Miehen kaveri "onnitteli" raskaudesta näin
"Onneks olkoon toimivista sukusoluista". Miehen mielestä tuo oli läppä ja naureskelikin tuolle, mutta minusta tuo ei ollut kovin hauskaa.
Eli saako tuollaisesta loukkaantua vai nipotanko turhasta?
Kommentit (80)
Minä en pysty käsittämään tuota onnittelua loukkauksena mitenkään päin ajateltuna. Toki jokaisella on oikeus valita itse mistä loukkaantuu ja mistä ei.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:17"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:49"]Minulle tuli sellainen olo, että kaveri vähättelee raskauden ja lapsen saamisen merkitystä. ap [/quote] Miksi sinun raskautesi ja lasten saamisen pitäisi miehesi kaverille suuria merkitäkään? Ethän sä hänen lastaan odota.
[/quote]
Kysymys on myös miehen lapsesta, eli sen "hauskan" onnittelijan ystävän elämästä. Ystävien asioista tavataan olla kiinnostuneita ja onnitella ja elää mukana, jos elämässä tapahtuu jotain merkittävää. Lapsen syntymä menee yleensä miehilläkin elämän merkittävimpien tapahtumien kärkiluokkaan.
Mitä tulee siihen, että ne ovat "miehen kavereita", niin puoliso on erittäin olennainen osa miehen uutta elämää, eikä ole paikallaan loukata puolisoa millään tavoin. Sen pitäisi jokaisen tavoille opetetun miehen tietää.
Hauskasti sanottu ja nimenomaan korostaa kunnioittavasti teidän hedelmällisyyttä.
Paremmin miehesi kaveri sanoi, kun minä omalle ystävälleni. Kun kertoi raskaudestaan, niin kysyin ihan tosissani, et kuuluko tässä vaiheessa onnitella. Kyseessä silloin alkoholisoitunut jokapedinlämmittäjä. Ja meno jatkui samalla lailla raskaudesta huolimatta. Onnittelin sitten kiltisti, kun sanoi että aikoo pitää lapsen.
Toivottavasti lapsesi ei peri huumorintajuttomuuttasi. Olet siis nipo mielensäpahoittaja. Normaali ihminen ei tuota lohkaisua olisi edes miettinyt jälkikäteen, saati tehnyt siitä erikseen keskustelunavausta, vaikka ei olisikaan itse nauruun räjähtänyt kommentista.
Pakko myöntää etten ymmärrä raskaudesta onnittelua. Samalla periaatteella lasta haluamaton nainen voisi aina ilmoittaa työpaikka negatiivisesta raskaustestistä ja muut ympärillä onnittelisivat..
Kyllä se ihan normaalia on onnitella raskaudesta, ainakin kun lapsi on haluttu ja toivottu. Yleensähän siihen raskauteen tarvitaan ripaus onneakin, ei kaikki halukkaat lapsia saa.
Se taas on järjetöntä loukkaantua, jos joku onnittelee 'väärällä tavalla'. Kannattaisi mennä syvälle itseensä ja miettiä uudemman kerran omaa erinomaisuuttaan.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 20:12"]Hauska onnitteluhan toi oli :) mun kaveri tokas "pitäisköhän tässä ees onnitella"
[/quote]
Ja mun ystäväni ilmoitti, ettei vielä onnittele, kun mitä vaan voi tapahtua.
Kerroin raskaudesta ollessani kotona käymässä (mä, isä, äiti ja pikkuveli 16v siis paikalla) ja onnittelujen jälkeen äiti kysyi että miten pitkällä raskaus on. Vastasin että 11 viikkoa johon pikkuveli tokaisi että vielähän se sais abortoida.
Joo-o.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:49"]
Minulle tuli sellainen olo, että kaveri vähättelee raskauden ja lapsen saamisen merkitystä.
ap
[/quote]
Ei kai sillä niin hirveää merkitystä hänen elämäänsä olekkaan? :D Voitte miehesi kanssa yhdessä hehkuttaa toisillenne sitä onneanne.
Tulee ihan mieleen jokin muinainen ketju, jonka aloittajan mielestä vauvauutista ei saisi kertoa mitenkään hauskasti tai kepeästi vaan pitäisi pitää jokin julkisen tiedotustilaisuuden tyyppinen tapahtuma.. Kai sinäkin olet sen muistanut järjestää?
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 18:07"]
Minä en oikein edes ymmärrä että miksi siitä pitää onnitella. Ei kai tuommoinen nyt entisaikaankaan ole ollut tapana? Ja sitäpaitsi sitähän voi sattua mitä hyvänsä, eikö se nyt ole vähän ennenaikaista onnitella?
Minä taitaisin olla vaan niinku että aijaa. Sehän on jokaisen oma asia, raskautuminen samoin kuin naimisiinmenokin on kahden ihmisen juridinen sopimus, ei kiinnosta minua juurikaan.
t. keski-ikäinen tantta
[/quote]
Niin se mun äitikin oli että "jaa" kun ilmoitettiin raskaudesta. Voit arvata välien tason tätä nykyä.
Itse ainakin onnittelen raskaudesta ja olen ystävien vauvauutisista vilpittömästi onnellinen. Raskaus ja lasten saanti ei ole mitään itsetään selvyyksiä. Upeaa, jos jokus ystävä saa kokea jotain niin hienoa kuin raskaus, vauva ja perhe-elämä.
Minulle tuli myös mieleen, että olisiko kaveri tuhkamuna.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 20:14"]Mitäs jos miehesi kaverilla ei vaikka olekaan niin toimivat sukusolut? Jos vaikka itse on yrittänyt lasta pidempään? Jos on vain ihan vilpitön, kokemukseen perustuva onnentoivotus? Älä nyt ainakaan suutu jos et tiedä taustoja.
[/quote]
Mä vähän mietin samaa. Meillä ollaan yritetty raskautta nyt 2v tuloksetta, eikä tulis mieleenkään loukkaantua siitä että joku onnittelis toimivista sukusoluista. Siis jos meillä joskus tärppäis...
Miksi raskaudesta pitää onnitella? Ymmärrän kyllä sen, että lapsen syntymästä onnitellaan.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:07"]
Miksi raskaudesta pitää onnitella? Ymmärrän kyllä sen, että lapsen syntymästä onnitellaan.
[/quote]Samaa sarjaa sen kanssa, että joulua juhlitaan jo aattona. Tai oikeastaanhan ne joululaulut alkaa soida jo lokakuussa.
Mikä tuossa loukkaa, ihan oikeasti?
ihan aiheellinen kommenttihan tuo on ja tottakin vielä. lisääntymiseen kun ei hirveästi älliä vaadita.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 18:42"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 18:35"]No jos ei ole mitään kivaa sanottavaa niin onko pakko sanoa mitään? Jos miehen kaverille on samantekevää koko asia, onko siitä pakko ilmoittaa meille? ap [/quote] Voi yhy yhy yhyy kun kaikki ei ole niissä vauvanpinkeissä tunnelmissa ja hiippaile sinun, Kuningatar Hedelmällisyyden ympärillä vain ettet loukkaannu faktoista
[/quote]
Vulvamies iskee taas. Tekisit jotain kateusongelmallesi.
Hyviin käytöstapoihin kuuluu onnitella ystäväperhettä, kun kerrotaan raskausuutisesta.
Mutta jotkut tietysti vain kuuluvat roskaväkeen ja jäävät ikuisesti angstisen teinin tasolle. Mutta se onkin sitä porukkaa, joka "rehellisesti piereskelee" hienoilla illallisilla, koska monenkirjavat aterimet hermostuttavat (koska niitä ei osata käyttää).