Kyllä olen taas naureskellut nämä pari päivää käteisrahan vastustajille :)
hihihiiii
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 07:02"]
Ja sinä sitten ymmärrät siellä suuressa juu-es-ov-eissa? Jepjepjep...
[/quote] Senverran ymmarran etta ei ole rahahuolia vaikka elaisin satavuotiaaksi.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:00"]
hihihiiii
[/quote]
hihhihii?
Käyttäisin käteistä, jos se nykyään olisi millään tasolla kannattavaa.
Ei kumminkan ole , joten en fanaattisesti siihen asennoidukaan.
Sinulla ilmeisesti eri "hihihii"-tilanne...
Mikäli sen amerikkalaisen shekki olisi kelvannut. Tuppaa siellä amerikan ihmemaassa olemaan katteettomiakin shekkejä..
Meillä toimi OP:n kortit koko ajan. Käytettiin uudenvuoden aattona hotellissa, seur päivänä kaupassa ja eilen pizzapaikassa ja kaupassa. Ei ongelmia, mihin olisin tarvinnut käteistä?
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 01:50"]Mulle ei ole hassusti käynyt korttien kanssa, koska rahoja maatutan useammassa pankissa, mutten OPssa enkä muuten nordeassakaan.
Silti lompakossa aina vähintään satanen käteistä, koska lapset nyt tarvii kaiken maailman menoihinsa. uimaan, leffaan, ampumaan
[/quote]
Meillä lapsetkin käyttävät kortteja.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:30"]
Käteiset on helppo hukata ja pölliä, mutta korttimaksajalta ei niin vain tiliä tyhjennetäkään, kun käyttäytyy fiksusti ja pitää tunnuslukunsa salassa. On idioottimaista näpytellä luku niin, että sen lukee kiikareilla puolen kilometrin päästä. Se naurattaa ja ärsyttää minuakin.
Olen maksanut kortilla kaiken siitä lähtien kun euroon siirryttiin. Ei ole ollut ongelmia, eikä ole rahaa tililtä asiattomille teille kadonnut. Sensijaan yhden lompakon löysin parkkipaikalta, siinä oli 30 egeä käteistä, muttei omistajan nimeä. Niinpä pidin sen. Toisen kerran kadulla lenteli vastaan neljä 20 euron seteliä, eikä niissäkään ollut omistajan nimeä, joten pidin nekin.
[/quote]
Muutaman kerran maksanut kortilla netissä ja niistäkin harvoista kerroista tuli joku huijausyritys, ja pankki joutui sulkemaan kortin ja lähettämään uuden. Kaupassa teen pienet ostokset (alle 10e) päivittäin, ja varaan aina kolikoita sen verran että maksu sujuu parissa sekunnissa. Urpot hidastelee, aiheuttaa jonoja ja sekoilee korttien kanssa yhden suklaapatukan ostaessaan.
Muakin naurattaa ne, joilla on tili näissä isoissa pankeissa ja joutuu siksi käyttämään käteistä...hihhii. Mulla tili ollu viis vuotta paikallisessa säästöpankissa, ei kertaakaan oo nettipankki eikä kortit temppuillu...hihii!
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:11"]Voi kun olisi shekit käytössä niinkuin USA:ssa on.
[/quote]
Voi, voi kyllä me vanhat muistetaan nekin ajat, kun shekit olivat käytössä täälläkin, vaikka siitä on eräitäkin vuosikymmeniä kulunut. Vieläköhän USA:ssa on käytössä helmitaulut kaupoissa?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:30"]
Naura ihan vapaasti vain, pitäähän ihmisellä joskus jotain lystiä olla.
Käteiset on helppo hukata ja pölliä, mutta korttimaksajalta ei niin vain tiliä tyhjennetäkään, kun käyttäytyy fiksusti ja pitää tunnuslukunsa salassa. On idioottimaista näpytellä luku niin, että sen lukee kiikareilla puolen kilometrin päästä. Se naurattaa ja ärsyttää minuakin.
