Kaveri asunnottomaksi lapsen kanssa?!
Elikkäs kaverini tarvitsee 700e keskiviikkoon mennessä, tai hän jää asunnottomaksi. Hänellä on myös alle kouluikäinen lapsi, joten tilanne näyttää aika ankealta. Hän on saanut tuosta 700 eurosta kasaan jo 400e. Hän ei saa lainaa mistään muualta, eikä itselläkään ole varaa lainata tuollaista summaa :( Linkkailin hänelle asuntoilmoituksia ja yritin soittaa auttaviin puhelimiin yms. jotta saisin hänelle apua. Ehdotin myös, että hän soittaa diakoniaan ja sossuun heti maanantaina.
Millä muilla tavoin voisin auttaa häntä? Hän on ihan romuna eikä jaksaisi tehdä enää yhtää mitään :( Ja ne syyllistävät kommentit voi jättää kirjoittamatta, tällä ystävälläni on ihan tarpeeksi ollut kaikkea ikävää elämässään.
Kommentit (120)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:42"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:34"]Hei ap Meillä oli aikoinaan häätöuhka, oli annettu päivämäärä johon mennessä piti saada kaikki rästit ja korot maksettua tai vuokranantaja hakee oikeuden kautta häätöä.Saimme soskusta rahat ja vältyimme häädöltä.Hirveäähän se oli mutta erinäisistä syistä olimme ajautuneet tilanteeseen. Eräs tuttavamme oli ollut myös häätöuhan alla ja vuokranvälitys firma oli saanut jo oikeuden päätöksen häädöstä.Vuokranantaja oli kuitenkin suostunut että maksaa vuokraräsrästit tekivät 2 maksukerta suunnitelmaa ja oikeudenkäyntikulut sit maksoivat vielä erikseen.Soskusta saivat avustusta näihin Soskuun netin kautta nyt hakemus ja maanantaina soitto tai käynti.Harkinnanvaraisesti auttavat, jos annatte perustelut miksi nyt tuossa tilanteessa ja miten vastaisuudessa selviää maksuista.Vuokranantajaan kannattaa olla myös sosku puhelun jlkn yhteydessä, voivat antaa joustoa [/quote] Ap hokaatko tämän ?????
[/quote]
Joo ja olen monesti kaverille sanonutkin, että maanantaina soitto sossuun ja diakoniaan.
- AP
En tiedä olenko sydämetön, mutta itse en ryhtyisi tuolle kaverille järjestämään muuta apua kuin korkeintaan hyviä neuvoja. Mitään en maksaisi. Kuulostaa sellaiselta ihmiseltä, joka on itse sössinyt kaikki mahdollisuutensa ja parasta mitä hänelle voisi sattua, on se että on pakko ottaa itseään niskasta kiinni ja katsoa ongelmiaan silmästä silmään.
Olen seurannut sivusta, miten ongelmaiselle sukulaiselle annetaan rahaa, maksetaan velkoja ja sama ihminen on hetken päästä uudestaan lirissä. Raha häviää kuin taivaan tuuliin, jos ihmisellä ei ole kykyä ynnätä tulojaan ja menojaan ihan itse vastuullisen aikuisen lailla.
Karua tietysti jos pitää antaa kaverin kaatua turvalleen paskaan, mutta ehkä hän sitten siellä paskassa möyriessään hoksaa, että ensi kerralla kannattaisi tehdä toisin.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:55"]
Mä en tiedä missä fairy landissa te elätte mutta parempi totutella siihen että kohta olette toppatakki päällä pakkasessa. Koskee myös teitä vitun sossutanttoja, kannattaa opetella marjastamaan.
[/quote]
Niin, siis itse olen aina hoitanut raha-asiani kunnialla, huonosta rahatilanteesta huolimatta. Kaveria tässä yritetään auttaa.
- AP
[/quote]
Jännä juttu, että aina on kyseessä "kaveri". Kavereille aina sattuu ja tapahtuu, itselle ei koskaan. :D
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:43"]
Ehkä se mies pystyisi järjestämään vähän rahaa?
[/quote]
Se on linnassa...
- AP
[/quote]
Silläpä. Kai sekin jotain voi perheensä eteen tehdä? Kyllä sitä rahaliikennettä linnasta käsin hoidellaan käsittääkseni ihan sujuvasti.
Minkäikäinen se lapsi on? Olisiko mahdollista, että vanhempi laittaisi lapsen hoitoon ja menisi töihin? Siis mitä tahansa työtä, mitä voisi saada samantien? Siivousta, lastenhoitoa (siinä se oma lapsi menisi myös mukana), jotain keikkaa tmv.? Kaikki verkostot käyttöön, kysyy tutuilta ja tutun tutuilta...
Raha-asioissa olisi pakko kehittää jokin pidemmän ajan suunnitelma, miten pärjätä kuukausiksi eteenpäin annetuilla tuloilla, sillä tällaisia ongelmia ei ratkota parissa tunnissa.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:47"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:44"]
[/quote]
Se on linnassa...
- AP
[/quote]
Silläpä. Kai sekin jotain voi perheensä eteen tehdä? Kyllä sitä rahaliikennettä linnasta käsin hoidellaan käsittääkseni ihan sujuvasti.
[/quote]
Mies ei osaa suomea enkä usko et sil on Suomessa edes tiliä, eikä tuloja, joten se on poissuljettu juttu.
- AP
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:46"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:55"]
Mä en tiedä missä fairy landissa te elätte mutta parempi totutella siihen että kohta olette toppatakki päällä pakkasessa. Koskee myös teitä vitun sossutanttoja, kannattaa opetella marjastamaan.
[/quote]
Niin, siis itse olen aina hoitanut raha-asiani kunnialla, huonosta rahatilanteesta huolimatta. Kaveria tässä yritetään auttaa.
- AP
[/quote]
Jännä juttu, että aina on kyseessä "kaveri". Kavereille aina sattuu ja tapahtuu, itselle ei koskaan. :D
[/quote]
Kyllä mullekkin sattuu ja tapahtuu kaikenlaista, mutta hyvin erilaisia asioita, kaveri kun on yh ja minä taas pitkässä parisuhteessa ja vela.
- AP
En tiedä olenko sydämetön, mutta itse en ryhtyisi tuolle kaverille järjestämään muuta apua kuin korkeintaan hyviä neuvoja. Mitään en maksaisi. Kuulostaa sellaiselta ihmiseltä, joka on itse sössinyt kaikki mahdollisuutensa ja parasta mitä hänelle voisi sattua, on se että on pakko ottaa itseään niskasta kiinni ja katsoa ongelmiaan silmästä silmään.
Olen seurannut sivusta, miten ongelmaiselle sukulaiselle annetaan rahaa, maksetaan velkoja ja sama ihminen on hetken päästä uudestaan lirissä. Raha häviää kuin taivaan tuuliin, jos ihmisellä ei ole kykyä ynnätä tulojaan ja menojaan ihan itse vastuullisen aikuisen lailla.
Karua tietysti jos pitää antaa kaverin kaatua turvalleen paskaan, mutta ehkä hän sitten siellä paskassa möyriessään hoksaa, että ensi kerralla kannattaisi tehdä toisin.
[/quote]
Joo, ensi kerralla käydään ne koulut ja valmistutaan yliopistosta. Kuinka verenhimoista voi suomalainen paskasakki olla? Te vitun keskinkertaisuudet. Saatte mitä tilaatte.
[/quote]
En tosiaan ole lainaamassa/antamassa rahaa, koska ei yksinkertaisesti ole itselläkään ylimääräistä.
- AP
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:52"]
Minkäikäinen se lapsi on? Olisiko mahdollista, että vanhempi laittaisi lapsen hoitoon ja menisi töihin? Siis mitä tahansa työtä, mitä voisi saada samantien? Siivousta, lastenhoitoa (siinä se oma lapsi menisi myös mukana), jotain keikkaa tmv.? Kaikki verkostot käyttöön, kysyy tutuilta ja tutun tutuilta...
Raha-asioissa olisi pakko kehittää jokin pidemmän ajan suunnitelma, miten pärjätä kuukausiksi eteenpäin annetuilla tuloilla, sillä tällaisia ongelmia ei ratkota parissa tunnissa.
[/quote]
Kaveri tällä hetkellä opiskelee, lapsi on 2v, en tiedä hakeeko töitä ja minkälaiset työmahdollisuudet hänen kotikaupungissaan on.
-AP
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:55"]
[/quote]
Joo, ensi kerralla käydään ne koulut ja valmistutaan yliopistosta. Kuinka verenhimoista voi suomalainen paskasakki olla? Te vitun keskinkertaisuudet. Saatte mitä tilaatte.
[/quote]
Kuule, olet tainnut ostaa epähuomiossa perjantaipulloksesi Rähinäviinaa. Kokeile ottaa vaikka vesihuikka välillä tai katso olisiko kaapin perällä vielä perät siitä sinulle paremmin sopivasta viinaksesta. OK?
[/quote]
[/quote]
Totta on, että jokin tutkinto olisi hyvä olla. Ei tarvitse käydä yliopistoa, mutta esimerkiksi ammattikoulusta valmistuminen antaa ihan eri lailla työmahdollisuuksia kuin pelkällä peruskoulupohjalla työn hakeminen.
Uusi toimintatapa voi olla vaikka sitä, että ensi kerralla maksaa vuokran ensimmäisenä, ennen kuin käyttää rahaa kuun muihin menoihin. Tämä neuvo annetaan varmasti kaikissa asumisoppaissa tai omilleen muuttavan nuoren oppaissa. Se olisi hyvä aikuisenkin osata.
Jos mies on linnassa niin voihan se lyödä rahoiksi myymällä itseään. Sopisi paremmin kuin hyvin profiiliin.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:45"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:42"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:34"]Hei ap Meillä oli aikoinaan häätöuhka, oli annettu päivämäärä johon mennessä piti saada kaikki rästit ja korot maksettua tai vuokranantaja hakee oikeuden kautta häätöä.Saimme soskusta rahat ja vältyimme häädöltä.Hirveäähän se oli mutta erinäisistä syistä olimme ajautuneet tilanteeseen. Eräs tuttavamme oli ollut myös häätöuhan alla ja vuokranvälitys firma oli saanut jo oikeuden päätöksen häädöstä.Vuokranantaja oli kuitenkin suostunut että maksaa vuokraräsrästit tekivät 2 maksukerta suunnitelmaa ja oikeudenkäyntikulut sit maksoivat vielä erikseen.Soskusta saivat avustusta näihin Soskuun netin kautta nyt hakemus ja maanantaina soitto tai käynti.Harkinnanvaraisesti auttavat, jos annatte perustelut miksi nyt tuossa tilanteessa ja miten vastaisuudessa selviää maksuista.Vuokranantajaan kannattaa olla myös sosku puhelun jlkn yhteydessä, voivat antaa joustoa [/quote] Ap hokaatko tämän ?????
[/quote]
Joo ja olen monesti kaverille sanonutkin, että maanantaina soitto sossuun ja diakoniaan.
- AP
[/quote]
Olet monesti sanonut, että soitto sossuun, eikä hän ole sitä vielä tehnyt? Se nyt olisi ensimmäinen asia AKUUTISSA tilanteessa.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 19:00"]
[/quote]
[/quote]
Kuule, olet tainnut ostaa epähuomiossa perjantaipulloksesi Rähinäviinaa. Kokeile ottaa vaikka vesihuikka välillä tai katso olisiko kaapin perällä vielä perät siitä sinulle paremmin sopivasta viinaksesta. OK?
[/quote]
Ihanan ylimielistä.
Jos olet varma, että sossu ei ole maksanut vuokrarästejä jo muutamaan kertaan ja ystäväsi on kunnollinen ja tunnollinen normaalisti. Taluta hänet heti johonkin mielenterveystoimistoon. Hän tarvitsee nyt muuta kuin raha-apua.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 19:01"]
[/quote]
[/quote]
Totta on, että jokin tutkinto olisi hyvä olla. Ei tarvitse käydä yliopistoa, mutta esimerkiksi ammattikoulusta valmistuminen antaa ihan eri lailla työmahdollisuuksia kuin pelkällä peruskoulupohjalla työn hakeminen.
Uusi toimintatapa voi olla vaikka sitä, että ensi kerralla maksaa vuokran ensimmäisenä, ennen kuin käyttää rahaa kuun muihin menoihin. Tämä neuvo annetaan varmasti kaikissa asumisoppaissa tai omilleen muuttavan nuoren oppaissa. Se olisi hyvä aikuisenkin osata.
[/quote]
Käsitykseni siitä että av-palstalla on pääasiassa psykopaatteja narsistisia opettajia vahvistuu päivä päivältä.
Miten ap muka auttaa sitä kaveriaan? Hän asuu miehensä kanssa yhdessä (kaksi henkilöä) + kissoja. Kuinka 300 euroa on ylivoimainen taakka kahdelle henkilölle? Oletteko kaikki työttöminä?
Sitten kun on puhe siitä, että tuo ihminen voisi muuttaa pahimmassa hädässä ap:n nurkkiin lapsineen, niin taas tulee seli-seli, ei onnistu...
Aika tyhjää kättä tarjoilet itse asiassa sille "kaverillesi"...
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:21"]Ei lapsiperhettä voi jättää taivasalle. Kiireellinen yhteydenotto sosiaalitoimeen ja sieltä apua. Jos yksityinen vuokranantaja irtisanoo asunnon maksamattomien vuokrien takia, pitää kunnan/kaupungin järjestää lapsiperheelle asunto. Kunnan vuokra-asunnosta ei laiteta lapsiperhettä pihalle.
[/quote]
Käsittämätöntä, että asiansa sössinyt saa lapsen varjolla asunnon tavallisten ihmisten nenän edestä. Lapsi huostaan ja akka vaikka kadulle toosaansa kauppaamaan jos ei äly muuhun riitä, tuollaisen elätin henki ei ole minkään arvoinen.
[/quote]
Se on linnassa...
- AP