Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiseksi lapi yleensä nukkuu päiväunia?

Vierailija
02.01.2015 |

Mietin vain että mahtaako 1v4kk ikäinen nukkua vielä ensi talvena päiväunia ulkona. Nukkuu kaikki päiväunet ulkona rattaissa, kelillä kuin kelillä. Mietin että pitääkö ensi talveksi hommata isompaa makuupussia ym. päikkäreitä varten.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikee sanoo. Mun lapsi joskus nukahteli 2,5v rattaisiinki. Pääasiassa kyl nukku päikkärit sisällä. 3v meni tarhaa ja siellä nukkuu tietty sisällä. Varmaa tulevaa tarhaa varten kannattais totuttaa sitä nukkumaa niitä päikkäreitä myös sisällä.

Vierailija
2/6 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllistä. Meillä nukkui vielä välillä esikoulussa (päiväkidin), mutta siirtyi n. vuoden iässä vaunuista omaan sänkyyn päikkäreille. Minä itse taas lopetin päikkärien nukkumisen kokonaan 2v iässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi on satunnaisesti jättänyt päikkäreitä välistä vähän alle 2-vuotiaasta lähtien. Pystyy olemaan päivän nukkumatta, jos on jotain menoa, ei ole mitenkään väsyneen oloinen. Useimmiten kuitenkin nukkuu, koska minä haluan levähdystauon ja tekee ne unet lapsellekin hyvää.

Itse lopetin päiväunet alle 2-vuotiaana, samoin siskoni.

Vierailija
4/6 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toinen lopetti lähes kokonaan 1,5-vuotiaana ja toinen nukkui vielä 6-vuotiaana joskus. Eli eipä voi sanoa, koska se on yksilöllistä. 

Vierailija
5/6 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten saatte noin isot lapset nukahtamaan rattaisiin? Lykkäättekö vain ulos nukkumaan vai käyttekö esim kävelylenkillä? Mä olen joskus yrittänyt saada tuon 2-vuotiaan nukahtamaan rattaisiin, mutta sieltä se möllötteli pirteänä ympäristöä.

Vierailija
6/6 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kaikki neljä lopettaneet kahden vuoden kohdilla. mutta nukkuneet yöllä aina 12-14h, joten kelpaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi