tehdäänkö uuniriisipuuro kannen kanssa vai ilman?
Kun tehdään riisipuuro uunissa, laitetaanko kansi vai ei?
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:41"]Ei kantta
[/quote]Miksei
Ei kantta, siihen pitää tulla kuori.
jos laitat kannen kouhuu yli ja uuni sotkeutuu
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:53"]jos laitat kannen kouhuu yli ja uuni sotkeutuu
[/quote]
Ei kuohu kun lämpöä ei ole liikaa ja pitää yön yli uunissa.
En pidä kuoresta.
Ilman kantta, miedolla lämmöllä. Litra maitoa 1 desi riisiryynejä. Sekoitan välillä ja otan kuoren pois. Lämpötila 125 asteesta hiljakseen vähentäen kuumuutta. On parin tunnin päästä kypsää, sitten ripaus suolaa ja syömään.
Laitan useimmiten kannen eaolleen, ei kuivu, eikä tule kuorta eli molempi parempi. Puuro ylksi uuniin ja aamulla syömään. Uuni jäähtyy mukavasti pitkin yötä ihan itsestään.
Ilman kantta. Riisipussin kyljessä olevalla ohjeella tulee kuivaa, lisää 2 dl vettä tai maitoa ohjeeseen, niin tulee parempaa. Riittävän pitkä haudutusaika on tärkeä.
Ei kantta