Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku äiti antoi lastensa makoilla vaatekaupan lattialla

Vierailija
03.01.2015 |

Kaksi noin 7v lasta makasivat lattialla, olivat piilossa vaaterekkien alla jne. Mamma katseli vieressä vaatteita ja aina välillä katseli, mitä lapset tekevät. Nojoo, olivathan ne hiljaa ja sinänsä nätisti, mutta mutta... Oli vähän tukalaa katsella vaatteita kun pennut makaavat jaloissa.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaks pientä lasta, joten tien ettei kaikki mene aina niin ku strömsössä. Ja olen tästä syystä monesti puolustustanut äitejä ja pyrkinyt luomaan ymmärtävää ilmapiiriä. Mutta: nykyään olen huomannut että yhä enemmän on tilanteita, joissa huomaan et toimisin itse toisella tavalla. En mä anna mun lasten käyttäytyä huonosti, vaikka en kaikelle aina mitään voi, niin aina yritän ja teen lapsille selväksi ettei heidän käytös ole sallittua. Todella paljon on niitä vanhempia, jotka ihan oikeesti ei tee mitään ja antaa lapsen tehdä mitä vain. Oon alkanut itsekin turhautua. Siinä on vissi ero kasvattako sitä lasta vai ei, vaikka lapset ei aina tottelisikaan.

Vierailija
62/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin on eroa miten kasvattaa vai kasvattaako ollenkaan. Mammoilta toivoisi ymmärrystä siihenkin, että kasvatustapoja on erilaisia. Joku tapa toimii ensimmäiseen lapseen ja toiseen ei sitten ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:56"]

No todellakin on eroa miten kasvattaa vai kasvattaako ollenkaan. Mammoilta toivoisi ymmärrystä siihenkin, että kasvatustapoja on erilaisia. Joku tapa toimii ensimmäiseen lapseen ja toiseen ei sitten ollenkaan.

[/quote]

Kasvatustavoilla ei voi perustella muiden ihmisten häiriköintiä kuitenkaan. Koko maailma ei pyöri sen oman perheen ympärillä. Kotona voi sitten soveltaa oppejaan miten haluaa lain sallimissa rajoissa.

Vierailija
64/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:42"]

Mistä tiedät iän?

[/quote]

Niinpä. Mun lapset on isoja, vaikka itse olen pieni. Ja kumpaakin luullaan 2 vuotta vanhemmiksi lähes poikkeuksetta. 2 vuotta on aika paljon lapsen kehityksen kannalta.

Vierailija
65/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mä olen törmännytt tuollaiseen ruokakaupan lattialla makoilevaan kauhutenavaan vahingossa ostoskärryillä ja vieläpä aika lujasti. Mamma säntäsi paikalle huudon hälyttämänä ja alkoi sättiä mua. Sanoin sille mammalle että lapsi on yhtä huonosti kasvatettu kuin äitinsä ja että kaupan lattioilla jos maataan niin näin voi käydä.

Vierailija
66/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin toivon, ettei tuollaiset hälläväliä -kasvattajat lisääntyisi!  Normaaliälyinen ihminen käskee kakaransa pois lattialta makoilemasta ja jos käsky ei auta, niin ottaa kakaransa ja poistuu kaupasta.

Vierailija
67/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:56"]

[/quote]

Kasvatustavoilla ei voi perustella muiden ihmisten häiriköintiä kuitenkaan. Koko maailma ei pyöri sen oman perheen ympärillä. Kotona voi sitten soveltaa oppejaan miten haluaa lain sallimissa rajoissa.
[/quote]

Mitä hyötyä on "kasvattaa" lasta jos ne tavat ei vaan lapseen toimi. Siis ns. Kasvattaa lasta, että kauppareissulla muutkin tajuaa että nyt tässä lasta torutaan? En minä ainakaan ala turhanpäiväisiä julkisesti hälisemään. Mitä hiton hyötyä siitä on. Kasvatan lapset juuri niinkuin parhaaksi on nähty ja koettu, en niin miten joku toinen tahtoo. Koko maailma ei pyöri meidän ympärillä, mutta jos ei kestä ihmisten normaalia käyttäytymistä voi pysyä neljän seinän sisällä. Se nyt vaan on hyväksyttävä, että maailmassa on ääniä ja tapoja jotka ei ehkä istu omaan elämäntapaan! Lapsista kuuluu ääntä ja ne käyttäytyy välillä huonostikin, mutta voin vaikka vannoa ettet itsekään mikään enkeli ollut samanikäisenä.

