Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku äiti antoi lastensa makoilla vaatekaupan lattialla

Vierailija
03.01.2015 |

Kaksi noin 7v lasta makasivat lattialla, olivat piilossa vaaterekkien alla jne. Mamma katseli vieressä vaatteita ja aina välillä katseli, mitä lapset tekevät. Nojoo, olivathan ne hiljaa ja sinänsä nätisti, mutta mutta... Oli vähän tukalaa katsella vaatteita kun pennut makaavat jaloissa.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 19:58"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 18:38"] [quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 18:27"] [quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 17:22"] [quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 17:15"]Heh, mä olen törmännytt tuollaiseen ruokakaupan lattialla makoilevaan kauhutenavaan vahingossa ostoskärryillä ja vieläpä aika lujasti. Mamma säntäsi paikalle huudon hälyttämänä ja alkoi sättiä mua. Sanoin sille mammalle että lapsi on yhtä huonosti kasvatettu kuin äitinsä ja että kaupan lattioilla jos maataan niin näin voi käydä. [/quote] Olisin tehnyt sinusta vastaavassa tilanteessa rikosilmoituksen! [/quote] Mites, jos menet makoilemaan keskelle moottoritietä ja ylitsesi ajaa auto, onko syy sinun vai autoilijan? [/quote] Miten voit verrata kahta täysin eriasiaa? Aikuinen tajuaa vaaran. Lapsi ei.. Oletko oikeasti noin hölmö! [/quote] Ok, et siis tajunnut. Autoilija kun ajaa moottoritiellä, niin voi vakaasti olettaa ettei kukaan idiootti ole mennyt sinne makoilemaan, eli ei osata varautua siihen. Samaan tapaan kaupassa ostoskärryjä työntävä voi vakaasti olettaa, ettei kukaan ääliö ole mennyt kaupan lattialle makoilemaan, saati sitten jättänyt lastaan käytävälle päivätorkkuja vetelemään. Valitettavasti tällainen ääliö löytyykin ja törmäys sattuu. Kumman syytä törmäys oli? Äidin, joka ei katso missä lapsensa on, vai kärryjä työntäneen joka ei tajunnut katsella lattioille, josko siellä olisi vaikka lapsia makoilemassa? [/quote] Eli lapset on sinun mielestä ääliöitä? Toivon oikeasti ettet ole äiti :( Tuollaisten ihmisten takia suomi on ls-ilmoitusten luvattu maa.. Lapset ovat saastaa ja niiden pitää mahdollisimman nopeasti jättää lapsuus ja kasvaa pikkuaikuisiksi. Mielellään jo 2-vuotiaina. Ei saa näkyä eikä kuulua. Herranjestas jos lapset vaikka nauraa, mitä melusaastetta.. Vielä kauheampaa jos lapset itkee, sitten katsotaan äitiäkin kieroon, kun ei saa lastaan hiljaiseksi. [/quote] Minun mielestäni lapsi saa huonoa oppia sinusta. Ymmärrät muiden sanomat asiat väärin ja otat asian itseesi. Sen sijaan että oikeasti pohtisit miksi me muut näemme asian näin omasta näkökulmastamme. Et ole oppinut huomioimaan muita. Eikä tässä normaaleista asioista valitettu, mutta haluat vain nähdä asian niin. Tuo mihin kommentoit, oli selvästikin vahinko lapsen äidinkin osalta, mutta se myös täytyy ymmärtää. Mitä jos jotain pahempaa olisi tapahtunut. Et sinä kauppaan mennessä voi päättää että kaikki ympärillä olijat ryhtyvät hoitamaan lasta kun sinä laitat omenoita pussiin. Lapsuus on matka aikuisuuteen eikä mikään erillinen pätkä. Jos lapsen kuuluu pysyä lapsena niin silloin äidille ei ole mitään käyttöä. Silloin ymmärrän. [/quote] Älä pidä minua tyhmänä. Mutta täytyy sinunkin ymmärtää toista näkökulmaa eikä vain sitä mikä itselle sopii. Minä kommentoin sitä miten lapsista puhutaan ääliöinä. Erittäin typerää puhetta aikuiselta ihmiseltä. Ja sellaisen kuvan annatte ettei lapset saisi lapsia olla ollenkaan. Lapset leikkii ja riehuu se on fakta. Teidän aikuisina pitäisi ymmärtää maailma lasten näkökulmasta, älkää vaatiko lasta ymmärtämään maailmaa teidän näkökulmasta. Silloin menette harhaan täysillä. Lapsi kyllä kasvaa ja oppii, mutta se on tehtävä lasten ehdoilla.

