Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Dr Phil:ssä : mikä laihdutuslääke Adderal johon tulee riippuvaiseksi?

Vierailija
27.10.2021 |

Mikä tämmöinen lääke laihduttamiseen on, joka toimii kuin spiidi ja jossa annokset nousee ja tulee riippuvaiseksi?
On kuulemma eniten kysytty ja pyydetty lääke.
Ymmärsinkö oikein että sitä määrätää myös adhd:n takia?
Ihme touhua!
Tavan perhetnäidit narkkaa ja valvoo yökausia pillereissään!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrätäänkö sitä muka laihdutukseen Amerikassa? Olin itse ymmärtänyt että sitä määrätään vain adhd-oireisiin.

Suomessa adhd-lääkkeiden kontrolli on todella tarkkaa. Vain neuropsykiatrian tai neurologian tietyt erikoislääkärit saavat kyseisiä lääkkeitä täällä edes määrätä.

Vierailija
22/33 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin concertaa jokunen vuosi sitten, verrattavissa adderaliin ja käytetään myös adhd:hen.

Mulle tuli mahtavat euforiat ja jäin koukkuun kerta laakista. Concerta määrättiin mulle add-oireiluuni, mutta siitä tuli todella pahat sivuoireet ja jätin sen loppujen lopuksi pois.

Se tunne kun ei enää saanut niitä euforioita ja intopuuskia, oli ihan hirveä. Masennuin aika pahasti, mutta nyt olen jo useamman vuoden ollut ilman ja voin ihan hyvin.

Monet pitää välillä taukoja lääkkeissä.

Esim. ei ota viikonloppuisin ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen lääkeamfetamiini parantaa älyllistä suorituskykyä (keskittymistä) ja monet opiskelijat USA:ssa käyttävätkin sitä lukiessaan tentteihin. Sitten se huumausaine eli metamfetamiini on aivan erilainen vaikutukseltaan ja paljon voimakkaampi eikä sillä taida olla mitään lääkekäyttöä.

Vierailija
24/33 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen lääkeamfetamiini parantaa älyllistä suorituskykyä (keskittymistä) ja monet opiskelijat USA:ssa käyttävätkin sitä lukiessaan tentteihin. Sitten se huumausaine eli metamfetamiini on aivan erilainen vaikutukseltaan ja paljon voimakkaampi eikä sillä taida olla mitään lääkekäyttöä.

Kyllä sitä lääkeamfetamiiniakin käytetään huumekäyttöön. Pienillä annoksilla auttaa keskittymiseen, isoilla enää ei. Metakin voi auttaa ihan pienillä annoksilla.

Vierailija
25/33 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös esim. Voxra ole myös jotain amfetamiinin tapaista lääkettä?

Ei. Vaikuttava aine bupropioni. En koskaan opi ymmärtämään teitä, jotka ette tarkista itse mitään, vaan kyselette ja oletatte.

No sori vaan, kyllä olen lukenut tuollaisesta enkä väittänyt sen olevan juuri amfetamiinia vaan sen tapaista. Wikipediassakin lukee, että sitä on sanottu ”köyhän miehen kokaiiniksi”.

Kokaiini ja amfetamiini eivät ole sama asia, kun puhutaan laadukkaasta tuotteesta, eikä katutason rotanmyrkystä mistä ei tiedä mitä sisältää.

No nussi vaan pilkkua😂 Piristävä huume joka tapauksessa.

No ei se ole mitään pilkunnussintaa kun kyseessä on kaksi eri ainetta. Sama kun sanoisit että on pilkunnussintaa erotella alkoholi ja rauhoittavat lääkkeet toisistaan, kun molemmat on depresantteja.

Vierailija
26/33 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä diagnosoitua adhd-ihmistä joka olisi kokeillut amfetamiinia tai kokaiinia? Miten vaikutti?

Vierailija
27/33 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä diagnosoitua adhd-ihmistä joka olisi kokeillut amfetamiinia tai kokaiinia? Miten vaikutti?

Minä. Kokaiinista lämmin ja pehmeä olo, rauhallinen ja positiivinen. Amfetamiinista keskittynyt, valpas ja reipas, mutta ei yliaktiivinen tai maaninen.

Adhd-lääkkeet eivät tunnu paljoa miltään, koska annokset on lääkekäytössä pienet. Auttavat ja tulevat toki arkea, mutta eivät päihdytä. Kokeiltu on montaa eri.

Vierailija
28/33 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on adhd ja en kyllä ole mistään adhd-lääkkeestä saanut euforiaa. Concerta ei sovi, Strattera ei sovi ja ainoa mikä vähän auttaa on Voxra. 

Vierailija
29/33 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten adhd-lääkkeen pitäis ees päihdyttää tai tuoda joku euforia, eihän niitä siksi syödä, vaan että pystyy toimimaan arjessa paremmin. Minä en ainakaan tahtoisi olla mitenkään päihtyneessä tilassa töissä ollessani. 

Vierailija
30/33 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä. Kokaiinista lämmin ja pehmeä olo, rauhallinen ja positiivinen. Amfetamiinista keskittynyt, valpas ja reipas, mutta ei yliaktiivinen tai maaninen.

.

Eli vaikuttivat suhun kuitenkin toisin kuin kavereihesi?

Vierailija
31/33 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten adhd-lääkkeen pitäis ees päihdyttää tai tuoda joku euforia, eihän niitä siksi syödä, vaan että pystyy toimimaan arjessa paremmin. Minä en ainakaan tahtoisi olla mitenkään päihtyneessä tilassa töissä ollessani. 

Ei ne päihdytäkään, ainakaan adhd-ihmisiä.

Vierailija
32/33 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkeissä käytetään tosiaan paljon amfetamiinijohdannaisia laihdutukseen.

Missapain USAaa asut?

Vierailija
33/33 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin concertaa jokunen vuosi sitten, verrattavissa adderaliin ja käytetään myös adhd:hen.

Mulle tuli mahtavat euforiat ja jäin koukkuun kerta laakista. Concerta määrättiin mulle add-oireiluuni, mutta siitä tuli todella pahat sivuoireet ja jätin sen loppujen lopuksi pois.

Se tunne kun ei enää saanut niitä euforioita ja intopuuskia, oli ihan hirveä. Masennuin aika pahasti, mutta nyt olen jo useamman vuoden ollut ilman ja voin ihan hyvin.

Concerta ei ole amfetamiiniä vaan metyylifenidaattia.

Oisko niin ettei sulla ollut adhd:ta. Selittäis tuon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme