Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Setämies Pärnu Tervis-kylpylästä: "Henkilökunnan ynseys tuotti pettymyksen, ei paljon hymyä tai ole hyvä sanaa kuulunut"

Vierailija
27.10.2021 |

Tiesiköhän setämies missä maassa oli matkoilla ;)

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virolaiset ovat tympeää ja ylimielistä kansaa. Siihen lisätään tyhmyys niin ei voi paljon odottaa ystävällisyyttä tai hymyä meille suomalaisille poroille.

Jos kokemuksesi on tuo, silloin vika on ihan itsessäsi.

Virolaiset ovat ystävällisiä, sivistyneitä ja kohteliaita.    Mutta suomalaisien törkeyttä ei tarvitse heidänkään sietää.   Opetelkaa käyttäytymään ihan itse, ja tapaatte aina ja kaikkialla hyvin käyttäytyviä ihmisiä.

Kaltaisillasi suomalaisilla on pääsääntöisesti huonon kotikasvatuksen, tyhmyyden ja puutteellisen sivistyksen vuoksi aivan sairas suhtautuminen virolaisiin.    Jostain kumman syystä suomalaiset typerykset kuvittelevat olevansa muka jotenkin parempia ja odottavat vastenmielisen ja häriintyneen asenteensa vuoksi jonkinlaista suoranaista palvontaa ja ihailua virolaisilta.

Kuten sanottu, oma vikanne.  Niin metsä vastaa kuin huudetaan.

Tarkoitatko siis sanoa että kun minä menen ensimmäistä kertaa elämässäni tiettyyn kylpylään, ja siellä palvelu on minua kohtaan huonoa(muista etten ole koskaan käynyt siellä aiemmin, enkä tunne siis ketään henkilökunnasta enkä ole nähnyt heitä missään ikinä), vaikka minä olen maksava ja kohtelias asiakas, niin tämän käytös johtuukin tosiasiassa siitä että olen kännissä mölyapinalauman kanssa maahan tullut, ja kussut pitkin käytäviä?

On kyllä aika erikoista etten oli itse tätä huomannut. Varmaan olen sitte nollut niin kännissä etten vain muista!

Virolaiset lääkärit ovat olleet parhaita kollegoja työpaikallani.

Vierailija
22/32 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te porot ajatelleet että aiheutatte ynseän käytöksen itse?

Suomalaisten käytös Eestissä on sanoin kuvaamatonta.

Tullaan laivalta ympärikännissä mölyävä laumana, ollaan niin maailma herroja ja käytöstavat puuttuvat kokonaan. Kuvitellaan että kun tullaan lahden yli on lupa tehdä mitä vaan.

Tyttäreni joka on 20, heitti erään tällaisen möyhkääjän ulos McDonaldsista.  Kolmen jätkän porukka alkoi käpälöidä jotain tyttöä mölisten rivouksia, kännissä totta kai. Yllättyivät kun tyttäreni puhuu suomea ja antoi sellaisen läksytyksen jätkälle että tämä alkoi itkeä. Tyttö käski painumaan ulos, ja tottelivat.

Kaikki ihmiset ympärillä taputtivat käsiään.

Eräs sankari alkoi kuselle keskelle katua aivan edessäni. Kännissä totta kai. Niin paljon sikamaisuutta näkee että mitään hyvää kuva suomalaisista ei voi saada.

On hyviä suomalaisia, en sitä kiellä, mutta tämä suuri mölylauma pilaa kaikkien maineen. Se on hyvä että rahansa kantavat tänne, mutta älkää odotttako ystävällisyyttä tuolla käytöksellä.

Aika molopäisesti käyttäytyy eestiläisetkin Suomessa ja sitten vielä nimittelevät poroksi.

Jos kuulet jonkun käyttävän poro -  sanaa, vastaa siihen rantaryssä -  sanalla. Menee turpa kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tullaan laivalta ympärikännissä mölyävä laumana, ollaan niin maailma herroja ja käytöstavat puuttuvat kokonaan. Kuvitellaan että kun tullaan lahden yli on lupa tehdä mitä vaan.

