Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri asunnottomaksi lapsen kanssa?!

Vierailija
02.01.2015 |

Elikkäs kaverini tarvitsee 700e keskiviikkoon mennessä, tai hän jää asunnottomaksi. Hänellä on myös alle kouluikäinen lapsi, joten tilanne näyttää aika ankealta. Hän on saanut tuosta 700 eurosta kasaan jo 400e. Hän ei saa lainaa mistään muualta, eikä itselläkään ole varaa lainata tuollaista summaa :( Linkkailin hänelle asuntoilmoituksia ja yritin soittaa auttaviin puhelimiin yms. jotta saisin hänelle apua. Ehdotin myös, että hän soittaa diakoniaan ja sossuun heti maanantaina.

Millä muilla tavoin voisin auttaa häntä? Hän on ihan romuna eikä jaksaisi tehdä enää yhtää mitään :( Ja ne syyllistävät kommentit voi jättää kirjoittamatta, tällä ystävälläni on ihan tarpeeksi ollut kaikkea ikävää elämässään.

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:09"]

No jos kova hätä tulee, kaveri varmaan voi punkata ap:n luona vähän aikaa, kunnes löytää uuden kämpän. Jos on noin kova rahapula, varmaankin on kyse työttömästä, jonka ei tarvitse joka päivä olla paikassa X. Ei nainen ja lapsi paljon tilaa vie, ja tavarat voi viedä varastoon tai pinota kasaksi jonnekin olkkarin nurkkaan. Vuokria on kyllä pitänyt jäädä maksamatta jo aika monta kuukautta, jos vuokranantaja sen takia haluaa purkaa sopimuksen.

[/quote]

Kaveri menee naapurilleen, jos ei saa asuntoa heti. Meidän asuntoon ei valitettavasti voida ottaa, kerran olivat meillä pari yötä ja täällä oli käynnissä maanpäällinen helvetti, kun mies vihaa lapsia ja kissat pelkäsi, eivät syöneet yms.

- AP

Vierailija
62/120 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän neuvoja ap oikein kaipaa? Onhan täällä tullut monenlaista ehdotusta, mutta mikään ei kelpaa. Jos vedotaan siihen lapseen, niin oletettavasti sillä on jotain muitakin ihmisiä elämässään kuin tämä yks ap:n kaveri?

Ja jos ryssii omat asiansa oikein kunnolla - jättää vuokrat ym. maksamatta, niin silloin pitää nöyrtyä ja pyytää sitä apua vaikka omilta vanhemmilta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa nyt suoraan sanottuna enää paljoa ole tehtävissä, jos noin pahasti asiansa sössii eikä kykene kuukausiin niitä hoitamaan. Lapset huostaan ja kaveri holhoukseen.

[/quote]

Minkähänlainen sairas perintörikas paska kirjoittelee tuollaista? Haista sinä vittu niiden mammojesi ja pappojesi kanssa.

[/quote]

WHAT?

Olen ihan samaa mieltä kuin tuo 54 ja kaukana rikkaasta, teen ihan itse elämäni valinnat ja olen jopa kahdessa huonopalkkaisessa työssä, että säilyy katto lasten päällä.

[/quote]

Ja kerro ihmeessä alapeukuttaja, mitä minäkin teen väärin sinun mielestäsi?

60.

Vierailija
64/120 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillasi on alkoholi- tai huumeongelma tai sitten hän joutuu maksamaan suojelurahaa liittyen ihmissuhdekuvioihinsa.

Vai onko hänen rahansa mennyt Vuittoniin?

Vierailija
65/120 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:16"]

Ja kerro ihmeessä alapeukuttaja, mitä minäkin teen väärin sinun mielestäsi?

60.

[/quote]

Varmaankin sen, että menet sanomaan niinkin pöyristyttävän asian kuin että aikuisen pitäisi itse huolehtia vuokranmaksustaan edes sen verran, että hakee itselleen kuuluvat etuudet hyvissä ajoin eikä odottele häätöilmoitusta. Eihän näin saa sanoa, ei yksilöllä tartte olla mitään vastuuta itsestään...

