Olen käynyt armeijan, kannattaako siitä mainita ansioluettelossa?
Olen siis sotilasarvoltani reservin vänrikki, palvelin siis pisimmän ajan (vähän alle vuoden). Mietin, että kannattaisiko suoritettu RUK ja sotilasarvo sisällyttää myös ansioluetteloon? Olisiko siitä mahdollisesti hyötyä työnhaussa (työtehtäväni eivät ole esim. poliisin tai vartijan töitä)?
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 00:12"]
Olen siis sotilasarvoltani reservin vänrikki, palvelin siis pisimmän ajan (vähän alle vuoden). Mietin, että kannattaisiko suoritettu RUK ja sotilasarvo sisällyttää myös ansioluetteloon? Olisiko siitä mahdollisesti hyötyä työnhaussa (työtehtäväni eivät ole esim. poliisin tai vartijan töitä)?
[/quote] <3 :)
Suomessa voi ja kannattaa mainita. Ulkomailla kannattaa harkita tarkkaan, useimmiten on jopa viisasta jättää pois. Muualla maailmassa vain sotahullut ja wt käy armeijan.
Totta kai kannattaa, plussaahan se on. Miksi moista mietit? Tuleva työnantajasi saa sen halutessaan kuitenkin selville, ja satuiltu CV ei tosiaankaan auta. Lykkyä matkaan!
Itse (miehenä) en laita edes CV:n "sotahistoriaani" vaikka se onkin sellainen mihin noin 10%/1.5% intin käyneistä pystyy eli millä mittarilla tahansa mitattu "aika kova jätkä". Siksi että päälle kolmekymppisenä se on yhdentekevää työnantajan kannalta.
Sama koskee työhaastattelijana, alle kolmekymppisiltä miehiltä kysyn (jos ei papereista käy ilmi) "onko asevelvollisuus/siviilipalvelus suoritettu", muu ei kiinnosta.
Ja pitää paikkansa, ulkomailla noista asioista kandee pitää päänsä kiinni. Joskin "alan jätkät" vaistoaa asian ja ottavat puheeksi varovaisesti, esim erään jenkkifirman insinööri tunnusti olevansa sikäläisen laivaston kouluttama, ameriikassa kun voi saada ihan kurantin siviilipuolellakin hyödynnettävän koulutuksen kunhan sitoutuu palvelukseen "korvauspalvelukseen" 5-10 vuoden ajaksi.
Tuttu sai hetipaikan paperitehtaalta kun oli
Käynyt rukin...
Tietysti kannattaa mainita, onhan johtajakoulutuksesta aina hyötyä. Lisäksi selittyy vuoden aukko työhistoriassa.
Se on osa historiaasi, ei mitään tarvetta hävetä sitä.
Ei kannata vänskät on niitä jotka kovin yrittivät mutta ei niistä mitään tullut
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 00:20"]
[/quote]
Ai elämässä? Vai armeijassa? Hassu mielipide. :)
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 01:21"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 00:20"]
[/quote]
Ai elämässä? Vai armeijassa? Hassu mielipide. :)
[/quote]
Niinpä, jos ajatellaan miehistöä, aliupseereita ja upseereita, niin upseeriksi on kaikkein vaikein päästä.