Kyllä olen taas naureskellut nämä pari päivää käteisrahan vastustajille :)
Kommentit (38)
Voi kun olisi shekit käytössä niinkuin USA:ssa on.
Miksi? En mä ainakaan käteistä ole lähipäivinä tarvinnut sen enempää kuin yleensäkään.
Naura ihan vapaasti vain, pitäähän ihmisellä joskus jotain lystiä olla.
Käteiset on helppo hukata ja pölliä, mutta korttimaksajalta ei niin vain tiliä tyhjennetäkään, kun käyttäytyy fiksusti ja pitää tunnuslukunsa salassa. On idioottimaista näpytellä luku niin, että sen lukee kiikareilla puolen kilometrin päästä. Se naurattaa ja ärsyttää minuakin.
Olen maksanut kortilla kaiken siitä lähtien kun euroon siirryttiin. Ei ole ollut ongelmia, eikä ole rahaa tililtä asiattomille teille kadonnut. Sensijaan yhden lompakon löysin parkkipaikalta, siinä oli 30 egeä käteistä, muttei omistajan nimeä. Niinpä pidin sen. Toisen kerran kadulla lenteli vastaan neljä 20 euron seteliä, eikä niissäkään ollut omistajan nimeä, joten pidin nekin.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 06:24"]Kun olen palkkapäivänä maksanut laskut nostan aina loput rahat tililtä mitkä on käyttöön suunniteltu. En jaksa näitä pankkihäiriöitä (automaatit ei toimi, korttimaksu tökkii jne). Kun käteiset on lompakossa/kotona niin mulla on rahaa, tilin toimivuuteen en vaan luota
[/quote]
Sama!
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 09:12"]
Muakin naurattaa ne, joilla on tili näissä isoissa pankeissa ja joutuu siksi käyttämään käteistä...hihhii. Mulla tili ollu viis vuotta paikallisessa säästöpankissa, ei kertaakaan oo nettipankki eikä kortit temppuillu...hihii!
[/quote]
itsellä tili ollut OP:ssä vuodesta 1973,eikä kortteja ole kaivattu,käteisellä on aina selvitty kaikista ostoista.Ei sillä käteisellä jouduta maksamaan vaikka onkin isossa pankissa tili.Se on pikemminkin jokaisen oma valinta.Itseä häiritsee kortilla maksamisessa se velaksi ostaminen joka paikassa.Kai tämä on vain jonkinlaista itsesuojelua,tai luottamuksen puutetta kaikkia kortteja kohtaan.
Sossun asiakkailla on hyvä syy käyttää käteistä. Isoveli valvoo tiliä ja mikä tahansa rahansiirto voidaan tulkita tuloksi.
OP, Nordea ja Danske joutuvat verkkohyökkäysten kohteeksi jo siitäkin syystä että ovat suuria ja ulkomaillakin tunnettuja pankkeja, kaksi viimeksi mainittua jopa monikansallisiakin.
Itselläni on POP:n tili sekä verkkopankkitunnukset ja kortti. Joku venäläinen verkkoterroristi on tuskin ikinä kuullutkaan koko kioskista. Eipä ole tarvinnut verkkohyökkäyksistä ja salasanan uteluista kärsiä.
Ainakin muutama vuosi sitten POP:n salasanat ja tunnusluvut olivat vahvemmat kuin Nordealla.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 01:54"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 01:50"]
Mulle ei ole hassusti käynyt korttien kanssa, koska rahoja maatutan useammassa pankissa, mutten OPssa enkä muuten nordeassakaan.
Silti lompakossa aina vähintään satanen käteistä, koska lapset nyt tarvii kaiken maailman menoihinsa. uimaan, leffaan, ampumaan jne.
Lähinnä ihmetyttää tässä maailmassa, että pankit ja Sony ovat vielä niin keleen ylimielisiä, eikä hoida asioitaan ajantasalle. Liian helpolla menivät rikki.
Sonyn kohdalla vastaava hyökkäys oli juuri 2013 jouluna. Muttei mitään opittu.
[/quote]
Juuri uutisoitiin, että myös danskeen hyökätty....mikään pankki tai verkkopalvelu ei ole näiltä hyökkäyksiltä turvassa.
[/quote]
Miksi mulla olisi Danskessakaan rahojani?
Mä tiedän, että muutama pankki on tarkempia cyberasioidensa kanssa, muttei yksikään "iso" pankki ylimielisyydessään välitä asiakkaistaan. Siitähän mun puheenvuoro oli, jos sitä et tajua, niin huplaa. Sinne meni sunkin roposet.
Aika idiootteja olette, jos kuvittelette että ns. pikkupankit olisivat turvassa näiltä verkkohyökkäyksiltä!
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:30"]
Naura ihan vapaasti vain, pitäähän ihmisellä joskus jotain lystiä olla.