[/quote]

Ääliönä puhuttiin äitiä, joka ei katso lapsensa perään.
[/quote]

"Ettei kukaan ääliö ole mennyt kaupanlattialle makoilemaan" ja sinun mielestä kyse on äidistä? Vau! sun luetun ymmärtäminen on huippuluokkaa!!

Vierailija
42/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia ketjuja lukiessani tunnen itseni aina superhuonoksi äidiksi. Nimittäin kun olen kaupungilla tai kaupassa kolmen lapseni kanssa, itsestäni tuntuu siltä, että olemme aina jonkun tiellä tai liian kovaäänisiä ja vähintäänkin joku lapsista saa reissulla jonkin asteisen raivarin.

Toisaalta olin tänään vain yhden lapsen kanssa liikkeellä ja oli niin erilaista. Ei sisarusten välistä tappelua, ei esikoisen adhd-pyörimistä eikä kuopuksen kovaäänistä uhmaa. Todellakin on helppo huudella jos lapsia on yksi.

Mitä tulee aloitukseen, olen myös sitä mieltä, ettei kaupan lattialla voi maata koska siinä on muiden ihmisten edessä. Kaupassa ei myöskään kiukutella tai sieltä lähdetään pois. Toisaalta itse joskus vilkkaalle esikoiselle etsin jonkin rauhallisemman sopen ja käsken istua siinä. Hän inhoaa ostoksilla oloa ja se on tuskaista hänelle vaikka onkin jo eskarilainen. Hänen keskittymiskykynsä ei riitä yhtään pidempään kauppareissuun. Joskus minunkin vain on pakko päästä vaatekaupoille ja ruokakauppaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 20:26"]Tällaisia ketjuja lukiessani tunnen itseni aina superhuonoksi äidiksi. Nimittäin kun olen kaupungilla tai kaupassa kolmen lapseni kanssa, itsestäni tuntuu siltä, että olemme aina jonkun tiellä tai liian kovaäänisiä ja vähintäänkin joku lapsista saa reissulla jonkin asteisen raivarin.

Toisaalta olin tänään vain yhden lapsen kanssa liikkeellä ja oli niin erilaista. Ei sisarusten välistä tappelua, ei esikoisen adhd-pyörimistä eikä kuopuksen kovaäänistä uhmaa. Todellakin on helppo huudella jos lapsia on yksi.

Mitä tulee aloitukseen, olen myös sitä mieltä, ettei kaupan lattialla voi maata koska siinä on muiden ihmisten edessä. Kaupassa ei myöskään kiukutella tai sieltä lähdetään pois. Toisaalta itse joskus vilkkaalle esikoiselle etsin jonkin rauhallisemman sopen ja käsken istua siinä. Hän inhoaa ostoksilla oloa ja se on tuskaista hänelle vaikka onkin jo eskarilainen. Hänen keskittymiskykynsä ei riitä yhtään pidempään kauppareissuun. Joskus minunkin vain on pakko päästä vaatekaupoille ja ruokakauppaan. 
[/quote]

Luulen, että olet parempi äiti kuin useammat täällä!!

Vierailija
44/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 17:22"] [quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 17:15"]Heh, mä olen törmännytt tuollaiseen ruokakaupan lattialla makoilevaan kauhutenavaan vahingossa ostoskärryillä ja vieläpä aika lujasti. Mamma säntäsi paikalle huudon hälyttämänä ja alkoi sättiä mua. Sanoin sille mammalle että lapsi on yhtä huonosti kasvatettu kuin äitinsä ja että kaupan lattioilla jos maataan niin näin voi käydä. [/quote] Olisin tehnyt sinusta vastaavassa tilanteessa rikosilmoituksen! [/quote] Mites, jos menet makoilemaan keskelle moottoritietä ja ylitsesi ajaa auto, onko syy sinun vai autoilijan? [/quote] Miten voit verrata kahta täysin eriasiaa? Aikuinen tajuaa vaaran. Lapsi ei.. Oletko oikeasti noin hölmö!

[/quote]

NIMENOMAAN! Ei vanhempi tajuaa (tai pitäisi tajuta) vaarat siihen liittyen kun lapsi makaa ja venkoilee kaupan lattioilla. Jos jotain käy, on syy vanhemman. Ei sen joka törmää kärryillä lapsen jota ei huomaa vaaterekin alta.

Vierailija
45/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 20:02"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 19:58"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 19:25"] [quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 18:38"] [quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 18:27"] [quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 17:22"] [quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 17:15"]Heh, mä olen törmännytt tuollaiseen ruokakaupan lattialla makoilevaan kauhutenavaan vahingossa ostoskärryillä ja vieläpä aika lujasti. Mamma säntäsi paikalle huudon hälyttämänä ja alkoi sättiä mua. Sanoin sille mammalle että lapsi on yhtä huonosti kasvatettu kuin äitinsä ja että kaupan lattioilla jos maataan niin näin voi käydä. [/quote] Olisin tehnyt sinusta vastaavassa tilanteessa rikosilmoituksen! [/quote] Mites, jos menet makoilemaan keskelle moottoritietä ja ylitsesi ajaa auto, onko syy sinun vai autoilijan? [/quote] Miten voit verrata kahta täysin eriasiaa? Aikuinen tajuaa vaaran. Lapsi ei.. Oletko oikeasti noin hölmö! [/quote] Ok, et siis tajunnut. Autoilija kun ajaa moottoritiellä, niin voi vakaasti olettaa ettei kukaan idiootti ole mennyt sinne makoilemaan, eli ei osata varautua siihen. Samaan tapaan kaupassa ostoskärryjä työntävä voi vakaasti olettaa, ettei kukaan ääliö ole mennyt kaupan lattialle makoilemaan, saati sitten jättänyt lastaan käytävälle päivätorkkuja vetelemään. Valitettavasti tällainen ääliö löytyykin ja törmäys sattuu. Kumman syytä törmäys oli? Äidin, joka ei katso missä lapsensa on, vai kärryjä työntäneen joka ei tajunnut katsella lattioille, josko siellä olisi vaikka lapsia makoilemassa? [/quote] Eli lapset on sinun mielestä ääliöitä? Toivon oikeasti ettet ole äiti :( Tuollaisten ihmisten takia suomi on ls-ilmoitusten luvattu maa.. Lapset ovat saastaa ja niiden pitää mahdollisimman nopeasti jättää lapsuus ja kasvaa pikkuaikuisiksi. Mielellään jo 2-vuotiaina. Ei saa näkyä eikä kuulua. Herranjestas jos lapset vaikka nauraa, mitä melusaastetta.. Vielä kauheampaa jos lapset itkee, sitten katsotaan äitiäkin kieroon, kun ei saa lastaan hiljaiseksi. [/quote] Minun mielestäni lapsi saa huonoa oppia sinusta. Ymmärrät muiden sanomat asiat väärin ja otat asian itseesi. Sen sijaan että oikeasti pohtisit miksi me muut näemme asian näin omasta näkökulmastamme. Et ole oppinut huomioimaan muita. Eikä tässä normaaleista asioista valitettu, mutta haluat vain nähdä asian niin. Tuo mihin kommentoit, oli selvästikin vahinko lapsen äidinkin osalta, mutta se myös täytyy ymmärtää. Mitä jos jotain pahempaa olisi tapahtunut. Et sinä kauppaan mennessä voi päättää että kaikki ympärillä olijat ryhtyvät hoitamaan lasta kun sinä laitat omenoita pussiin. Lapsuus on matka aikuisuuteen eikä mikään erillinen pätkä. Jos lapsen kuuluu pysyä lapsena niin silloin äidille ei ole mitään käyttöä. Silloin ymmärrän. [/quote] Älä pidä minua tyhmänä. Mutta täytyy sinunkin ymmärtää toista näkökulmaa eikä vain sitä mikä itselle sopii. Minä kommentoin sitä miten lapsista puhutaan ääliöinä. Erittäin typerää puhetta aikuiselta ihmiseltä. Ja sellaisen kuvan annatte ettei lapset saisi lapsia olla ollenkaan. Lapset leikkii ja riehuu se on fakta. Teidän aikuisina pitäisi ymmärtää maailma lasten näkökulmasta, älkää vaatiko lasta ymmärtämään maailmaa teidän näkökulmasta. Silloin menette harhaan täysillä. Lapsi kyllä kasvaa ja oppii, mutta se on tehtävä lasten ehdoilla. [/quote] Ääliönä puhuttiin äitiä, joka ei katso lapsensa perään. [/quote] "Ettei kukaan ääliö ole mennyt kaupanlattialle makoilemaan" ja sinun mielestä kyse on äidistä? Vau! sun luetun ymmärtäminen on huippuluokkaa!!

