Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä ruokavaliosta tullut paras olo?

Vierailija
03.01.2015 |

Näin joulun jälkeen sitä taas miettii elintapojaan ja pöhöttynyttä naamaansa. Olotila on henkisestikin huono. Haluaisin kuulla mukavia kokemuksia erilaisista ruokavalioista. Haussa olisi itselläni ruokavalio josta tulisi energinen ja pirteä olo :) Mitä suosittelisit kokeilemaan? 

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etanoli ja xylitol purkka

Vierailija
22/44 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

VHH

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 g rasvaa, 100 g proteiinia ja 25 g hiilihydraatteja vrk. Kuukausi pari ketoosissa ja sitten vähän höllää hiilareita, että pääsee pois ketoosista. Googlaa ketogeeninen ruokavalio

Vierailija
24/44 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

VHH

Vierailija
25/44 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon hiilareita. Vähän rasvaa. Toimii parhaiten itsellä näin himokuntoilijana ainakin.

Vierailija
26/44 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin kaikki sokerit ja valkoiset viljat pois ja olo on mahtavan hyvä ja energinen. Myös makeanhimo katosi täysin.

Vierailija
27/44 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakaravinto. Näin talvisaikaan vaan kaipaan myös lämmintä ruokaa. Keväällä siirryn jälleen raakaravintoon.

Vierailija
28/44 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fodmap-ruokavaliosta. En ole pariin kuukauteen syönyt mm gluteenia.

Vierailija
29/44 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvis-kala, joka sisältää myös hedelmiä, auabkin 1 päivässä. Viljat täysjyväversioina tai ainakin vältellen vitivalkoista jauhoa pääsääntöisesti. Alkoholi pois kokonaan tai vain pieniä määriä täysin kuivaa kuohuviiniä. Ei karkkeja eikä sipsejä kuin maistiaiseksi juhlahetkinä. Rasvaa hyvin vähän (2rkl päivässä) ja sekin öljynä.

Salaatti- ja keittoaterioita usein.

Paljon vettä (3l), jonkin verran teetä. Ei kahvia, ei maitoa.

vm 1970

Vierailija
30/44 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
31/44 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 02:18"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 02:02"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 01:46"]Minulla se on vähähiilarinen ja vähärasvainen. Tiedän, että tämä sotii keskenään, mutta minä voin kamalan hyvin, enkä edes näe nälkää. [/quote] Minulla ihan sama juttu!

[/quote]

Eli pelkkä proteiini, liha, teillä pitää nälkää?
[/quote]

No proteiinihan juuri pitää nälkää, ainakin minulla vaikken vhh olekaan. Ja proteiinia on kyllä muussakin kuin lihassa. Jos aterialla on pelkkiä hiilareita, mulle tulee erittäin nopeasti nälkä uudelleen.

Vierailija
32/44 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista on tullut kokeiltua, mutta mulle ehdottomasti paras on maidoton ja gluteeniton ruokavalio niin, että muu ruoka on mahdollisimman tuoretta, ei llisättyä sokeria. Paljon vihanneksia, marjoja, hedelmiä, rasvoina oliiviöljy ja voi, lisäksi lihaa/kalaa. Astmaoireet katosivat, samoin turvotus, iho voi loistavasti, pms oireita ja hormoninäppyjä ei tullut.. Pakko palata siihen taas joulumässäilyjen jälkeen, olo on aivan kauhea.

Vierailija
33/44 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monipuolinen kasvispainotteinen ja kalapitoinen ruokavalio. Lisätyt sokerit minimiin, samoin punainen liha ja nopeita hiilihydraateja rajoitetusti. Paljon pehmeitä rasvoja ja käsittelemätöntä ruokaa.

Vierailija
34/44 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh

Vierailija
35/44 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteiinittomasta ja vähäsuolaisesta. Mieli virkeämpi ja ei turvota juuri yhtään. Lisäksi joka päivä ainakin 2 litraa vettä.

Vierailija
36/44 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännölliset ateriarytmit ja proteiinia joka aterialla. Minulla on taipumusta verensokerin heittelehtimiseen.

Vierailija
37/44 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapainoinen ruokavalio: Proteiinia vähintään 1g painokiloa kohti, hyviä rasvoja ja samoin myös hyviä hiilihydraatteja. Olen joskus laittanut fineliin syömiseni ja huomannut, että syön grammoina lähes yhtä paljon proteiinia, rasvaa ja hiilihydraatteja. Tämä ruokavalio sopii minulle loistavasti. Olen kohtuullisesti urheilua harrastava (kuntosali, hyötyliikunta) nainen.

Vierailija
38/44 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se on vähähiilarinen ja vähärasvainen. Tiedän, että tämä sotii keskenään, mutta minä voin kamalan hyvin, enkä edes näe nälkää.

Vierailija
39/44 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteeniton voisikin kyllä olla minulle hyvä, koska kilpirauhasen vajaatoimintaiselle gluteeni on pahasta. Hiilihydraatteja menee muutenkin liikaa :/ Saan nälkäkohtauksia ja sitten tulee ahmittua ihan liikaa.

ap

Vierailija
40/44 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaninen. Sekä henkisesti että fyysisesti.