Herranjestas, kun tulee paha mieli joidenkin ilkeiden kommenttien takia :(
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:33"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:26"]Mun mielestä on jotenkin raikas tuulahdus kun adiat sanotaan kaunistelematta. En tarkoita mitään törkyviestejä, vaan niitä "ilkeitä" viestejä joissa kerrotaan kipeä totuus. [/quote] Vai oikein TOTUUS :D
[/quote]
Ymmärrän että sinulle postmodernismin ajan lapsena sana totuus voi kuulostaa mahtipontiselta ja pelottavalta.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:36"]
Mä en jotenkin tajua, miten te voitte surra joidenkin tuntemattomien joitain kommentteja? Sellaiset pitäää heti jättää täysin omaan arvoonsa, unohtaa ne.
[/quote]
Niin, mutta meitä ihmisiä on moneen junaan. Tiedän kyllä, että ilkeä kommentoija tuskin sanoisi samoja asioita päin naamaa, mutta kyllä silti tuntuu pahalta esim. sellaiset kommentit kuin "tapa ittes". Mitään tuollaista ei pitäisi sanoa edes läpällä. Täysin sairaita moiset kommentit.
Sellaisia näkee niin täällä kuin Suoli24:ssa.
[/quote]
Sitä tarkoitankin, ei tuollaisia kommetteja pidä miettiä, ne pitää unohtaa heti.
Ootko tuon "miksi mies pyörtää puheensa" tms aloituksen aloittaja ap?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:45"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:41"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:26"]Mun mielestä on jotenkin raikas tuulahdus kun adiat sanotaan kaunistelematta. En tarkoita mitään törkyviestejä, vaan niitä "ilkeitä" viestejä joissa kerrotaan kipeä totuus. [/quote] Vai oikein TOTUUS :D
[/quote]
Kyllä. TOTUUS. :D
Joskus se totuus vaan on vittumaista, eihän sitä kukaan yritäkään kieltää.
Elämä ei ole Disneyelokuvaa.
[/quote]
Monet eivät kuitenkaan muista, että totuuden (mitä se sitten missäkin yhteydessä tarkoittaa) voi sanoa monella tapaa. On aivan eri asia sanoa "heivaa se tanan ukko, hyväuskoinen ämmä" kuin "teidän suhteella ei ole tulevaisuutta".
[/quote]
Pitää paikkansa, mutta käsittelet tuossa nyt sitä miten se totuus tuodaan toisen osapuolen toimesta esiin.
Toinen tapa on hyvin ilkeä mutta sama totuus siellä pohjalla on.
Ilkeily on Inhottavaa mutta kyllä täällä asiat pitää voida suoraan sanoa koska täällä on niin toivottoman sinisilmäistä porukkaa.
Tehän ootte kuin bloggarit kun mitään ei saa suoraan sanoa.
Samat sanat voidaan sanoa pehmeästi, terävästi, nasevasti ja merkitys on erilainen mutta kirjoitettaessa ne saattavat kuulostaa tylyiltä ja vihaisilta etenkin kun kukaan ei viitsi käyttää konditionaalimuotoja.
Usein jo aloituskin on niin suppea sekä lyhyesti sanottu eli suoraan sanottuna harhaan johtava. Aikaa myöten paljastuu ettei se ukko niin kauhea olekaan ja rakkautta riittää.....! Itse kyllä saan iloiset naurut näille naseville kommenteille, vaikka myönnän ettei ihan aina naurata!
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:40"]Ne ilkeät ihmiset ovat jotenkin mielenvikaisia, en keksi muuta selitystä. Joka asiasta pitää vittuilla, en käsitä ollenkaan! Vaikka tänne kirjoittaisi mitä vaan asiallista, niin AINA joku aukoo päätään.. :( Niillä tyypeillä täytyy olla todella ankea elämä!
[/quote]
No mä jätän välillä ilkeitä kommentteja ihan huvin vuoksi tänne. Sitten kun joku yllätys, yllätys ottaa sen taas tosissaan niin saa nauraa ja samoin alapeukuille. Elämässäni ei ole juuri mikään huonosti, on mies ja kiva duuni yms.. Mutta huvitan itseäni välillä tuollaisella.
Tässä ihan asiallinen kysymys: millainen ihminen voi nauttia ilkeiden kommenttien kirjoitteluista?
Ilkeiden kommenttien lausujat voisi mennä itseensä välillä ja miettiä miten se yksikin ilkeä kommentti voi vaikuttaa herkkään ja ehkä helposti masentuvaan herkkään sieluun. Mikä on nasevien ilkeiden kommenttien tarkoitus? saada jonkun päivä pilalle vai saada joku oikeasti masentumaan. Ja joo, tää ei ole hyvä sivusto masentuneelle, mutta tämä voi olla ainut sivusto missä on ihmisten kanssa jollain lailla tekemisissä.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:40"]Ne ilkeät ihmiset ovat jotenkin mielenvikaisia, en keksi muuta selitystä. Joka asiasta pitää vittuilla, en käsitä ollenkaan! Vaikka tänne kirjoittaisi mitä vaan asiallista, niin AINA joku aukoo päätään.. :( Niillä tyypeillä täytyy olla todella ankea elämä!
[/quote]
No mä jätän välillä ilkeitä kommentteja ihan huvin vuoksi tänne. Sitten kun joku yllätys, yllätys ottaa sen taas tosissaan niin saa nauraa ja samoin alapeukuille. Elämässäni ei ole juuri mikään huonosti, on mies ja kiva duuni yms.. Mutta huvitan itseäni välillä tuollaisella.
[/quote]
Nautitko siis siitä että satutat muita henkisesti? Jo on huvit, jos näin on.
Minäkin olen monesti yrittänyt auttaa muita tällä palstalla ja ihan mistä asiasta vain on kyse niin olen saanut haukkuja :(
Omaa pahaa oloaan ne ilkeät kommentoijat vain ilmaisevat. He eivät osaa puhua siitä suoraan, joten projisoivat sen muihin. Ja tämä on TOTUUS.
Ei se, mitä sanoo, vaan se, miten sen sanoo. Eli jos joku muita viisaampi kokee tietävänsä TOTUUDEN, niin voihan sen kertoa ihan asiallisesti ja ystävällisestikin.
[/quote]
[/quote]
Monet eivät kuitenkaan muista, että totuuden (mitä se sitten missäkin yhteydessä tarkoittaa) voi sanoa monella tapaa. On aivan eri asia sanoa "heivaa se tanan ukko, hyväuskoinen ämmä" kuin "teidän suhteella ei ole tulevaisuutta".
[/quote]
Mun mielestä toi eka kommentti ei ole loukkaava, koska olen syntyjään alaluokkainen itsekin. Sen sijaan monesti sievistelevästi kirjoitetut kommentit tuntuvat alentuvilta ja ottavat siksi päähän. Kyse on siis osin myös kulttuurieroista. Poislukien tietysti "tapa ittes" ym. täysin sekoboltsit kommentit.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 01:00"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mun mielestä toi eka kommentti ei ole loukkaava, koska olen syntyjään alaluokkainen itsekin. Sen sijaan monesti sievistelevästi kirjoitetut kommentit tuntuvat alentuvilta ja ottavat siksi päähän. Kyse on siis osin myös kulttuurieroista. Poislukien tietysti "tapa ittes" ym. täysin sekoboltsit kommentit.
[/quote]
Joo, en tietenkään tarkoita, että pitäisi päätä silitellen vastata. :) Sellaisista ei enää aina edes tiedä, onko kirjoittaja tosissaan vai tarkoituksellisen alentuva tai sarkastinen. En vain viitsinyt lähteä etsimään noita alatyylikommentteja muista ketjuista, joten yritin keksiä jonkinlaisen esimerkin pointtini osoittaakseni.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Olet ihan oikeassa, saman asian voi pyrkiä sanomaan niin ettei loukkaisi toista.
se totuus jankkaaja