Käteiset on helppo hukata ja pölliä, mutta korttimaksajalta ei niin vain tiliä tyhjennetäkään, kun käyttäytyy fiksusti ja pitää tunnuslukunsa salassa. On idioottimaista näpytellä luku niin, että sen lukee kiikareilla puolen kilometrin päästä. Se naurattaa ja ärsyttää minuakin.
Olen maksanut kortilla kaiken siitä lähtien kun euroon siirryttiin. Ei ole ollut ongelmia, eikä ole rahaa tililtä asiattomille teille kadonnut. Sensijaan yhden lompakon löysin parkkipaikalta, siinä oli 30 egeä käteistä, muttei omistajan nimeä. Niinpä pidin sen. Toisen kerran kadulla lenteli vastaan neljä 20 euron seteliä, eikä niissäkään ollut omistajan nimeä, joten pidin nekin.
[/quote]
Ole ns. hyödyllinen idiootti.
Paljonko maksat siitä huvista, että nostat käteistä ilman korttia?
Kannan varmuuden vuoksi mukana ison toimijan luottokorttia, joka ei ole pohjoismaisen pankin myöntämä, sekä saksalaisen pankin myöntämää debit-korttia. Tosin näin Nordean asiakkaana en ole kuin kerran joutunut turvautumaan varakortteihini.
Kun olen palkkapäivänä maksanut laskut nostan aina loput rahat tililtä mitkä on käyttöön suunniteltu. En jaksa näitä pankkihäiriöitä (automaatit ei toimi, korttimaksu tökkii jne). Kun käteiset on lompakossa/kotona niin mulla on rahaa, tilin toimivuuteen en vaan luota
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 01:31"]
Tänään jäi ainakin kolmelta ihmiseltä ostokset liukuhihnalle, kun ei kortit toiminut ja käteistä ei löytynyt(siis minun edelläni kassalla). Joten peesaan ap:ta!!! Hihhi!
[/quote] Siina olisi loppujono kiitellyt amerikkalaista joka olisi vetaissyt shekkivihon veskasta ja kirjoittanut paperille tarvittavan summan, kiitos ja nakemiin.
Suomi on sellainen 'one trick pony' etta on yksi systeemi ja kun se romahtaa niin sitten ollaankin pulassa. Naureskellaan amerikkalaisille niinkuin tuossa ylhaalla helmitaulusta vitsailija mutta ei tajuta etta ulkomailta on erittain vaikeata tilata mitaan Suomesta kun isotkaan konsernit eivat osaa ottaa maksua luottokortilta. Pitaa olla ne suomalaiset pankkitunnukset jne., samalla kuitenkin suomalaiset voivat surutta tilata tavaraa USAsta.
Olenkin lopettanut suomalaisten lehtien tilaamisen kokonaan enka myoskaan tilaa mitaan ruoka- ym. tavaraa kun kaiken muun vaivan lisaksi postimaksuilla maksaisi taalla kuukauden ruokalaskut. Ja sitten ihmetellaan surkeata taloudellista tilaa.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 06:34"]
Suomi on sellainen 'one trick pony' etta on yksi systeemi ja kun se romahtaa niin sitten ollaankin pulassa. Naureskellaan amerikkalaisille niinkuin tuossa ylhaalla helmitaulusta vitsailija mutta ei tajuta etta ulkomailta on erittain vaikeata tilata mitaan Suomesta kun isotkaan konsernit eivat osaa ottaa maksua luottokortilta. Pitaa olla ne suomalaiset pankkitunnukset jne., samalla kuitenkin suomalaiset voivat surutta tilata tavaraa USAsta.
Olenkin lopettanut suomalaisten lehtien tilaamisen kokonaan enka myoskaan tilaa mitaan ruoka- ym. tavaraa kun kaiken muun vaivan lisaksi postimaksuilla maksaisi taalla kuukauden ruokalaskut. Ja sitten ihmetellaan surkeata taloudellista tilaa.
[/quote]
Palvelunestohyökkäyksiä voi osua amerikkalaisiinkin pankkeihin. FYI. Ei liity mitenkään tämä juttu suomalaisiin lehtiin eikä ruokatavaroiden hankintaan ulkomailta(?).
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 02:55"]
Eikö op ja pop oo sama pasla?
[/quote]
Ei ole.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 06:51"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 06:34"]
[/quote]
Palvelunestohyökkäyksiä voi osua amerikkalaisiinkin pankkeihin. FYI. Ei liity mitenkään tämä juttu suomalaisiin lehtiin eikä ruokatavaroiden hankintaan ulkomailta(?).
[/quote] Liittyy rahatalouteen josta suurin osa suomalaisista ei ymmarra yhtaan mitaan, capisce?
"Käteisrahan vastustajia"? Onko heitä?