Olen maksanut kortilla kaiken siitä lähtien kun euroon siirryttiin. Ei ole ollut ongelmia, eikä ole rahaa tililtä asiattomille teille kadonnut. Sensijaan yhden lompakon löysin parkkipaikalta, siinä oli 30 egeä käteistä, muttei omistajan nimeä. Niinpä pidin sen. Toisen kerran kadulla lenteli vastaan neljä 20 euron seteliä, eikä niissäkään ollut omistajan nimeä, joten pidin nekin.
[/quote]
Nyt et oikein tajunnut miksi Ap naureskelee. Mahtaiskohan johtua viime päivien uutisoinnista...?
Tänään jäi ainakin kolmelta ihmiseltä ostokset liukuhihnalle, kun ei kortit toiminut ja käteistä ei löytynyt(siis minun edelläni kassalla). Joten peesaan ap:ta!!! Hihhi!
maksanut olen aina käteisellä,koskaan ei rahaa ole kadonnut teille tietymättömille.Sen kortin kun hävittää,niin siinä voikin sitten koko tili tyhjentyä kerralla.En muutenkaan ymmärrä näitä velaksi ostajia,hui puistattaa moinen ajatuskin.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 01:31"]Tänään jäi ainakin kolmelta ihmiseltä ostokset liukuhihnalle, kun ei kortit toiminut ja käteistä ei löytynyt(siis minun edelläni kassalla). Joten peesaan ap:ta!!! Hihhi!
[/quote]
Apua, säälittää myyjät tuossa tilanteessa - pitkä jono ja korvat punaisena myyjän täytyy pakata ostokset pois tieltä ettei muut asiakkaat hermostu.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 01:45"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 01:31"]Tänään jäi ainakin kolmelta ihmiseltä ostokset liukuhihnalle, kun ei kortit toiminut ja käteistä ei löytynyt(siis minun edelläni kassalla). Joten peesaan ap:ta!!! Hihhi! [/quote] Apua, säälittää myyjät tuossa tilanteessa - pitkä jono ja korvat punaisena myyjän täytyy pakata ostokset pois tieltä ettei muut asiakkaat hermostu.
[/quote]
Meidän cittarissa tilaavat pojan siihen, joka sitten kerää tavarat pois ja paikoilleen. Aivan upea palvelu!
No onhan se hullua että käteinen raha halutaan poistaa...kun ei nämä digihommat vaan toimi 100%. Itsekin aina nostan käteistä satasen pari tilipäivänä.
Mulle ei ole hassusti käynyt korttien kanssa, koska rahoja maatutan useammassa pankissa, mutten OPssa enkä muuten nordeassakaan.
Silti lompakossa aina vähintään satanen käteistä, koska lapset nyt tarvii kaiken maailman menoihinsa. uimaan, leffaan, ampumaan jne.
Lähinnä ihmetyttää tässä maailmassa, että pankit ja Sony ovat vielä niin keleen ylimielisiä, eikä hoida asioitaan ajantasalle. Liian helpolla menivät rikki.
Sonyn kohdalla vastaava hyökkäys oli juuri 2013 jouluna. Muttei mitään opittu.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 01:50"]
Mulle ei ole hassusti käynyt korttien kanssa, koska rahoja maatutan useammassa pankissa, mutten OPssa enkä muuten nordeassakaan.
Silti lompakossa aina vähintään satanen käteistä, koska lapset nyt tarvii kaiken maailman menoihinsa. uimaan, leffaan, ampumaan jne.
Lähinnä ihmetyttää tässä maailmassa, että pankit ja Sony ovat vielä niin keleen ylimielisiä, eikä hoida asioitaan ajantasalle. Liian helpolla menivät rikki.
Sonyn kohdalla vastaava hyökkäys oli juuri 2013 jouluna. Muttei mitään opittu.
[/quote]
Juuri uutisoitiin, että myös danskeen hyökätty....mikään pankki tai verkkopalvelu ei ole näiltä hyökkäyksiltä turvassa.
Ja sinä sitten ymmärrät siellä suuressa juu-es-ov-eissa? Jepjepjep...