[/quote]

" ettei kukaan ääliö ole mennyt kaupan lattialle makoilemaan, saati sitten jättänyt lastaan käytävälle päivätorkkuja vetelemään."

Lauseet kannattaa lukea loppuun.

Vierailija
46/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 17:22"] [quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 17:15"]Heh, mä olen törmännytt tuollaiseen ruokakaupan lattialla makoilevaan kauhutenavaan vahingossa ostoskärryillä ja vieläpä aika lujasti. Mamma säntäsi paikalle huudon hälyttämänä ja alkoi sättiä mua. Sanoin sille mammalle että lapsi on yhtä huonosti kasvatettu kuin äitinsä ja että kaupan lattioilla jos maataan niin näin voi käydä. [/quote] Olisin tehnyt sinusta vastaavassa tilanteessa rikosilmoituksen! [/quote] Mites, jos menet makoilemaan keskelle moottoritietä ja ylitsesi ajaa auto, onko syy sinun vai autoilijan? [/quote] Miten voit verrata kahta täysin eriasiaa? Aikuinen tajuaa vaaran. Lapsi ei.. Oletko oikeasti noin hölmö!

[/quote]

NIMENOMAAN! Ei vanhempi tajuaa (tai pitäisi tajuta) vaarat siihen liittyen kun lapsi makaa ja venkoilee kaupan lattioilla. Jos jotain käy, on syy vanhemman. Ei sen joka törmää kärryillä lapsen jota ei huomaa vaaterekin alta.
[/quote]
Nyt oli kyse moottoritiestä..

Vierailija
47/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 18:38"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 18:27"] [quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 17:22"] [quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 17:15"]Heh, mä olen törmännytt tuollaiseen ruokakaupan lattialla makoilevaan kauhutenavaan vahingossa ostoskärryillä ja vieläpä aika lujasti. Mamma säntäsi paikalle huudon hälyttämänä ja alkoi sättiä mua. Sanoin sille mammalle että lapsi on yhtä huonosti kasvatettu kuin äitinsä ja että kaupan lattioilla jos maataan niin näin voi käydä. [/quote] Olisin tehnyt sinusta vastaavassa tilanteessa rikosilmoituksen! [/quote] Mites, jos menet makoilemaan keskelle moottoritietä ja ylitsesi ajaa auto, onko syy sinun vai autoilijan? [/quote] Miten voit verrata kahta täysin eriasiaa? Aikuinen tajuaa vaaran. Lapsi ei.. Oletko oikeasti noin hölmö! [/quote] Ok, et siis tajunnut. Autoilija kun ajaa moottoritiellä, niin voi vakaasti olettaa ettei kukaan idiootti ole mennyt sinne makoilemaan, eli ei osata varautua siihen. Samaan tapaan kaupassa ostoskärryjä työntävä voi vakaasti olettaa, ettei kukaan ääliö ole mennyt kaupan lattialle makoilemaan, saati sitten jättänyt lastaan käytävälle päivätorkkuja vetelemään. Valitettavasti tällainen ääliö löytyykin ja törmäys sattuu. Kumman syytä törmäys oli? Äidin, joka ei katso missä lapsensa on, vai kärryjä työntäneen joka ei tajunnut katsella lattioille, josko siellä olisi vaikka lapsia makoilemassa? [/quote] Eli lapset on sinun mielestä ääliöitä? Toivon oikeasti ettet ole äiti :( Tuollaisten ihmisten takia suomi on ls-ilmoitusten luvattu maa.. Lapset ovat saastaa ja niiden pitää mahdollisimman nopeasti jättää lapsuus ja kasvaa pikkuaikuisiksi. Mielellään jo 2-vuotiaina. Ei saa näkyä eikä kuulua. Herranjestas jos lapset vaikka nauraa, mitä melusaastetta.. Vielä kauheampaa jos lapset itkee, sitten katsotaan äitiäkin kieroon, kun ei saa lastaan hiljaiseksi.

[/quote]

Minun mielestäni lapsi saa huonoa oppia sinusta. Ymmärrät muiden sanomat asiat väärin ja otat asian itseesi. Sen sijaan että oikeasti pohtisit miksi me muut näemme asian näin omasta näkökulmastamme. Et ole oppinut huomioimaan muita. Eikä tässä normaaleista asioista valitettu, mutta haluat vain nähdä asian niin. Tuo mihin kommentoit, oli selvästikin vahinko lapsen äidinkin osalta, mutta se myös täytyy ymmärtää. Mitä jos jotain pahempaa olisi tapahtunut. Et sinä kauppaan mennessä voi päättää että kaikki ympärillä olijat ryhtyvät hoitamaan lasta kun sinä laitat omenoita pussiin. Lapsuus on matka aikuisuuteen eikä mikään erillinen pätkä. Jos lapsen kuuluu pysyä lapsena niin silloin äidille ei ole mitään käyttöä. Silloin ymmärrän.
[/quote]

Mihin on jäänyt 'koko kylä kasvattaa'?

Vierailija
48/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 20:57"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 18:27"] [quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 17:22"] [quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 17:15"]Heh, mä olen törmännytt tuollaiseen ruokakaupan lattialla makoilevaan kauhutenavaan vahingossa ostoskärryillä ja vieläpä aika lujasti. Mamma säntäsi paikalle huudon hälyttämänä ja alkoi sättiä mua. Sanoin sille mammalle että lapsi on yhtä huonosti kasvatettu kuin äitinsä ja että kaupan lattioilla jos maataan niin näin voi käydä. [/quote] Olisin tehnyt sinusta vastaavassa tilanteessa rikosilmoituksen! [/quote] Mites, jos menet makoilemaan keskelle moottoritietä ja ylitsesi ajaa auto, onko syy sinun vai autoilijan? [/quote] Miten voit verrata kahta täysin eriasiaa? Aikuinen tajuaa vaaran. Lapsi ei.. Oletko oikeasti noin hölmö! [/quote] NIMENOMAAN! Ei vanhempi tajuaa (tai pitäisi tajuta) vaarat siihen liittyen kun lapsi makaa ja venkoilee kaupan lattioilla. Jos jotain käy, on syy vanhemman. Ei sen joka törmää kärryillä lapsen jota ei huomaa vaaterekin alta. [/quote] Nyt oli kyse moottoritiestä..

[/quote]

Turha tälle kaverille on mitään selittää. Joko ei tajua, tai sitten vaan leikkii ettei tajua. Anna lastesi makoilla vaikka kaduilla, mutta älä oleta että ihmisten tulisi koko ajan katsella maahan siltä varalta, että jonkun lapsi sattuu siinä makaamaan.

Vierailija
49/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 18:38"] [quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 18:27"] [quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 17:22"] [quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 17:15"]Heh, mä olen törmännytt tuollaiseen ruokakaupan lattialla makoilevaan kauhutenavaan vahingossa ostoskärryillä ja vieläpä aika lujasti. Mamma säntäsi paikalle huudon hälyttämänä ja alkoi sättiä mua. Sanoin sille mammalle että lapsi on yhtä huonosti kasvatettu kuin äitinsä ja että kaupan lattioilla jos maataan niin näin voi käydä. [/quote] Olisin tehnyt sinusta vastaavassa tilanteessa rikosilmoituksen! [/quote] Mites, jos menet makoilemaan keskelle moottoritietä ja ylitsesi ajaa auto, onko syy sinun vai autoilijan? [/quote] Miten voit verrata kahta täysin eriasiaa? Aikuinen tajuaa vaaran. Lapsi ei.. Oletko oikeasti noin hölmö! [/quote] Ok, et siis tajunnut. Autoilija kun ajaa moottoritiellä, niin voi vakaasti olettaa ettei kukaan idiootti ole mennyt sinne makoilemaan, eli ei osata varautua siihen. Samaan tapaan kaupassa ostoskärryjä työntävä voi vakaasti olettaa, ettei kukaan ääliö ole mennyt kaupan lattialle makoilemaan, saati sitten jättänyt lastaan käytävälle päivätorkkuja vetelemään. Valitettavasti tällainen ääliö löytyykin ja törmäys sattuu. Kumman syytä törmäys oli? Äidin, joka ei katso missä lapsensa on, vai kärryjä työntäneen joka ei tajunnut katsella lattioille, josko siellä olisi vaikka lapsia makoilemassa? [/quote] Eli lapset on sinun mielestä ääliöitä? Toivon oikeasti ettet ole äiti :( Tuollaisten ihmisten takia suomi on ls-ilmoitusten luvattu maa.. Lapset ovat saastaa ja niiden pitää mahdollisimman nopeasti jättää lapsuus ja kasvaa pikkuaikuisiksi. Mielellään jo 2-vuotiaina. Ei saa näkyä eikä kuulua. Herranjestas jos lapset vaikka nauraa, mitä melusaastetta.. Vielä kauheampaa jos lapset itkee, sitten katsotaan äitiäkin kieroon, kun ei saa lastaan hiljaiseksi. [/quote] Minun mielestäni lapsi saa huonoa oppia sinusta. Ymmärrät muiden sanomat asiat väärin ja otat asian itseesi. Sen sijaan että oikeasti pohtisit miksi me muut näemme asian näin omasta näkökulmastamme. Et ole oppinut huomioimaan muita. Eikä tässä normaaleista asioista valitettu, mutta haluat vain nähdä asian niin. Tuo mihin kommentoit, oli selvästikin vahinko lapsen äidinkin osalta, mutta se myös täytyy ymmärtää. Mitä jos jotain pahempaa olisi tapahtunut. Et sinä kauppaan mennessä voi päättää että kaikki ympärillä olijat ryhtyvät hoitamaan lasta kun sinä laitat omenoita pussiin. Lapsuus on matka aikuisuuteen eikä mikään erillinen pätkä. Jos lapsen kuuluu pysyä lapsena niin silloin äidille ei ole mitään käyttöä. Silloin ymmärrän. [/quote] Mihin on jäänyt 'koko kylä kasvattaa'?

[/quote]

Siihen, kun vanhemmat kirkuvat rikossyytteitään, mikäli estät heidän erkki-petteriään juoksemasta autotielle.

Vierailija
50/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap linjoilla. Vaikka ne lapset olsiivat olleet 5v, niin ei kai senkään ikäisten kuulu makoilla lattialla! Se näytti olevan jokin leikki, kumpikaan ei kiukutellut. Äitinsä ei tosiaan sanonut mitään, shoppaili vaan kaikessa rauhassa. Taaperoikäiseltä tuollaisen voisi vielä käsittää ..

Vierailija
51/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 17:04"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:42"]

Mistä tiedät iän?

[/quote]

Niinpä. Mun lapset on isoja, vaikka itse olen pieni. Ja kumpaakin luullaan 2 vuotta vanhemmiksi lähes poikkeuksetta. 2 vuotta on aika paljon lapsen kehityksen kannalta.

[/quote]

Totta. Meillä 3v tyttö ja 5v poika. Tyttö kasvaa reilusti plussa käyrillä ja on yhtä painava kuin veljensä (joka aina kasvanut miinuskäyrillä) ja vain pari senttiä lyhyempi. Heitä luullaan usein kaksosiksi, koska ovat niin saman kokoisia. Samalla harmillista kyllä tätä 3v:sta kohdellaan kuin 5v:sta ja oletetaan hänen osaavan/ymmärtävän/puhuvan/jaksavan yhtä hyvin kuin veljensä. Ja sitten kun kuulee iän, niin päivitellään, että onpas siinä ISOkokoinen tyttö. Ei hän ole mitenkään poikkeuksellisen iso, on tosi sutjakka, mutta aina kasvanut hyvin ja isoveljen rinnalla varmasti näyttääkin isolta.

Joten kun tuo 3v menee siellä vaateripustimien alla toisinaa ja veli jaksaa pysyä paikallaa, niin on kyse ihan eri iästä ja kasvuvaiheesta vaikka ovat saman kokoisia...

Vierailija
52/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa minunkin lapsi vaan makoillut vaaterekin alla :/ oli taas sellainen shoppailureissu et huhhuh. Koitan lempeästi kasvattaa, mutta tänään teki mieli torua kovaan ääneen :(

Vierailija
53/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:35"]

Olisipa minunkin lapsi vaan makoillut vaaterekin alla :/ oli taas sellainen shoppailureissu et huhhuh. Koitan lempeästi kasvattaa, mutta tänään teki mieli torua kovaan ääneen :(

[/quote]

Sun lapsi taitaa olla vähän nuorempi kuin 7v?

Vierailija
54/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 v.

Vierailija
55/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt kouluikäisen olettaisi jo osaavan käyttäytyä ihmisiksi.

Vierailija
56/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 4 v. makoili ravintolan lattialla kun ei suostunut syömään ja juoksenteli karkuun, kun yritin tuoda sitä takaisin pöytään. En yksinkertaisesti kehdannut alkaa huutaa sille. Olisin vain kiinnittänyt ihmisten huomion meihin. Vähemmällä päästiin, kun annoin lapsen olla. 

Vierailija
57/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät iän?

Vierailija
58/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit astunut vahingossa sormien päällä, olisivat lopattaneet sen makoilun

Vierailija
59/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:39"]Kai nyt kouluikäisen olettaisi jo osaavan käyttäytyä ihmisiksi.
[/quote]

Riippuuhan se kauppareissun pituudesta. Jaksaisitko itse hengailla väsyneenä tuntisodalla lasten leluosastolla rauhallisesti seisten hymy korvissa?

Vierailija
60/72 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:42"]Mun 4 v. makoili ravintolan lattialla kun ei suostunut syömään ja juoksenteli karkuun, kun yritin tuoda sitä takaisin pöytään. En yksinkertaisesti kehdannut alkaa huutaa sille. Olisin vain kiinnittänyt ihmisten huomion meihin. Vähemmällä päästiin, kun annoin lapsen olla. 
[/quote]

Itsekin annan välillä olla. Pääsee vähemmällä ja itseasiassa se huono käytös loppuu nopeampaan, kun ei saa haluamaansa huomiota. Päiväkodin kanssa sovittu näin ja toimii ainakin meidän 4 v lapseen..

T. 2 ja 4 muistaakseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan