Järkyttävät kirppishinnat!
Kun vaan haalarissa on merkki Ticket tms niin hintaa jopa 90e, vaikka haalari repaleinen ja kangas polvista kulunut lähes olemattoman ohueksi. Käytetty on aina käytetty, vaikka olisi minkä merkkinen!
Kommentit (60)
Ei mua ärsytä korkeat kirppishinnat. Jos on liian kallis, en osta. Kaikkein älyttömimmistä hinnoitteluista saa hyvät naurut.
Mä en taas ymmärrä sitä, että jos joku tavara on kirpparilla niin se pitäs antaa ns. Ilmasiks. Hyvänä esimerkkinä tästä fb-kirppiksellä myymäni iltapuku. Kerran käytetty, siisti, kaunis puku -60e (norm.280e). Ja ostaja kehtas vielä kysyä saako alennusta, HALOO! Kyllä tuohon on hintaa pudotettu jo aika reilusti..
Vaatteen kunto ja laatu on itselläni ostamisen a ja o.
Vaikka olis mikä merkki, niin reikä, tahra tai jos vaate on menettänyt muotonsa, kangas kulunut tai värit haalistuneet, mikä tahansa em. asioista estää minua ostamasta vaatetta.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:03"]Mä en taas ymmärrä sitä, että jos joku tavara on kirpparilla niin se pitäs antaa ns. Ilmasiks. Hyvänä esimerkkinä tästä fb-kirppiksellä myymäni iltapuku. Kerran käytetty, siisti, kaunis puku -60e (norm.280e). Ja ostaja kehtas vielä kysyä saako alennusta, HALOO! Kyllä tuohon on hintaa pudotettu jo aika reilusti..
[/quote]
Turhaan hermostuit. Monesti kirppishinnoissa on se 5-10e tinkimisvara, kun moni sitä kuitenkin kysyy niin on leivottu jo siihen hintapyyntöön se. Olisit laittanut ilmoitukseen "en tingi", niin kaikki tietäis että sitä hintavaraa ei ole eikä edes kysyis. Ja tuo minkä hinnan laitoit mekolle on melko epäoleellinen asia, kyllä tuolla merkkikirppiksillä on myynnissä esim yli tonnin jakkuja joista pyydetään pari sataa, eikä silti mee kaupaksi. Kyllä siinä ostaja voi jo tinkiä lisää kerta kauppoja ei näytä syntyvän pyydetyllä hinnalla. Eri asia tietysti jos vuorokauden ollut myynnissä vasta. Eli ei se sun mielestäs hyvä hinta vielä tarkoita että on oikeasti sen arvoinen.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:03"]Mä en taas ymmärrä sitä, että jos joku tavara on kirpparilla niin se pitäs antaa ns. Ilmasiks. Hyvänä esimerkkinä tästä fb-kirppiksellä myymäni iltapuku. Kerran käytetty, siisti, kaunis puku -60e (norm.280e). Ja ostaja kehtas vielä kysyä saako alennusta, HALOO! Kyllä tuohon on hintaa pudotettu jo aika reilusti..
[/quote]
Turhaan hermostuit. Monesti kirppishinnoissa on se 5-10e tinkimisvara, kun moni sitä kuitenkin kysyy niin on leivottu jo siihen hintapyyntöön se. Olisit laittanut ilmoitukseen "en tingi", niin kaikki tietäis että sitä hintavaraa ei ole eikä edes kysyis. Ja tuo minkä hinnan laitoit mekolle on melko epäoleellinen asia, kyllä tuolla merkkikirppiksillä on myynnissä esim yli tonnin jakkuja joista pyydetään pari sataa, eikä silti mee kaupaksi. Kyllä siinä ostaja voi jo tinkiä lisää kerta kauppoja ei näytä syntyvän pyydetyllä hinnalla. Eri asia tietysti jos vuorokauden ollut myynnissä vasta. Eli ei se sun mielestäs hyvä hinta vielä tarkoita että on oikeasti sen arvoinen.
[/quote]
Onpa mielenkiintonen tapa hinnotella - en tiennykkään että tuotteelle voi laittaa ns. ekstraa siltä varalta et jos joku haluaa tinkiä. Ihan käypän hinnan olen aina ottanut - mikä millonkin on tuotteen merkin ja kunnon kannalta järkevä summa. Mutta jokainen tyylillään..
T:13
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 11:46"]
Multa ostettiin huutonetissä viime vuonna käytetty mutta siisti molon haalari 130e:llä. Yllätyin itsekin. Mutta se on se merkki, itsekin voisin maksaa jostain mitä kaupasta ei enää saa.
[/quote]
Kstos, katos. Mulla yksi molon haalari kaappitilaa viemässä. Ihan käy melkeinpä uudesta, vaikka käytetty on. Pitänee huutonettiin laittaa...
Voi teitä mussukoita, kun se on jotain ylimaalisen ihanaa, kun on ticketin tai molon haalari! Siis wtf! Kyllä siinä on markkinamiehet osanneet kusettaa mammakaartia oikein olan takaa. Mitä hitsin väliä sillä on, jos kasvavalla mukelolla on joku haalari max. yksi kausi, onko se merkkiä kolo tai picket?
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:18"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:03"]Mä en taas ymmärrä sitä, että jos joku tavara on kirpparilla niin se pitäs antaa ns. Ilmasiks. Hyvänä esimerkkinä tästä fb-kirppiksellä myymäni iltapuku. Kerran käytetty, siisti, kaunis puku -60e (norm.280e). Ja ostaja kehtas vielä kysyä saako alennusta, HALOO! Kyllä tuohon on hintaa pudotettu jo aika reilusti..
[/quote]
[/quote]
Onpa mielenkiintonen tapa hinnotella - en tiennykkään että tuotteelle voi laittaa ns. ekstraa siltä varalta et jos joku haluaa tinkiä. Ihan käypän hinnan olen aina ottanut - mikä millonkin on tuotteen merkin ja kunnon kannalta järkevä summa. Mutta jokainen tyylillään..
T:13
[/quote]
No puhut varmaan itse jostain paidoista ja farkuista, joista pyydetään tyyliin 2-6e. En nyt näihin lähde tietenkään mitään ekstraa lisäämään. Mutta onhan se ihan fakta, että hinnoissa on usein ylimääräistä. Tietäisit jos seuraisit esim facen kirppiksiä. Jos siellä pyydetään ovh 500e tuotteesta 300e niin usein joku tarjoaa 280e ja se menee sillä sitten kaupaksi. Eli useinkaan se pyydetty hinta ei ole se viimeinen hinta, eli siinä on sitä ekstraa. Yleensä koska ei osata aivan tarkkaan arvioida sitä oikeaa hintapyyntöä. Luulis nyt sunkin tajuavan tämän, melko yksinkertaista. Kysynnän ja tarjonnan laki.
Jos joku haluaa ostaa käytetyn haalarin satasella, niin mitä se muita haittaa? On olemassa varmaan suuri joukko second hand kauppiaita jotka ostavat alennuksesta ja myyvät eteenpäin kalliimmalla kirppiksillä. Sehän on kaupankäynnin perusidea ollut aina. Itse en sitä tee enkä kirppareita kierrä.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:03"]Mä en taas ymmärrä sitä, että jos joku tavara on kirpparilla niin se pitäs antaa ns. Ilmasiks. Hyvänä esimerkkinä tästä fb-kirppiksellä myymäni iltapuku. Kerran käytetty, siisti, kaunis puku -60e (norm.280e). Ja ostaja kehtas vielä kysyä saako alennusta, HALOO! Kyllä tuohon on hintaa pudotettu jo aika reilusti..
[/quote]
Vai että oikein kehtas kysyä alennusta
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 11:43"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 11:24"]Aivan samaa mieltä ap:n kanssa. Mielestäni ulkovaatteista, oli sitten merkki mikä hyvänsä, pitäisi maksimissaan pyytää se 10e. Siinähän ihmettelevät merkkivaatteiden kauppaajat, kun ei vaan mene kaupaksi. [/quote] Entäs kun meneekin kaupaksi? :D Siinähän ihmettelet itse. En ymmärrä näitä iänkaikkisia valituksia kirpparihinnoista, jos on liikaa niin älä osta. Jos myyt merkkikamaa max. 10e hinnoilla niin voit olla aivan varma, että kohta ne on trokarin pöydässä. Itse laitan sellaiset hinnat, että menee kaupaksi, mutta mahdollisimman korkeat. Minähän siinä kärsin jos olen ylihinnoitellut.
[/quote]
Tämä on kuin anopin suusta. Aina kauhea vollotus, miten joku ostaa pöydästä parhaat päältä ja vie omaan pöytäänsä kalliimmalla myyntiin. MITÄ VÄLIÄ, minä saan just sen hinnan kuin pyysin ja pääsin tavarasta eroon. Ihan samantekevää jos joku on noin innostunut kirppiskauppias, tuskin hänkään siinä kultaa vuolee.