Vierailija
68/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa lapset kaupoilla miten päin vaan, aina on joku mielensäpahoittaja paikalla. Entäs ne vaatteita rekeistä reipivät taaperot? Itkevät lapset? Räkää valuvat nokat? Lähmäiset kädet? Huutavat lapset?

Miten makoilevat, hiljaa pakallaan olevat lapset voivat ketään häiritä??

Vierailija
69/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 17:15"]Heh, mä olen törmännytt tuollaiseen ruokakaupan lattialla makoilevaan kauhutenavaan vahingossa ostoskärryillä ja vieläpä aika lujasti. Mamma säntäsi paikalle huudon hälyttämänä ja alkoi sättiä mua. Sanoin sille mammalle että lapsi on yhtä huonosti kasvatettu kuin äitinsä ja että kaupan lattioilla jos maataan niin näin voi käydä.
[/quote]

Olisin tehnyt sinusta vastaavassa tilanteessa rikosilmoituksen!

Vierailija
70/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 17:22"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 17:15"]Heh, mä olen törmännytt tuollaiseen ruokakaupan lattialla makoilevaan kauhutenavaan vahingossa ostoskärryillä ja vieläpä aika lujasti. Mamma säntäsi paikalle huudon hälyttämänä ja alkoi sättiä mua. Sanoin sille mammalle että lapsi on yhtä huonosti kasvatettu kuin äitinsä ja että kaupan lattioilla jos maataan niin näin voi käydä. [/quote] Olisin tehnyt sinusta vastaavassa tilanteessa rikosilmoituksen!

[/quote]

Ai jaa, minä en ainakaan tähyile ruokakaupassa lattianrajaan mahdollisia makaavia pikkuihmisiä tähyillen etten vain törmäisi sellaiseen. Minä katselen hyllyjä ja samalla havaitsen seisovat ihmiset ja muut kärryt. Äitihän siinä laiminlöi hoitovastuunsa, kun jätti lapset noin selvästi valvomatta.

Vierailija
71/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 17:15"]

Heh, mä olen törmännytt tuollaiseen ruokakaupan lattialla makoilevaan kauhutenavaan vahingossa ostoskärryillä ja vieläpä aika lujasti. Mamma säntäsi paikalle huudon hälyttämänä ja alkoi sättiä mua. Sanoin sille mammalle että lapsi on yhtä huonosti kasvatettu kuin äitinsä ja että kaupan lattioilla jos maataan niin näin voi käydä.

[/quote]

Sen sijaan, että sinä - aikuinen ihminen - toimit noin, olisit voinut sanoa lapselle ystävällisesti, että hei, mun pitäisi nyt mennä tästä, voisitko hieman siirtyä. Sen sijaan, että olisit muistanut käytöstavat, käyttäydyit itse kuin uhmaikäinen. Älä puhu hyvästä kasvatuksesta mitään, kun et itse aikuisenakaan osaa käyttäytyä.

Vierailija
72/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 17:15"]

[/quote]

Sen sijaan, että sinä - aikuinen ihminen - toimit noin, olisit voinut sanoa lapselle ystävällisesti, että hei, mun pitäisi nyt mennä tästä, voisitko hieman siirtyä. Sen sijaan, että olisit muistanut käytöstavat, käyttäydyit itse kuin uhmaikäinen. Älä puhu hyvästä kasvatuksesta mitään, kun et itse aikuisenakaan osaa käyttäytyä.

[/quote]

Mun mielestä kirjoittaja mainitsi törmänneensä lapseen vahingossa, ei suinkaan tahallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi