Sinä joka et aloittanut dieettiä nyt tammikuussa...
Miksi? Oletko normaalipainoinen vai etkö koe tarvetta päästä läskeistäsi eroon? Kerro!
Kommentit (81)
Tykkään elämästäi tällaisena. Miks rääkätä itseään turhaan?
Koska dieetit on liian lyhytnäköistä puuhaa. Arjessa järkeviä valintoja ja juhlaherkut erikseen. Pysyy normaalipainossa ilman kituuttelua.
Olen raskaana silloin ei saa laihduttaa. Ruokavalion muutan imetystä tukevaksi kun vauva syntyy, siinä sitten lähtee imettämällä, syömällä hyvin ja vaunulenkkeilemällä aivan tarpeeksi kiloja. Kunnes olen tarpeeksi toipunut synnytyksestä ja voin aloittaa kiinteytymisen.
Olen alipainoinen mutta timmissä kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:10"]
Miksi? Oletko normaalipainoinen vai etkö koe tarvetta päästä läskeistäsi eroon? Kerro!
[/quote]
Monestakin syystä
1. Olen normaalipainoinen
2. En usko dietteihin, jos haluisin laihduttaa, niin lisäisin liikuntaa ja pienetäisin annoskokoja
3. En näe mitään erityistä syytä aloittaa keventämistä juuri tammikuussa vaan silloin kun siihen on tarvetta. Vielä ei ole ollut tässä elämässä.
Olen normaalipainoinen, painoindeksi 21. Ikää 40v enkä ole koskaan ollut dieetillä. Painoa on toki tullut 8kg lisää verrattuna teinivuosiin. Harrastan melko paljon liikuntaa ja syön järkevästi. Tipattomalla kuitenkin olen tammikuun, kuten joka vuosi jo 10v. Alkoholinkäyttö lisääntyi syksyn mittaan siihen malliin, että tällainen katkaisuhoito on itselleni hyvin toimiva ratkaisu.
Miksi pitäisi olla läski että voi aloittaa dietin? Itse olen normaalipainoinen mutta haluan olla hoikka
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:29"]
Imetän, enkä pidä kauhean terveellisenä laihduttaa imetysaikana (täysimetyksellä laihdutus ei olisi edes onnistunut). Kyllä kai tässä pikkuhiljaa jokunen kilo tippuu. Kymmenisen kiloa jäi raskaudesta.
[/quote]
Miksei imettävä äiti voi syödä järkevästi ja terveellisesti? Ei se maito muodostu suklaasta, pullasta ja sipseistä. Sorry nyt vaan, mutta tuo on tekosyy.
[/quote]
Miksi raskaudesta jääneet kilot oletetaan tulleen automaattisesti pullasta, sipseistä jne.
Raskaus voi tuoda kiloja paljonkin vaikka söisi terveellisesti ja liikkuisi voinnin mukaan.
Raskaudesta myös jää joillekin niitä kiloja.
Imetys ei vie automaattisesti kiloja pois.
Raskauskilot eivät katoa aina heti parissa kuukaudessa.
Niiden kilojen tippumista voi odotella ihan rauhassa ja syödä samalla terveellisesti, ilman varsinaista laihduttamista.
Raskauskiloista voi yrittää päästä eroon ihan milloin vaan; imetyksen jälkeen, vauvavuoden jälkeen tai vaikka viiden vuoden kuluttua jos siltä tuntuu.
Koska dieetin pitäminen 1-3 kuukautta on takuuvarma keino saada paino lopulta NOUSEMAAN. Olen valitettavasti kokeillut muutamankin kerran...
Onko se siis joku oletusarvo, että jokainen aloittaa dieetin tammikuun ensimmäinen päivä? Aika outoa. Moni tietysti aloittaa. Kuten joka ikinen vuosi kerta toisensa jälkeen. Näitä dieettinsä aloittajia on esim. fb taas täynnä, kovaan ääneen julistavat elämäntapamuutoksiaan ja uuden vuoden päätöksiään. Silti mikään ei muutu. Jakuvaa laihduttamista ja röpsähtämistä vuodesta toiseen. Aika surullista.
olen normaalipainon yläpäässä, eli ylimääräistä kyllä olisi. dieettiä en aloittanut, sillä tiedän etten siinä kuitenkaan pysy. pelkään myös että raju dieetti sotkisi elimistöni lopullisesti tai että innostuisin dieettailusta syömishäiriöön asti.
sen sijaan aloitan uuden liikuntaharrastuksen entisen lisäksi ja pyrin sitä kautta saamaan paremman terveyden :)
En aloittanut mitään erityistä ruokavaliota tai laske kaloreitani. Koitan vain syödä kohtuuden nimissä. Mitat 163/54 ja muutama kilo pitäisi tiputtaa kesään mennessä.
Olen aina syönyt samalla tavalla. Melko terveellisesti, mutta herkuttelen myös. En laske kaloreita, enkä ymmärrä niistä mitään. 174 cm, 58-60 kg. En ole koskaan omistanut vaakaa.
Siksi koska painonhallinta on osa elämänhallintaa ja teen sitä jatkuvasti. Se ei ole mikään tammikuun juttu.
NO OLEN VITTU ALIPAINOINEN! TÄYTYYKÖ KAIKKIEN NYKYÄÄN LAIHDUTTAA VUODEN YMPÄRI? ONKO SE JOKU UUSI KANSALAISVELVOLLISUUS?
En laihduta koska olen tyytyväinen nykypainooni. Olen 162 cm pitkä ja painan 48 kg. En ole koskaan laihduttanutkaan vaan syön sen verran kuin kulutan. Joskus huomaan farkkujen vyötärön hieman puristavan ja silloin tarkkailen hetken aikaa mitä tuleekaan syötyä.
Ei ole tarvetta dieeteille. Aloitin elintaparemontin syksyllä ja se jatkuu edelleen, loma-ajan löysäilyn jälkeen pitää kyllkin taas ryhdistäytyä.
Alipainon rajoilla, ajattelin että vähän voisin ehkä lisätä painoa mutta en ala siitä stressaamaan heti nyt :)
Oli mielessä kesäks puottaa kymppikilo pois mutta plussasin joulun aikaan niin siirtynee syksyyn :)