Vierailija
66/120 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

APn "ystävä" on AP itse ja rahat on törsätty turhuuksiin. Täällä kalastelee vinkkejä mistä lypsää lisää rahaa ja kirjoittelee noita asiattomia törkyhaukkumisia.

Vierailija
67/120 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:20"]

Kaverillasi on alkoholi- tai huumeongelma tai sitten hän joutuu maksamaan suojelurahaa liittyen ihmissuhdekuvioihinsa.

Vai onko hänen rahansa mennyt Vuittoniin?

[/quote]

Jotkut visvavittuiset bloggaajat posaavat Vuittoneidensa kanssa. Miksi? Millä vitun muskeleilla? Mokomat miehensä pyynnöstä sheivaavat lortot eivät ansaitse itse asiassa yhtään mitään.

Vierailija
68/120 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:23"]

APn "ystävä" on AP itse ja rahat on törsätty turhuuksiin. Täällä kalastelee vinkkejä mistä lypsää lisää rahaa ja kirjoittelee noita asiattomia törkyhaukkumisia.

[/quote]

Jännä tää Suomi. Valitetaan kun ihmiset ei auta toisiaan, mutta ei se varmaan ole ihmekkään, kun yrittää auttaa toista ja saa paskakommentteja.

- AP

Vierailija
69/120 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:16"]

Sossumamma haista vittu. Suksi vittuun.

[/quote]

Sinulla tuntuu nyt olevan jonkinlainen fiksoituma naisen alapäähän. Mitä jos menisit vaikka nukkumaan sen putkidarran pois.

Vierailija
70/120 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:15"]

Mitähän neuvoja ap oikein kaipaa? Onhan täällä tullut monenlaista ehdotusta, mutta mikään ei kelpaa. Jos vedotaan siihen lapseen, niin oletettavasti sillä on jotain muitakin ihmisiä elämässään kuin tämä yks ap:n kaveri?

Ja jos ryssii omat asiansa oikein kunnolla - jättää vuokrat ym. maksamatta, niin silloin pitää nöyrtyä ja pyytää sitä apua vaikka omilta vanhemmilta?

[/quote]

Arvaa olenko minäkin ehdottanut samoja asioita kaverille? Ajattelin, että jos täältä löytyisi oljenkorsia joita ei itsellä tullut mieleen.

- AP

Vierailija
71/120 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:28"]

[/quote]

Jännä tää Suomi. Valitetaan kun ihmiset ei auta toisiaan, mutta ei se varmaan ole ihmekkään, kun yrittää auttaa toista ja saa paskakommentteja.

- AP

[/quote] Saat "paskakommentteja", koska sun kaveri valehtelee sulle ja sinä sinisilmäisenä uskot. Yritetään vain takoa järkeä sun päähän. Jos kaveriasi, aikuista ihmistä, ei kiinnosta hoitaa raha-asioitaan niin siinä ei mikään muu apu ihan oikeasti auta kuin lasten huostaanotto ja kaverin laittaminen holhoukseen. Se ei ole paskakommentti vaan rankka totuus.

Vierailija
72/120 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap

Meillä oli aikoinaan häätöuhka, oli annettu päivämäärä johon mennessä piti saada kaikki rästit ja korot maksettua tai vuokranantaja hakee oikeuden kautta häätöä.Saimme soskusta rahat ja vältyimme häädöltä.Hirveäähän se oli mutta erinäisistä syistä olimme ajautuneet tilanteeseen.

Eräs tuttavamme oli ollut myös häätöuhan alla ja vuokranvälitys firma oli saanut jo oikeuden päätöksen häädöstä.Vuokranantaja oli kuitenkin suostunut että maksaa vuokraräsrästit tekivät 2 maksukerta suunnitelmaa ja oikeudenkäyntikulut sit maksoivat vielä erikseen.Soskusta saivat avustusta näihin

Soskuun netin kautta nyt hakemus ja maanantaina soitto tai käynti.Harkinnanvaraisesti auttavat, jos annatte perustelut miksi nyt tuossa tilanteessa ja miten vastaisuudessa selviää maksuista.Vuokranantajaan kannattaa olla myös sosku puhelun jlkn yhteydessä, voivat antaa joustoa

Vierailija
73/120 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku häntä taloudellisesti auttaa saa sanoa rahoilleen hyvästi. Olen kerran lähes täysin vastaavassa tarinassa lainannut rahaa pelätessä lapsen jäävän vaille kotia. Seuraavassa kuussa tarvittiinkin kaksin kertainen summa rahaa. Häätö siitä tuli se on totta. Ja lapsi eri osoitteeseen. Rahoja ei koskaan kuulunut takaisin mutta saanhan sentään fbkuvista haikean onnellisena seurata miten viina virtaa harva se päivä ja elämä on iloista. En tiedä muistaako nainen lastaankaan. Velkaa oli syntynyt useammallekin selvisi myöhemmin. Kyseessä työssä käyvä ihminen. Tänä päivänä en tiedä mihin rahat menivät. Mutta sen tiedän että toista kertaa en rahaa anna vaikka miten sydän itkisi verta.

Vierailija
74/120 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:29"]

Tähän on vittu Suomi mennyt! Tapetaan köyhät ja nostetaan palkkaa.

[/quote]

Niin, sitä kylvää mitä niittää.

Myötätuntoa ei täältä oikein heru eikä rahaa yhtään. Koittakoon pärjäillä.

Vierailija
75/120 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa kielenkäyttöä tässä ketjussa. Onpa alkanut huonosti uusi vuosi joillain...

Vierailija
76/120 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No okei mä autan laita tilinumero.

Vierailija
77/120 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:33"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:28"]

[/quote]

- AP

[/quote] Saat "paskakommentteja", koska sun kaveri valehtelee sulle ja sinä sinisilmäisenä uskot. Yritetään vain takoa järkeä sun päähän. Jos kaveriasi, aikuista ihmistä, ei kiinnosta hoitaa raha-asioitaan niin siinä ei mikään muu apu ihan oikeasti auta kuin lasten huostaanotto ja kaverin laittaminen holhoukseen. Se ei ole paskakommentti vaan rankka totuus.

[/quote]

Siis tossa kommentissa sanottiin että olen itse se kaveri? Mun kaveri ei ole edelleen valehdellut mistään, hän on rehellisesti sanottuna kussut raha-asiansa, ja yritän auttaa häntä.

- AP

Vierailija
78/120 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:37"]

No okei mä autan laita tilinumero.

[/quote]

Ei edellenkään olla kerjäämässa rahaa vaan mietitään keinoja, joilla kaveri saisi rahaa ihan itse hankittua. Pisti myyntiin tavaroita, katsotaan saako myytyä.

- AP

Vierailija
79/120 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:34"]Hei ap

Meillä oli aikoinaan häätöuhka, oli annettu päivämäärä johon mennessä piti saada kaikki rästit ja korot maksettua tai vuokranantaja hakee oikeuden kautta häätöä.Saimme soskusta rahat ja vältyimme häädöltä.Hirveäähän se oli mutta erinäisistä syistä olimme ajautuneet tilanteeseen.

Eräs tuttavamme oli ollut myös häätöuhan alla ja vuokranvälitys firma oli saanut jo oikeuden päätöksen häädöstä.Vuokranantaja oli kuitenkin suostunut että maksaa vuokraräsrästit tekivät 2 maksukerta suunnitelmaa ja oikeudenkäyntikulut sit maksoivat vielä erikseen.Soskusta saivat avustusta näihin

Soskuun netin kautta nyt hakemus ja maanantaina soitto tai käynti.Harkinnanvaraisesti auttavat, jos annatte perustelut miksi nyt tuossa tilanteessa ja miten vastaisuudessa selviää maksuista.Vuokranantajaan kannattaa olla myös sosku puhelun jlkn yhteydessä, voivat antaa joustoa
[/quote]

Ap hokaatko tämän ?????

Vierailija
80/120 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se mies pystyisi järjestämään vähän rahaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi