Missä iässä hiuksesi alkoivat ohentua ja jouduit leikkaamaan ne lyhyeksi?
Mietin, onko tämä itselläni pysyvää vailiaikaista hiusten ohenemista ja hiustenlähtöä vai onko hiusten lyhennys vääjäämättä edessä. Ikää 43v.
Kommentit (29)
Vastaan äitini puolesta eli yli 75-vuotiaana alkoi varmaan ruokavalion huonontuessa ohentumaan. Silti nyt yli 80-vuotiaana hänellä on todella pitkät hiukset, kuten minullakin. Pidän äitini hiukset pitkinä varmaan kuolemaan asti, ellei nyt todella ohueksi mene.
Vierailija kirjoitti:
53, ei vielä ohenemista.
Oletko oikeassa ketjussa: aloituksessa kysyttiin missä iässä alkoi, ei kysytty missä iässä ei ole alkanut?
Ihmisten tyhmenemisestä uutisoidaan ja täällä av:lla sen voi sitten todeta päivittäin.
Joskus päälle 40 v alkoi ohentua, mutta mulla olikin tosi paksut hiukset, nyt normaalit ja en oo lyhentänyt. N55+
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli keväällä 2020 oikea hiuskato, mutta olin juuri laihduttanut joten laitoin sen piikkiin enkä iän. Mutta kaipa sitä ikäkin jo vaikuttaa. Onneksi rauhottui eikä hiusharja ole enää niin kaamea.
N46
Kyllä ikä vaikuttaa. Terveyskirjaston mukaan Suomessa naistyyppistä kaljuuntumista on arviolta joka toisella 40–60-vuotiaalla naisella ja kolmella neljästä yli 65-vuotiaasta naisesta.
Naistyyppinen kaljuuntuminen vielä on vain yksi hiustenlähdön syy, hiukset voi lähteä muistakin syistä.
Aina on ollut ohuet hiukset, viimeksi leikkasin lyhyiksi eli vähän leuan alle ulottuviksi 10 vuotta sitten kun piti saada vanha musta väri pois (kasvatin tyvikasvua n. korvan yläosaan asti ja sitten leikkautin puoli metriä pois). Sen jälkeen tukka on taas saanut kasvaa, ulottuu lapaluiden alle.
Leikkaan itse tasoituksen ns. "neljän poninhännän menetelmällä" puolen vuoden välein. Se on helppoa, kun tukka on sileä ja piikkisuora, ja pidän sitä muutenkin ponnarilla kaiket päivät, eli muutaman millin vinouksia ei kukaan huomaa.
16-vuotiaana, 30 vuotta sitten, minulla oli oikeasti lyhyt poikatukka, mutta sen ylläpitoon meni niin paljon rahaa ja vaivaa, että en ikinä enää leikkauta sellaista, vaikka joistakin miehistä se olikin superseksikkään näköinen. Jos joskus kyllästyn poninhäntään, alan palmikoida hiukseni ja kietaisen letit pään ympäri. Eivät vanhat naiset ole ennen 1980-lukua leikanneet hiuksiaan edes 80-vuotiaina, vaikka olisi ollut kuinka ohutta haiventa tahansa. Aion toimia siis perinteisesti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
53, ei vielä ohenemista.
Oletko oikeassa ketjussa: aloituksessa kysyttiin missä iässä alkoi, ei kysytty missä iässä ei ole alkanut?
Ihmisten tyhmenemisestä uutisoidaan ja täällä av:lla sen voi sitten todeta päivittäin.
Oleellistahan tuo tieto on jos ei edes oheneminen ala yli 50 vuotiaalla. Ootkohan sä oikeassa paikassa kun et normaalia keskustelua siedä? eri
Hiukseni ovat aina olleet ohutta laatua, mutta 40 jälkeen ne alkoivat myös vähentyä. En silti ole "joutunut" leikkaamaan niitä lyhyeksi. Miksi joutuisin?
65v, ei ole ohentunut, hiukan vaan harmaantunut. Lyhyeksi leikattu koko aikuisikäni.
Liki 100 vuotiaalla äidilläni alkoi ohenemaan noin 80 vuotiaana