Onko Ikean sohvat hyviä?
Tuli taas uusi Ikean luettelo ja sohvan osto ajankohtainen.
Mietin siinä että onko Ikean sohvista mihinkään? Ovatko kestäviä?
Mietin esim. Klippan sohvaa, on sen verran suosittu että varmaan jolloin on kokemusksia siitä. Kertokaa hyviä ja huonoja puolia!
Tai joku muu Ikean sohva, onko muita hyviä?
Kommentit (24)
Kierrettiin KAIKKI pk-seudun liikkeet ennen kuin tajuttiin mennä Ikeaan. Mikään muu ei sen jälkeen kelvannut kuin Ektorp (kulmasohva ilman vuodemekanismia). Yksinkertaisesti täydellinen istuttava ja löhöttävä ja vielä paljon kivemman näköinen kuin esim. suomisoffan järkytykset (suunnattu 6-kymppisille?).
Minulla on ollut puoli vuotta Ikean Karlstad -sohva ja olen ollut varsin tyytyväinen sohvaan. Aikaisempi sohva oli yli kolme kertaa kalliimpi sohva Vepsäläiseltä, eikä Karlstad ole ainakaan vielä ollut istumismukavuudeltaan kehnompi.
Sohva vaatii tosin itsekokoamisen kolmesta suuremmasta osasta ja istuinpäällisten asentamisen, mutta kelpo sohva pieneen hintaan, jos jaksaa itse nikkaroida. Itse runko ei yllä materiaaleiltaan laatusohvien tasolle, mutta eipä tuo ole vielä alkanut nitisemään tai natisemaan - aika näyttää. Suosittelen.
netistä uudet päälliset, jos kyllästyy joskus nykyiseen väriin.
Ei kannata välttämättä luottaa arvioihin vuosien takaisista Klippaneista ym., koska nimenomaan Klippanin materiaalit ovat kuulemma roimasti tulleet alas laadussa viimeisen viiden vuoden aikana.
Meillä on ollut vuoden päivät kolmen istuttava Karlstad-sohva, joka yllätti iloisesti. Vaikka se on muodoltaan melko kulmikas, siinä on mainiota löhöillä(kin), ja kaikki yövieraat nukkuvat siinä mieluummin kuin patjalla lattialla. Päällinen on tukevan tuntuinen. Vaihdettavista päällisistä kannattaa kuitenkin muistaa se, että (ainakin Karlstadin kohdalla) päällinen ei todellakaan irtoa näppärästi yhtenä palana, vaan sohva täytyy purkaa ja jokaisen osan päällinen irrottaa erikseen pesua/vaihtoa varten.
Karlstadin perusteella en ostaisi halvemman hintaluokan sohvaa muualta kuin Ikeasta. Kalliit laatusohvat ovat sitten asia erikseen.