kookosöljyllä hiivatulehdus kuriin? onko totta?
Onko joku kokeillut? Siis ihan sipomalla neitsytkookosöljyä pimperoon?
Kommentit (30)
Minä laitan sitä peräpukamiinkin :)
Ihan kuule apteekista saa 13 eurolla diflukania kuka maksaa 55 e yhdestä pilleristä?
Monia vuosia kärsinyt hiivasta ja emätintulehduksista, antibiootit pahensi vaan tilannetta. Sit kokeilin kaupasta ostettua kookosöljyä ja homma hävis kolmen päivän jälkeen. Silloinkin oli erittäin paha emätintulehdus päällä johon kirjotettiin vahvat antibiootti kuurin. Eipä pillereitä tarttenut käyttää. Eli työnsin pienen nokaren emättimeen. Kosteuttaa limakalvot hyvin myös!!!
Kyllä ne on joutavaa pelleilyä nuo luomuilut, ei muutakun apteekkiin ja sieltä kunnon aineet.
Itsehän olen mies, mutta alkoi alapää kutista välillä ihan sietämättömästi ja nahka oli punoittava ja arka kun veti liikkuvat taakse. Koska mitään muuta syytä selibaatissa elävänä en keksinyt, niin sen täytyi olla hiivatulehdus. Viikon verran uitin kookosöljyssä mutta ei tehnyt yhtään mitään, kyllästyin ja käppäilin apteekkiin ja antoivat Canestenia, sillä oireet helpotti jo heti seuraavana päivänä.
Helpompaa on juoda lasillinen gefiluspiimää joka päivä. Mun gyne neuvoi tämän ja 9v olen ollut ilman hiivaa!
Vierailija kirjoitti:
Kookosöljy on hyvä liukkari. Hiivahoito tulee siinä samalla.
Mutta ei kondomin kanssa! Öljy haurastuttaa kumia.
Itse kroonisesta hiivasta kärsineenä koen, että paikallislääkkeet (Canesten, Gyno-Daktarin yms.) haurastuttavat pidemmän päälle limakalvoja (ja saattavat sitä kautta altistaa hiivan uusimiselle). Niistä saatu ilo on ollut aika lyhytaikaista, mutta kannattaa kokeilla jos hiiva on ollut vaan pari kertaa.
Nykyään, jos hiiva meinaa palata, otan Diflucan-kapselin (sisäinen, apteekista) ja laitan aimo palan kookosöljyä emättimeen yön ajaksi. Lisäksi päivittäisessä käytössä Ceridal-öljy (emättimen limakalvoille) ja piimä sekä naitohappobakteerit (ihan suun kautta). Myös Vulvodynia-oppaassa suositellaan kookosöljyä, koska öljyssä olevat hapot "tutkitusti" tappavat hiivaitiöitä (sama homma Ceridal-öljyssä). Mutta enpä noita tutkimuksia ite ole lukenut. :)
(Ja käytössä ollut välillä myös pelkkä Diflucan ja pelkkä kookosöljy, molemmat toimii mulla hlö.koht. :)
Miten ootte käyttäneet sitruunaa? Siis ihan puristamalla ja juomalla ja se on auttanut hiivaan?