Kirkosta eronnut, menetkö loppiaisena töihin?
Kommentit (61)
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 14:47"]Yhtä loogista on vaatia, että kaikki kirkossa kuuluvat tekisivät 6 päiväistä työviikkoa koska Raamatussa sanotaan niin.
[/quote]
Juuri meinasin kirjoittaa saman asian. Järjen käyttö on uskiksillakin sallittua.
Kyllä, olen töissä tuplaliksalla. Vapaan otan sitten itse haluamaani kohtaan. Kiitos, Jesse!
Pakko se on yrittäjänä mennä. Ja siitä huvista teille lutikoille vielä veroakin maksettava. Kirkko irti valtiosta!
Minusta loppiainen on lomapäivänä turha, ja vaikken duunissa käykään niin toivoisin että edes koululle pääsisin silloin sisään tekemään rästihommia. Terv. ateisti.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 14:38"]Suurin osa kirkosta eronneista tuntuvat kyllä viettävän innoissaan joulua, pääsiäistä yms kirkollista juhlaa, en tosin käsitä miksi. Rahanahneita kaiketi, veroja ei makseta, mutta juhlista nautitaan.
[/quote]
Luuliko sä raasu että pyhäpäivien palkat maksetaan kirkollisveroista?
Sama kun sanottais kirkkoon kuuluville, että mars töihin siitä uuden vuoden päivänä, vappuna ja itsenäisyyspäivänä. Nehän eivät ole kirkkopyhiä, mutta silti jesse nassen kaverit vaan haluavat laiskana löhötä kotona.
Suurimmalla osalla tuo on ihan palkallinen vapaapäivä. Kuukausipalkkaiselta ei vähennetä tuon päivän palkkaa vaan saa saman kuukausipalkan, tuntipalkkaiset saavat arkipyhäkorvauksen.
Jo vain. Ja itse tuon työvuorolistankin väsäsin. Eilen olin vapaalla.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 14:51"]
Menen ja saan tuplapalkan. :)
[/quote]
Minä olin joulun ja menen loppiaiseksi töihin. En kuulu kirkkoon, mutta olen uskossa. Olen myös vuoden aikana enemmän sunnuntaita töissä, kuin vapaalla, vaikka sunnuntain pitäisi olla lepopäivä. Teen uskovaisena myös töitä työehtosopimuksen mukaan.
Menisin töihin, mutta kun työpaikka on kiinni loppiaisena, ei mahda mitään. Miksi muuten ap kuvittelet, että arkipyhien vapaat olisivat sidoksissa kirkkoon?
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 14:51"]Menen ja saan tuplapalkan. :)
[/quote]
Aikaisemmin ketjuun kommentoinut virkamies ilmoittaa olevansa kateellinen tästä.
Nyt kun vielä nämä idiootit uskovaiset tajuaisi että mikään kirkollinen pyhäpäivä ei ole alkujaan kirkollinen vaan kaikissa on pakanallinen tausta ja kirkko vain vaihtoi juhlan aiheen uskonnolliseksi koska eivät saaneet ihmisiä lopettamaan juhlintaa
Voin toki mennä pitämään oppitunnin tyhjälle luokalle.
No ei kyllä järki päätä pakota taas uskiksilla! Ihanko tosissasi luulet, että kirkko maksaa sinulle palkan arkipyhiltä? Jos siis olet työssä muualla kuin seurakunnalla.
Niin ja vielä: joulu on tosiaankin ihan pakanallinen juhla. Uskovaiset nappasivat sen ihan hattuilumielessä omaksi Jeesuksen syntymäjuhlakseen, vaikka itsekin sanovat ettei se Jeesus syntynyt lähelläkään joulua. Halusivat vaan pahantahtoiseen tapaansa kyykyttää pakanoita.
Eiköhän juhlapyhät ole osa suomalaista kulttuuria, joka pohjautuu vielä suurelta osin luterilaisuuteen. Ja pohjautuu jatkossakin niin kauan kuin valtaosa suomalaisista näitä arvoja kannattaa. Pääosin yhteiskunta toimii valtakulttuurin ehdoilla. Tulevaisuudessa valtakulttuuria voivat edustaa myös muunlaiset arvot. Jossain määrin erilaiset marginaaliryhmät joutuvat aina sopeutumaan valtakulttuurin tapoihin. Jonkinlainen yhteispeli ja säännöt on kuitenkin toimivassa yhteiskunnassa oltava.
Olisin mielelläni mennyt (teen aina mielellään myös helatorstait, pääsiäiset ym.), mutta oli niin paljon muita halukkaita, että olen vapaalla. Joulun olin töissä.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 14:47"]Yhtä loogista on vaatia, että kaikki kirkossa kuuluvat tekisivät 6 päiväistä työviikkoa koska Raamatussa sanotaan niin.
[/quote]
Juuri meinasin kirjoittaa saman asian. Järjen käyttö on uskiksillakin sallittua.
[/quote]
Ei niillä ole järjen käyttöön haluja eikä tarvetta. Riittää kun joku on joskus kirjoittanut jotain pelastuksesta ja siihen on kiva uskoa. Mihin niitä aivoja enää sen jälkeen tarvitaan?
Noudatan työehtosopimusta ja makaan kotona tyytyväisenä.