Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylisuojelevat vanhemmat?

Vierailija
03.01.2015 |

Moikka,
olen juuri 13vuotta täyttänyt tyttö, espoosta. Olen useasti pyytänyt lupaa päästä hgin keskustaan ystävieni kanssa syömään. Usein kellinaika on ollut 16.00-...
Muuta kuin ravintolassa käyntiä ei ole siellä tarkoitus harrastaa. Mukana olisi 5-8 ihmistä, riippuen kuka milloinkin pääsee.
Iältään henkilöt ovat 15-18+minä
Ja kaikki ovat hyvin luotettavaa porukkaa, ei juo/polta/ käytä muitakaan päihteitä.
Ystäväni ovat usein käyneet paikassa johon tarkoitus olisi mennä joten reitit yms ovat tutut. Bussi kulkisi meiltä suoraan 100m päähän ravintolasta. En myöskän matkustaisi yksin missään vaiheessa, sillä syömisen jälkeen kotiinpäin menessä muutama jatkaisi vielä bussimatkaa minun osoitteen ohitse.
Haluaisin kuulla aikuisten sekä nuorten mielipiteitä milloin on hyvä ikä päästää lapsensa kaupunkiin, olisi kiva kuulla teidän kokemuksia ja kertokaa ovatko vanhempani teistä ylisuojelevia?
Kiitos jos vaivaudutte vastaamaan! :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäisin äitinä vähän outona sitä, että 13vuotiaan kaveriporukka koostuu reilusti itseään vanhemmista. 13v ja 18v on ihan eri maailmoista.

Vierailija
2/7 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 17:55"]No pitäisin äitinä vähän outona sitä, että 13vuotiaan kaveriporukka koostuu reilusti itseään vanhemmista. 13v ja 18v on ihan eri maailmoista.
[/quote]

Juu totta, olisi vähän outoa jos 13 v hengailee 18 v:n kanssa. Mutta toisaalta ihmiset ovat erilaisia. Ja kyllä vanhempasi ovat vähän ylisuojelevia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kavereita, jotka ovat ikäisiäsi. En päästäisi tuon porukan kanssa. Normi 18-vuotiaat ei hengaile 13-vuotiaiden kanssa.

Vierailija
4/7 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en päästäisi lasta nuin huomattavasti vanhempien kavereiden kanssa. Vaikuttaa oudolta, että 13-vuotias viettää aikaa nuinkin paljon ikäistään vanhempien kanssa. Itse olen itseasiassa vasta 20-vuotias ja lapseton, enkä ole edes mikään tiukkapipo :D 13 on silti vielä lapsi.

Vierailija
5/7 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen sitä mieltä, että ongelma tässä on kavereittesi ikä. Olisikohan vanhempiensikin kanta toinen jos ystäväsi olisivat 12-14 vuotiaita? Millaiseen paikkaan olisitte muuten menossa syömään. Itse en tuon ikäisenä kyllä missään hienoissa ravintoloissa käynyt. Eikö sopivaa ravintolaa löytyisi jostain lähempää kotoa, kun monet ystävistäsikin ilmeisesti tulevat Espoosta?

Vierailija
6/7 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole ylisuojelevia.

Vierailija
7/7 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä on ongelma, jos 13v. Lapseni haluaisi lähteä omanikäisen eli 11-15 vuotiatten kanssa ravintolaan syömään päivällä niin olisi ok. Noin reilusti vanhempien kanssa en haluaisi että lapseni hengailisi ollenkaan. Itse nuorena liikuin vanhemmassa porukassa ja siellä painostettiin mm. Seksiin, puheet viittasivat aina samaan asiaan, tosin siinä porukassa käytettiin myös alkoholia ja tupakkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän