Mistä ruokavaliosta tullut paras olo?
Näin joulun jälkeen sitä taas miettii elintapojaan ja pöhöttynyttä naamaansa. Olotila on henkisestikin huono. Haluaisin kuulla mukavia kokemuksia erilaisista ruokavalioista. Haussa olisi itselläni ruokavalio josta tulisi energinen ja pirteä olo :) Mitä suosittelisit kokeilemaan?
Kommentit (44)
Itämaisesta. Paljon kasviksia, riisiä, eikä juurikaan punaista lihaa.
Kannattaa jättää pastat, perunat, riisit, sokerit ja valkoiset jauhot pois. Olen sekasyöjä enkä varsinaisesti vältä mitään ruoka-ainetta. Syön hiilarini ruisleivän, kaurapuuron ja tietysti kasvisten ja hedelmien muodossa. Huonot hiilarit on aina turvottaneet mua aivan mahdottomasti, ja nyt kun olen kiinnittänyt huomiota niiden laatuun, olo on kaikin puolin parempi.
En osta kotiin mehuja, jogurtteja, marmeladeja ja mitä näitä salakavalia sokerin lähteitä nyt on. En myöskään osta limuja ja karkkeja, vaikka ennen perjantai huipentui puolen kilon irtokarkkipussiin. Teen ruoan itse enkä osta eineksiä.
Jos syön ulkona, saatan syödä aterialla viljalisukkeen, mutta kotona tottuu aika nopeasti siihen, ettei joka aterialla syö perunaa tai makaronia. Ruokavalioni on aivan täysin hatusta heitetty: syön tavallista kotiruokaa vähän valikoiden. Ei sen tarvitse olla sen vaikeampaa. Olo on energisempi, kylläisyys ei tarkoita ähkyä ja nälkäkin tuntuu jotenkin aidommalta :D
Paleo ♡ Jo viikossa olen kuin eri ihminen. Ihan oikeasti :)
Vegaani. Kyse ei ole pelkästään siitä, että olisi fyysisesti hyvä olo (on toki sitäkin), mutta kun tietää, että voi syödä ruokansa hyvällä omallatunnolla. Minulle tuo henkinen puoli on vähintään yhtä tärkeä, koska vaikuttaa myös fyysiseen hyvään oloon. VHH:takin kokeilin ennen kasvissyöjäksi ryhtymistä ja minulle se ei sopinut lainkaan. Vatsa lakkasi toimimasta, päätä särki niin paljon että itketti ja oli koko ajan nälkä.
Ehkä on parasta kokeilla, mikä sopii itselle parhaiten, jokainen kun on erilainen ja meille sopii erilaiset asiat :)
Mulle sopii kasvis (henkisesti) ja gluteeniton (vatsan kannalta). Tällä olen mennyt jo monta kuukautta ja vatsa voi hyvin. Pelkkää kasvisruokaa olen syönyt jo monta vuotta. Keliakiatestit on tosin mulla edessäpäin
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 01:46"]Minulla se on vähähiilarinen ja vähärasvainen. Tiedän, että tämä sotii keskenään, mutta minä voin kamalan hyvin, enkä edes näe nälkää.
[/quote]
Minulla ihan sama juttu!
ihan vaan siitä tavallisesta missä ei edes ajatella kauheasti ruokaa
ihan vaan siitä tavallisesta missä ei edes ajatella kauheasti ruokaa
vegaani virkisti mielen ja kehon. olin tosi energinen. olin 3kk vaan diettinä. söin ihan älyttömästi ja koko ajan.mut laihduin.
Nothing is better than eat together!
Vasta olen alussa, mutta kokeillut kaikenlaisia ja tuloksena ph-dieetti on se mik tekee parhaimman olon. Ei mitn hajua miksi, mutta aavistuksena on se ett viljat ja lehmn maito ei sovellukkaan niin kuin kuvittelin alunperin.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 02:02"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 01:46"]Minulla se on vähähiilarinen ja vähärasvainen. Tiedän, että tämä sotii keskenään, mutta minä voin kamalan hyvin, enkä edes näe nälkää. [/quote] Minulla ihan sama juttu!
[/quote]
Eli pelkkä proteiini, liha, teillä pitää nälkää?
Vihanneksia, hedelmiä, marjoja. Heitä leivän syöminen hetkeksi niin ähky laantuu.
Monipuolisesta, kasvisvoittoisesta ja vaihtelevasta, mutta terveellisestä. Ei kuitenkaan ehdottomasta. Liian vähärasvaisesta on tullut todella huono olo, mutta riittävästi pehmeää rasvaa sisältävästä oikein hyvä. Vähälihaisesta.
Proteiinia ja antibiootteja, siinä resepti parempaan vointiin. Teihin on kerääntynyt paljon mikrobeja, jos olo huononee syönnistä.
Meille sopii hyväkarppaus varsinkin kun perheessä on molempien tyyppien diabeetikot. Itse lisäksi pidän 500 kalorin päiviä satunnaisesti jos on ollut vaikka isommat kekkerit viikonloppuna.
bmi 23.3