Tyttäreni joka on 20, heitti erään tällaisen möyhkääjän ulos McDonaldsista.  Kolmen jätkän porukka alkoi käpälöidä jotain tyttöä mölisten rivouksia, kännissä totta kai. Yllättyivät kun tyttäreni puhuu suomea ja antoi sellaisen läksytyksen jätkälle että tämä alkoi itkeä. Tyttö käski painumaan ulos, ja tottelivat.

Eräs sankari alkoi kuselle keskelle katua aivan edessäni. Kännissä totta kai. Niin paljon sikamaisuutta näkee että mitään hyvää kuva suomalaisista ei voi saada.

On hyviä suomalaisia, en sitä kiellä, mutta tämä suuri mölylauma pilaa kaikkien maineen. Se on hyvä että rahansa kantavat tänne, mutta älkää odotttako ystävällisyyttä tuolla käytöksellä.

Kiitos!   Tässä kuvastui kaiken ydin.  Olen kanssasi 100% samaa mieltä.    -   Vain yksi asia häiritsee: Maan nimi on suomeksi Viro.  Suomenkielessä ei ole maata nimeltä Eesti.   Eesti-nimeä pyrittiin juurruttamaan Suomessa silloin kun Viro oli osa Sosialististen Neuvostotasavaltojen Liittoa eli Neuvostoliittoa.   Tuon Eesti-nimen oli tarkoitus häivyttää Viron historiasta aiemman itsenäisyyden pätkä.   Viro on myös hieno nimi siinä mielessä, että se kertoo vanhasta yhteisestä historiasta.  Se on samanlainen "vanhan ystävän" nimi kuin Ruotsi tai Saksa.  Ei Ruotsikaan ole väännös Sverigestä, eikä Saksa Deutschlandista, vaan Ruotsi tulee vanhasta kauppapaikasta Tukholman lähellä ja Saksa tulee Saxista.  Siis juuri niistä paikoista, joihin ensmmäiset suhteet luotiin.  -   Lennart Meri aikoinaan kirjoitti vetoomuksen Hesariin, jossa pyysi, että suomalaiset käyttäisivät Viroa, eikä tuota neuvostoajan Eestiä.

Vierailija
24/32 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon Virossa matkustelleena voin paljastaa tässä todella simppelin kaksiosaisen kikan millä saa varsinkin Tallinnassa hyvää palvelua:

1. Ole itse kohtelias

2. Avaa keskustelu ENGLANNIKSI

Voisin jauhaa pidempäänkin miksi kohta 2 on niin tehokas, mutt kokeilkaa vaikka ensin itse.

Vierailija
25/32 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virossa on vallalla neukkuaikainen palvelukulttuuri edelleen. Sitä logiikkaa sen takana tosin en itse ymmärrä. Eräässä virolaisomisteisessa lelukauppaketjussakin (Suomessa) on äärimmäisen ynseitä myyjiä, ainakin Helsingissä. Hädin tuskin katsovat asiakasta silmiin, hymyilevät tai tervehtivät. En ymmärrä, miksi heitä ei kouluteta suomalaisen asiakaspalvelukulttuurin mukaisesti, jos tekevät Suomessa töitä.

Eihän neukkuaikaan ollut edes käsitettä asiakaspalvelu; kaupoissa oli joskus tavaraa ja sitä jonotettiin. Ei ole opittu kapitalismia eli sitä, että asikasta tarvitsee palvella, jotta tulisi uudestaan.

Kuule, ei nämä valittajat tarvitse muuta kuin loputtomasti viinaa.  Sitten ne törkeilevät, sikailevat kuin vain suomalainen juntti saattaa, minkä päälle odottavat että heitä vielä ihailtaisiin ja passattaisiin loputtomasti.

Asiallinen, kohtelias suomalainen saa Virossa hyvää palvelua.

Ei saa. Muutama suomalainen sika pilaa koko kansan maineen.

Vierailija
26/32 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ihan vissiin, aivan erityisesti uskon nuo lihavoidut kohdat. :DDDD

Ihan kaikki ihmiset, siis myös kunnolliset, asialliset, ystävälliset ja hyvästä palvelusta nauttivat suomalaisetkin.    Sen minäkin uskon.    Jokainen suomalainen toivoo, että suomalaiset siat hiljennetään ja heitetään ulos!    

Tuossa tytär teki jokaisen kunnollisen suomalaisen äärimmäisen onnelliseksi ja kiitolliseksi erinomaisesta palvelusta.

Vierailija
27/32 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon Virossa matkustelleena voin paljastaa tässä todella simppelin kaksiosaisen kikan millä saa varsinkin Tallinnassa hyvää palvelua:

1. Ole itse kohtelias

2. Avaa keskustelu ENGLANNIKSI

Voisin jauhaa pidempäänkin miksi kohta 2 on niin tehokas, mutt kokeilkaa vaikka ensin itse.

Olen se joka kirjoitti työprojekteista. Tarjoamme joka projektissa aluksi englantia, mutta toimittaja haluaa useinmiten kääntää keskustelun suomeksi. Ehkäpä Virolasitenkin kannattaisi oppia jotain saamastaan palautteesta, eikä vain itsepintaisesti pitää kiinni siitä, että asiakkaan kokemus on väärä..?

Vierailija
28/32 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virolaiset ovat tympeää ja ylimielistä kansaa. Siihen lisätään tyhmyys niin ei voi paljon odottaa ystävällisyyttä tai hymyä meille suomalaisille poroille.

Virolaiset ovat ystävällisiä, sivistyneitä ja kohteliaita.    Mutta suomalaisien törkeyttä ei tarvitse heidänkään sietää.   Opetelkaa käyttäytymään ihan itse, ja tapaatte aina ja kaikkialla hyvin käyttäytyviä ihmisiä.

Kaltaisillasi suomalaisilla on pääsääntöisesti huonon kotikasvatuksen, tyhmyyden ja puutteellisen sivistyksen vuoksi aivan sairas suhtautuminen virolaisiin.    Jostain kumman syystä suomalaiset typerykset kuvittelevat olevansa muka jotenkin parempia ja odottavat vastenmielisen ja häriintyneen asenteensa vuoksi jonkinlaista suoranaista palvontaa ja ihailua virolaisilta.

Selittelysi ei tilannetta muuta. Ystävällinen, sivistynyt ja kohtelias ihminen ei oleta kaikkien suomalaisten olevan samanlaisia, vaan kohtelee asiallista asiakasta hyvin. Juoppoja saakin kohdella ynseästi, mutta tavallinen, selvinpäin oleva asiakas on oikeutettu olettamaan että asiakaspalvelija kohtelee asiakasta ystävällisesti ja kohteliaasti. Sitä ei Virossa tapahdu.

Vierailija
29/32 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä virolainen nainen. Tosi koppava ja tyly, hakkuu aina suomalaisia naisia. Mielistelee pomoja ja haukkuu muita, varsinkin niitä, jotka ovat talossa hierarkian alarapuilla, lähempänä johtoa olevien kanssa yrittää kaveerata.

Mulla oli pari virolaista työkaveria, kävivät lautalla keikkatöissä täällä parina päivänä viikossa. Muuten siis töissä etänä kotoota. Nämä oli ihan ok tyyppejä työkavereina vaikkakin melko mulkvisteja ihmisinä.

Jonkin verran eri alojen Suomessa asuvia virolaisia tullut tavattua. Yhteistä on tauoton valitus miten paska maa Suomi on ja suomalaiset rumia ja tyhmiä ja töykeitä, Halutaan takas Viron onnelaan, vaikka täällä kurjassa räkälässä on oltu jo useampi vuosi. Näille sanon aina vaan, että miksei sitten lähde kotimaahansa jos siellä on niin paljon paremmin asiat. Sitten alkaa valitus ettei voi, kun ei oo töitä tai jos on niin palkkaa saa vain murto-osan Suomessa maksettavasta. Niin. Elämä on valintoja. 

Vierailija
30/32 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika molopäisesti käyttäytyy eestiläisetkin Suomessa ja sitten vielä nimittelevät poroksi.

Jos kuulet jonkun käyttävän poro -  sanaa, vastaa siihen rantaryssä -  sanalla. Menee turpa kiinni.

Voi myös sattua nenään sen jälkeen XD

Vierailija
31/32 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palvelija ei sanele asiakkaalle miten käyttäytyä.

Vierailija
32/32 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virolaiset ovat yleensä röyhkeitä, tavattoman ahneita, työn laatukin on usein mitä sattuu ja kovin usein tähä.yhdistyy vielä tyhmyys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi