Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko menee että saa tiedon saiko hakemansa työpaikan vai ei?

Vierailija
27.10.2021 |

Olen nyt hakenut neljää työpaikkaa, yhdestä tuli hylky viikon sisään, toisesta kahden. Kolmanteen ja neljänteen pääsin haastatteluun, mitkä tuntuivat menevän hyvin. Töiden pitäisi alkaa toisessa viikon ja toisessa kahden päästä, mutta kummastakaan ei kuulemma ole vielä tehty valintapäätöstä. Onko tämä nykyään ihan normaalikäytäntö vai onkohan valituille todellisuudessa jo ilmoitettu ja loput vaan odottelee ”ei kiitos”-viestejä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanovat etteivät ole valintaa vielä tehneet, niin pakkohan se on uskoa.

Jos työpaikkailmoituksessa on ollut hakemusajan loppupäivä sekä työn alkamispäivä, niin kai se valintapäätös tulee viimeistään kuukauden kuluttua siitä kun töiden piti alkaa. 

Joskus ei tule koskaan mitään ilmoitusta valinnan suhteen.

Sen kun marssit työn alkamispäivänä yrityksen ovesta sisään ja sanot, että kun ette ilmoittaneet, niin oletan että olen ehkä valittu että jospas alettais työt sitte ja palkanmaksu...

Vierailija
2/2 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin itse reilu vuosi sitten työnhakijana (hain aktiivisesti paikkoja lähes vuoden), tässä vähän statistiikkaa:

- 95% hakemuksista ei mitään vastausta ekan automaattiviestin jälkeen (kiitos hakemuksestasi)

- 60% ei mitään vastausta ensimmäisen haastattelun jälkeen (nämä lähes kaikki rekryfirmojen kautta)

- 70% toisen haastattelun jälkeen ilmoitusviesti "Kiitos, mutta valintamme ei kohdistunut sinuun"

- 3% toisen haastattelun jälkeen soitto "Kiitos, mutta valintamme ei kohdistunut sinuun"

Melkoisesta osasta odottelisin siis vastausta edelleen :D  Ja työ siis  asiantuntijatyötä, johon kuulemma pulaa hakijoista...

Opin seuraavaa:

- en hae enää koskaan työtä, jonne esikarsinnat tai haun suorittaa rekryfirma

- en hae työtä automaattihakemuksilla yrityksen nettisivujen kautta (näihin ei palaa kukaan koskaan)

- en hae työpaikkaa, jossa ilmoituksessa ei kerrota MITÄ YRITYKSELLÄ ON TARJOTA MINULLE (muuta kuin palkkaa), mutta piiiitkä lista vaatimuksia työnhakijaa kohtaan (kertoo paljon rekrytoivan yrityksen arvoista)

Paljon tsemppiä työnhakuun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme