Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkyttävät kirppishinnat!

Vierailija
03.01.2015 |

Kun vaan haalarissa on merkki Ticket tms niin hintaa jopa 90e, vaikka haalari repaleinen ja kangas polvista kulunut lähes olemattoman ohueksi. Käytetty on aina käytetty, vaikka olisi minkä merkkinen!

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun me ihmiset olemme niin kummallisia. Muutama vuosi sitten tuttuni siivosi vaatevarastojaan ja vei kirppikselle kaikki hyväkuntoiset lastenvaatteet, huonot heitti pois, uffelle kai. Laittoi hinnan niin matalaksi, että varmasti pääsisi eroon, mutta toisin kävi. Kun olivat liian halpoja, asiakkaat päättelivät kai, että niiden täytyy olla huonoja, ja suuri osa jäikin myymättä.

Vierailija
2/60 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:18"]Eli pyytämäni 22€ reimatecistä on liikaa? Kaksi haalaria koossa 98 (reilu mitoitus), ehjät,hyväkuntoiset, kumilenksuineen kaikkineen. Ovat kaksi viikkoa pyörineet hyllyssä,mutteivat vaan liiku sieltä pois. Vai meneekö tyttöjen vaatteet kirpparilla paremmin?
[/quote]
Ostaako joku muka vielä reimaa tai tekkiä???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 20:27"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:18"]Eli pyytämäni 22€ reimatecistä on liikaa? Kaksi haalaria koossa 98 (reilu mitoitus), ehjät,hyväkuntoiset, kumilenksuineen kaikkineen. Ovat kaksi viikkoa pyörineet hyllyssä,mutteivat vaan liiku sieltä pois. Vai meneekö tyttöjen vaatteet kirpparilla paremmin? [/quote] Ostaako joku muka vielä reimaa tai tekkiä???

[/quote]

Ostaa. t. päikyn täti joka näkee työssään aika järkkyjä rytkyjä, vaan kun ne on halpoja.

Vierailija
4/60 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:55"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:42"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:35"] [quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:24"] Voi teitä mussukoita, kun se on jotain ylimaalisen ihanaa, kun on ticketin tai molon haalari! Siis wtf! Kyllä siinä on markkinamiehet osanneet kusettaa mammakaartia oikein olan takaa. Mitä hitsin väliä sillä on, jos kasvavalla mukelolla on joku haalari max. yksi kausi, onko se merkkiä kolo tai picket? [/quote] Ei sillä olekaan muuta väliä, kuin se, että ne todella kestävät käyttöä, eivätkä kulahda pesussa. Ostan ne kovaa käyttöä varten, en hienostelua varten.   Meillä on aina ulkoiltu paljon, sää ei koskaan ole este ja samoin tekevät päiväkodissa. Koskaan en ole rajoittanut lastani leikkimästä ulkona siksi, ettei vaatteet likaannu tai kestä.  [/quote]   Seli seli. Lapset ovat kasvaneet ihan täysipäisiksi käyttämällä reiman tai lassien tai mitä niitä nyt onkaan haalareita. Ja muksuille itselle siinä iässä ei voisi vähempää kiinnostaa se merkki! Merkkivaate koreilu on vain yletetty aikuisista koskemaan myös lapsia. Itse en tosiaankaan edes tunnista noita merkkejä, joten jos muksusi on pukeutunut sellaiseen - harakoille menee. [/quote] Ei luulis sua haittaavan, jos moni haluaa pukea lapsensa merkkivaatteeseen, joka kestää säällä kuin säällä

[/quote]

Ei varmaan. Mutta haluaako se muksu ulkoilla säällä kuin säällä, esim. tällaisella kuin tänään eli tuulta melkein 20 m/s ja sadetta, vaikka olis millanen haalari  xD