Ja miten sä määrittelet "käyvän hinnan"? :D käypä hinta on se millä se menee loppujen lopuksi kaupaksi. Voithan sä pyytää Molon haalarista 5e ja se menee kaupaksi heti = meni alihintaan. Tai pyydät 60e ja se menee sillä kaupaksi päivää myöhemmin = käypä hinta. Pyydät 100e ja ei mee kaupaksi =ylihintainen. Toki jos haluaa vaan että menee kaupaksi hinnalla millä hyvänsä, eikä ärsytä että seuraavana päivänä trokarien pöydässä niin onhan se vitonen sit ihan ok.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:24"]
Voi teitä mussukoita, kun se on jotain ylimaalisen ihanaa, kun on ticketin tai molon haalari! Siis wtf! Kyllä siinä on markkinamiehet osanneet kusettaa mammakaartia oikein olan takaa. Mitä hitsin väliä sillä on, jos kasvavalla mukelolla on joku haalari max. yksi kausi, onko se merkkiä kolo tai picket?
[/quote]
Ei sillä olekaan muuta väliä, kuin se, että ne todella kestävät käyttöä, eivätkä kulahda pesussa. Ostan ne kovaa käyttöä varten, en hienostelua varten.
Meillä on aina ulkoiltu paljon, sää ei koskaan ole este ja samoin tekevät päiväkodissa. Koskaan en ole rajoittanut lastani leikkimästä ulkona siksi, ettei vaatteet likaannu tai kestä.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:35"]
[/quote]
Ei sillä olekaan muuta väliä, kuin se, että ne todella kestävät käyttöä, eivätkä kulahda pesussa. Ostan ne kovaa käyttöä varten, en hienostelua varten.
Meillä on aina ulkoiltu paljon, sää ei koskaan ole este ja samoin tekevät päiväkodissa. Koskaan en ole rajoittanut lastani leikkimästä ulkona siksi, ettei vaatteet likaannu tai kestä.
[/quote]
Seli seli. Lapset ovat kasvaneet ihan täysipäisiksi käyttämällä reiman tai lassien tai mitä niitä nyt onkaan haalareita. Ja muksuille itselle siinä iässä ei voisi vähempää kiinnostaa se merkki!
Merkkivaate koreilu on vain yletetty aikuisista koskemaan myös lapsia. Itse en tosiaankaan edes tunnista noita merkkejä, joten jos muksusi on pukeutunut sellaiseen - harakoille menee.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:42"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:35"]
[/quote]
[/quote]
Seli seli. Lapset ovat kasvaneet ihan täysipäisiksi käyttämällä reiman tai lassien tai mitä niitä nyt onkaan haalareita. Ja muksuille itselle siinä iässä ei voisi vähempää kiinnostaa se merkki!
Merkkivaate koreilu on vain yletetty aikuisista koskemaan myös lapsia. Itse en tosiaankaan edes tunnista noita merkkejä, joten jos muksusi on pukeutunut sellaiseen - harakoille menee.
[/quote]
Ei luulis sua haittaavan, jos moni haluaa pukea lapsensa merkkivaatteeseen, joka kestää säällä kuin säällä
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:42"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:35"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
E i kai siitä olekaan kysymys, etteikö lapset tule täysipäisiksi, mutta äiti ei näköjään...
Sillä merkillä itsellään ei ole väliä, vaan kestävyydellä. Sitäpaitsi Reimatec ei ole sen halvempi ja kestää käyttöä samalla lailla. Jos joku tuossa aiemmin mainitsi pari merkkiä, niin ei se sulje pois muita kestäviä vaatemerkkejä.
Jos vaatteilla olisi tarkoitus koreilla, niin sellaista vaatetta en ostaisi maassa pyörimistä varten :D
Ostan ulkoiluun nimenomaan vaatteen, jonka tiedän kestävän. En itsekään tunnista vaatemerkkejä, nehän on muutenkin aika samanlaisia. Ticketit nyt tunnistaa helpoiten.
Eli pyytämäni 22€ reimatecistä on liikaa? Kaksi haalaria koossa 98 (reilu mitoitus), ehjät,hyväkuntoiset, kumilenksuineen kaikkineen. Ovat kaksi viikkoa pyörineet hyllyssä,mutteivat vaan liiku sieltä pois. Vai meneekö tyttöjen vaatteet kirpparilla paremmin?
Kyllä mun mielestä uuden / uudenveroisen tuotteen kohdalla saa olla reilustikin korkeampi hinta joka suhtrutettu alkuperäiseen. Esim jos takki on maksanut 200 e ja käytetty 2 kertaa, niin pitäiskö myydä kympillä tai mieluiten alle? Melkoista ahneutta ostajalta.
No, suurin osa tuon hintaluokan tuotteista vissiin myydään 2nd hand kaupoissa tai nillä kalliimpien tavaroiden kirppiksillä joissa hitojen ei oletetakaan pysyvän aina alle 10 e.