Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko "oikeat" taitoluistimet hyvä hankinta sunnuntailuistelijalle?

Vierailija
02.01.2015 |

En siis osaa luistella erityisen hyvin tai käy edes kovin usein. Lasten kanssa tulee kuitenkin käytyä jäällä silloin tällöin ja joka pahuksen kerta saan olla vähän väliä penkillä huilimassa, kun jalkapohjista vetää suonta ja joka paikkaan sattuu. Nyt minulla on luistimina jotkut 80-luvun lopun markettikaunarit (sinällään vielä tulevat ja nahkaa sisältä ja päältä, mitä ei enää nykyään markettiluistimissa näe), mutta välillä mietin, voisiko tilanne korjautua jollain laatuluistimilla? Kokemuksia?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suunnillee samalla taitotasolla urheiluliikkestä viime vuonna ostetut CCM-merkkiset luistimet ja ovat aivan mahtavat. Jäällä menee helposti tunti, puolitoista ilman mitään ongelmaa. Luistimet sinänsä eivät siis ole mitkään laadukkaat taitoluistimet (tai sovi mihinkään taitoluistelun harrastamiseen), mutta siihen lasten kanssa jäällä olemiseen ovat aivan loistavat. 

Vierailija
2/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää ajatuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä nyt ainakaan oikeita monen sadan taitoluistimia osta, ulkojäillä aivan turhat. Voithan sä satsata joihinkin perus kaunoluistimiin. itse harrastin monta vuotta taitoluistelua, mutta kertaakaan en ulkojäille harrastusluistimia laittanut, olisivat vaan mennyt piloille.

Vierailija
4/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat kaunoluistimet, viilaa alimmat piikit pois. Ei ole niin tökkivää menoa. :)

Vierailija
5/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan kannata kalliita taitoluistimia tuossa tilanteessa hommata! Paitsi jos meinaatte jotain hyppyjä itse opetella (ei kannata).

T.taitoluistelua harrastavan äiti

Vierailija
6/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:34"]No ei todellakaan kannata kalliita taitoluistimia tuossa tilanteessa hommata! Paitsi jos meinaatte jotain hyppyjä itse opetella (ei kannata).

[/quote]

Lisäyksenä vielä että meillä on ulkojäälle tavalliset kaunoluistimet. Taitoluistimilla ei saa ulkojäille edes mennä ellei halua pilata kalliita tetiä!

Vierailija
7/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sellait oikein " oikeat" kaunarit maksa 2000€ ja yli?

Vierailija
8/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:43"]Eikös sellait oikein " oikeat" kaunarit maksa 2000€ ja yli?
[/quote]

ei ole oikeita kaunareita. ne ovat silloin jo taitoluistimet. kaunot ja taitoluistimet täysin eri asia!

Vierailija
9/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs ajattelit teroituttaa ne? Jäähalleillakaan ei ole sopivia terotuskoneita niitä varten.

Osta tukevat, hyvät normaalit kaunoluistimet. Kokeile eri merkkisiä ja huomaat mikä sopii parhaiten jalkaasi. Se suonenveto johtuu luistimen tukemattomuudesta ja huonosta pohjasta. Tietysti oma paino ja luistelemattomuus on lisä syy siihen.

Osta hyvät hokkarit.

Vierailija
10/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:56"]Missäs ajattelit teroituttaa ne? Jäähalleillakaan ei ole sopivia terotuskoneita niitä varten.

Osta tukevat, hyvät normaalit kaunoluistimet. Kokeile eri merkkisiä ja huomaat mikä sopii parhaiten jalkaasi. Se suonenveto johtuu luistimen tukemattomuudesta ja huonosta pohjasta. Tietysti oma paino ja luistelemattomuus on lisä syy siihen.

Osta hyvät hokkarit.
[/quote]

?:D samanlailla taitoluistimet teroitutetaan vaikka urheiluliikkeessä kuin perus kaunotkin..? t. 5v taitoluistelua harrastanut

Vierailija
11/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa hokkarit, niillä mäkin oo nyt mennyt, paljon mukavemmat kuin kaunarit

Vierailija
12/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:00"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:56"]Missäs ajattelit teroituttaa ne? Jäähalleillakaan ei ole sopivia terotuskoneita niitä varten. Osta tukevat, hyvät normaalit kaunoluistimet. Kokeile eri merkkisiä ja huomaat mikä sopii parhaiten jalkaasi. Se suonenveto johtuu luistimen tukemattomuudesta ja huonosta pohjasta. Tietysti oma paino ja luistelemattomuus on lisä syy siihen. Osta hyvät hokkarit. [/quote] ?:D samanlailla taitoluistimet teroitutetaan vaikka urheiluliikkeessä kuin perus kaunotkin..? t. 5v taitoluistelua harrastanut

[/quote]

Ei teroiteta niitä koviateriä. Tai ainakaan Helsingissä.

Vierailija
13/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:56"]Missäs ajattelit teroituttaa ne? Jäähalleillakaan ei ole sopivia terotuskoneita niitä varten.

Osta hyvät hokkarit.
[/quote]

?:D samanlailla taitoluistimet teroitutetaan vaikka urheiluliikkeessä kuin perus kaunotkin..? t. 5v taitoluistelua harrastanut
[/quote]

No ei todellakaan! Taitoluistimille oma terotuslaite! Niitä ei saa terottaa tavallisella koneella!

Vierailija
14/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko johtua siitä, ettet vain luistele niin usein? Minulla on ollut samat luistimet jo yli 20 vuotta. Nuorena en huomannut niissä mitään vikaa, nykyisin on toisin, kun jäälle tulee mentyä niin harvoin.

Vierailija
15/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:56"]Missäs ajattelit teroituttaa ne? Jäähalleillakaan ei ole sopivia terotuskoneita niitä varten.

Osta hyvät hokkarit.
[/quote]

[/quote]

No ei todellakaan! Taitoluistimille oma terotuslaite! Niitä ei saa terottaa tavallisella koneella!
[/quote]

Kyllä meillä on ainakin ollut täälä liike missä on niillekkin oma laitteensa..:D

Vierailija
16/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:32"]Jos ostat kaunoluistimet, viilaa alimmat piikit pois. Ei ole niin tökkivää menoa. :)
[/quote]
Mäen koskaan oppinut luistelemaan niiden alimpien piikkien kanssa, aikani yritin ja sitten isä viilas ne pois. Tykkään enemmän hokkareista, ei mua temput kiinnosta.

Vierailija
17/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satasella saa ihan hyvät luistimet taitoluisteluliilkeestä. Varmaan tuollaiset ccm- luistimetkin voi olla hyvät. En ite enää osta markettiluistimia koska ovat muovia ja kamalat jalassa eivätkä tue nilkkaa.

Vierailija
18/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:26"]Satasella saa ihan hyvät luistimet taitoluisteluliilkeestä. Varmaan tuollaiset ccm- luistimetkin voi olla hyvät. En ite enää osta markettiluistimia koska ovat muovia ja kamalat jalassa eivätkä tue nilkkaa.
[/quote]o
Satasella ei TAITOluistimia saa, kaunoluistimet kyllä. Nykyään myydään kaunoja leveemmällä lestillä (näyttävät vähän hokkareilta). Itse en mitään piikkiluistimia jalkaani laita, en hypi tai pompi, joten mihin niitä käyttäisin? Hokkarit on paremmat.

Vierailija
19/21 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä satasella saa harrastuskäyttöön tarkoiteun taitoluistimen. Esimerkiksi Riedellin halvin malli harrastuskyttöön maksaa juuri tuon verran. Itse pyörin lasten kanssa jäällä kyllä vielä halvemmilla. 

Vierailija
20/21 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:34"]No ei todellakaan kannata kalliita taitoluistimia tuossa tilanteessa hommata! Paitsi jos meinaatte jotain hyppyjä itse opetella (ei kannata).

[/quote]

Miksei kannata opetella hyppyjä? Minä ainakin olen opetellut, ja oppinut. Youtube-videoista voi ottaa mallia. Suomessa on kauhean latistava "EI KYLLÄ KANNATA" meininki.