Vierailija
5/60 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:55"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:42"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:35"] [quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:24"] Voi teitä mussukoita, kun se on jotain ylimaalisen ihanaa, kun on ticketin tai molon haalari! Siis wtf! Kyllä siinä on markkinamiehet osanneet kusettaa mammakaartia oikein olan takaa. Mitä hitsin väliä sillä on, jos kasvavalla mukelolla on joku haalari max. yksi kausi, onko se merkkiä kolo tai picket? [/quote] Ei sillä olekaan muuta väliä, kuin se, että ne todella kestävät käyttöä, eivätkä kulahda pesussa. Ostan ne kovaa käyttöä varten, en hienostelua varten.   Meillä on aina ulkoiltu paljon, sää ei koskaan ole este ja samoin tekevät päiväkodissa. Koskaan en ole rajoittanut lastani leikkimästä ulkona siksi, ettei vaatteet likaannu tai kestä.  [/quote]   Seli seli. Lapset ovat kasvaneet ihan täysipäisiksi käyttämällä reiman tai lassien tai mitä niitä nyt onkaan haalareita. Ja muksuille itselle siinä iässä ei voisi vähempää kiinnostaa se merkki! Merkkivaate koreilu on vain yletetty aikuisista koskemaan myös lapsia. Itse en tosiaankaan edes tunnista noita merkkejä, joten jos muksusi on pukeutunut sellaiseen - harakoille menee. [/quote] Ei luulis sua haittaavan, jos moni haluaa pukea lapsensa merkkivaatteeseen, joka kestää säällä kuin säällä

[/quote]

Ei varmaan. Mutta haluaako se muksu ulkoilla säällä kuin säällä, esim. tällaisella kuin tänään eli tuulta melkein 20 m/s ja sadetta, vaikka olis millanen haalari  xD

[/quote]

Ja nero on puhunut...

Vierailija
6/60 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itseäkin ihmetyttää joidenkin huonokuntoidten rytkyjen hinnat välillä, toisaalta oman kokemuksen mukaan suuri osa on asiallisesti hinnoittelevia. Aivan polkuhinnoilla ei itsepalvelukirppiksillä voi myydä, koska paikkavuokrat on sen verran kovat. Yli puolet alkuperäisestä hinnasta on silti käyttämättömällekin vaatteelle liikaa, koska kirppikselle päätyessään on yleensä jo edellistä sesonkia ja silloin alesta voi saada samaan hintaan tai halvemmalla.

Itse olen ostanut lähes kaikki vauvanvaatteet kirpparilta ja paljon omiakin. Yleensä ostan vain edullisia ja hyväkuntoisia, mutta jos etsin jotain tiettyä ja löydän sen hyväkuntoisena, olen valmis siitä jonkun verran maksamaankin. Mä en arvosta uutta tavaraa lähtökohtaisesti yhtään enempää kuin käytettyä, joten kaikkea ei tarvi saada pilkkahintaan.

Vierailija
7/60 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uuden hintaan vertaa niin ei parikymppiä (maks 30€) käytetystä hyväkuntoisesta haalarista paljon ole. Edes kirpparilla.

Vierailija
8/60 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus muinoin kun kauppaa käytiin vielä markoilla, ostin pojalleni kirppikseltä silloin muotia olleet maihinnoususaappaat kuudella markalla. Poika käveli niillä kai parkin talvea, sitten jäivät pieniksi. Myin ne kirppiksellä kolmellakympillä.

Vierailija
9/60 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 21:12"]Joskus muinoin kun kauppaa käytiin vielä markoilla, ostin pojalleni kirppikseltä silloin muotia olleet maihinnoususaappaat kuudella markalla. Poika käveli niillä kai parkin talvea, sitten jäivät pieniksi. Myin ne kirppiksellä kolmellakympillä.
[/quote]vähänkö oot kova luu

Vierailija
10/60 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksaisin sisävaatteista 1-3,50 e ja ulkovaatteista maksimissaan 30€. Siis lasten. Ihan vauvojen vaatteista en noinkaan paljon. Tosin en kyllä varmaan ihan vastasyntyneelle mitään käytettyä ostaisikaan..

Vierailija
11/60 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:48"]myykää facebookin merkkikirppiksillä. Toki tulee se postittamisen vaiva, mutta se kannattaa. Itse myin just tietyn merkin kirppiksellä 2 vaatepakettia (aikuisten vaatetta), ja tienasin yli 300 e.
[/quote]
Mitä merkkejä myit? Ihan hyvät paketit, jos kahdesta sait 300 €, mutta alkuperäinen ovh on pitänyt olla aika iso.

Millä merkeillä on omia fb-kirppiksiä aikuisten vaatteille? Vaatehuoneen siivous menossa...

Vierailija
12/60 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen usein minäkin!

Itse juuri hinnoittelen kirpparille menevää tavaraa ja mietin, että onkohan minunkin hintani jonkun mielestä liian kovia, vaikka omastani ne on pilkkahintoja. Esimerkkeinä, untuvatakki (kuin uusi) 10e, käyttämätömät korkokengät 3e, pojan juhlakengät (kerran käytetyt) 3e. Sisustustavaraa 0,50 - 1e kpl, sukset + sauvat lapselle 5e. Ehkä nuokin on jonkun mielestä kovia hintoja... toivottavasti kuitenkin jollekin kelpaa kun pitäisi se paikkakin saada maksettua.

Vierailija
13/60 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samaa mieltä!

Vierailija
14/60 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samaa mieltä ap:n kanssa. Mielestäni ulkovaatteista, oli sitten merkki mikä hyvänsä, pitäisi maksimissaan pyytää se 10e. Siinähän ihmettelevät merkkivaatteiden kauppaajat, kun ei vaan mene kaupaksi.

Vierailija
15/60 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla 3 vuotta käytetty mutta yhä virheetön Ticketin takki meni samana päivänä pöydästä 25 eurolla.

Rikkinäisiä vaatteita ei tullut edes mieleen viedä kirppispöytään. Muitenkin katson kaikki kotona kirkkaassa valossa ettei suotta tule raahattua myyntiin kulahtanutta, venähtänyttä tai tahraista vaatetta.

Vierailija
16/60 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäähallin kirppiksellä oli kerran yksi myyjä jolla paljon lastenvaatteita myynnissä. Kaikki ihan kulahtaneita bodeja ym Järkyt hinnat. Itse myyn vaan todella hyvät ja käyttökelpoiset, hieman huonommat heitän uffiin ja  kulahtaneet heitän menemään. Olimme juuri sinä päivänä menossa uimaan ekaa kertaa ja sattumalta silmiini pisti vauvan uimapuku kyseisellä myyjällä. Se oli sellainen vauvauinnista saatu. Silmäni revähtivät kun sanoi hinnaksi 8€. 

Vierailija
17/60 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 11:24"]Aivan samaa mieltä ap:n kanssa. Mielestäni ulkovaatteista, oli sitten merkki mikä hyvänsä, pitäisi maksimissaan pyytää se 10e. Siinähän ihmettelevät merkkivaatteiden kauppaajat, kun ei vaan mene kaupaksi.
[/quote]

Entäs kun meneekin kaupaksi? :D Siinähän ihmettelet itse. En ymmärrä näitä iänkaikkisia valituksia kirpparihinnoista, jos on liikaa niin älä osta. Jos myyt merkkikamaa max. 10e hinnoilla niin voit olla aivan varma, että kohta ne on trokarin pöydässä. Itse laitan sellaiset hinnat, että menee kaupaksi, mutta mahdollisimman korkeat. Minähän siinä kärsin jos olen ylihinnoitellut.

Vierailija
18/60 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyteyn tavaran pitäisi maksaa 5-50% uuden hinnasta. Rikkinäiset vaatteet menevät todella harvoin kaupaksi.

Vierailija
19/60 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ostettiin huutonetissä viime vuonna käytetty mutta siisti molon haalari 130e:llä. Yllätyin itsekin. Mutta se on se merkki, itsekin voisin maksaa jostain mitä kaupasta ei enää saa.

Vierailija
20/60 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun kirppisraivon syynä on yleensä merkittömät lastenvaatteet, esim. Käytetty H&M toppatakki 20€, kun sama kaupassa 19,90€... Ärsyttää jos joku ei ole perillä ovh. Hinnoista ja maksaa kun "näyttää siistiltä".