Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, pankkikortti lukkiutui!

Vierailija
02.01.2015 |

Kylläpä alkoi taas uusi vuosi tosi hyvin! Onnistuin unohtamaan pankkikorttini tunnusluvun ja nyt kortti on lukkitunut. Miten sen saa poistettua? Joutuuko hommaamaan uuden kortin ja jos joutuu niin maksaako se jotain ja vaihtuuko tunnusluku (mulla on muistihäiriö ja numerosarjojen muistaminen on tosi vaikeea)? Kortti on Nordean Visa Electron.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan vastata?

Vierailija
2/18 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko kysyä nieltä Nordeasta???

Käsittääkseni ne saa sen sieltä avattua, mutta jos tunnuslukua et edelleenkään muista, niin pitää tilata uusi kortti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lukitus aukeaa, kun mest pankkiautomaatille ja näppäilet koodin oikein.

Vierailija
4/18 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tunnusluvun voi tarkistaa ja vaihtaa verkkopankissa.

Vierailija
5/18 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:39"]

Se lukitus aukeaa, kun mest pankkiautomaatille ja näppäilet koodin oikein.

[/quote]

No ei kyllä aukea. Kun se on suljettu, se on suljettu kunnes se pankissa taas avataan. Muutenhan kuka tahansa voisi saada kortin toimimaan naputtelamalla PINin toisensa perään.

Vierailija
6/18 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi sama.

Soita Nordean asiakaspalveluun. He auttavat ja poistavat lukituksen, mutta sen jälkeen sinun täytyy päästä Otto-automaatille, jotta saat kortin lopullisesti "auki".

Vierailija
7/18 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:39"]

Ja tunnusluvun voi tarkistaa ja vaihtaa verkkopankissa.

[/quote]

Täällä nyt taas joku provoaa niin että tukka hulmuaa. Eikös Alexander Stubbilla ole kaikkien tunnusluvut shortsiensa taskussa, niin että kysy häneltä.

Vierailija
8/18 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioi, että sinulla täytyy olla verkkopankkitunnukset, jotta asiointi sujuu asiakaspalvelun kautta ja pystyt tunnistautumaan.

Vierailija
9/18 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitä tässä tilanteessa nyt kannattaa tehdä?

Vierailija
10/18 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla niin vaikeaa katsoa pankin sivuilta toimintaohjeet tai soittaa aspaan...

Vierailija
11/18 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankit on vielä olleet auki tuota kysyttäessä, mutta nordealla on kyllä asiakaspalvelunumero aukioloaikojen ulkopuolellakin; tuttu on sellaisessa puhelinpalvelussa töissä. 

Vierailija
12/18 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:44"]

Ei voi olla niin vaikeaa katsoa pankin sivuilta toimintaohjeet tai soittaa aspaan...

[/quote]

Kai keskustelupalstalla voi kysyä asioita? Minä en muuten löytänyt selkeää toimintaohjetta Nordean sivuilta, löysitkö sinä?

Vierailija
13/18 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:47"]

Kai keskustelupalstalla voi kysyä asioita? Minä en muuten löytänyt selkeää toimintaohjetta Nordean sivuilta, löysitkö sinä?

[/quote]

Miksi edes etsisin, kun olen OP:n asiakas ja heidän sivuiltaan tarvittavat ohjeet löytyvät usein kysyttyä -osiosta. Osaan tarvittaessa myös soittaa asiakaspalveluun, ellei sivuilta löydy tarvitsemaani vastausta.

Suurin ongelma vastaavissa tilanteissa on, että ihmiset eivät viitsi vaivautua etsimään itse ratkaisua ongelmaansa vaan oletetaan että joku toinen tekee sen hänen puolestaan.

Vierailija
14/18 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukituksen poistaminen hoituu pankin kanssa ja siitä kai veloitetaan jotain.

Muuten voit käyttää korttia, jos näytät samalla henkkarit. Eli kerrot aina myyjälle, että pin ei toimi ja näytät kortin kanssa henkkarit. Myyjän pitää verrata, että kortissa lukee sama nimi kuin henkkareissa ja ottaa loppuosa ylös.

Vierailija
15/18 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:51"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:47"]

[/quote]

Miksi edes etsisin, kun olen OP:n asiakas ja heidän sivuiltaan tarvittavat ohjeet löytyvät usein kysyttyä -osiosta. Osaan tarvittaessa myös soittaa asiakaspalveluun, ellei sivuilta löydy tarvitsemaani vastausta.

Suurin ongelma vastaavissa tilanteissa on, että ihmiset eivät viitsi vaivautua etsimään itse ratkaisua ongelmaansa vaan oletetaan että joku toinen tekee sen hänen puolestaan.

[/quote]

Ap on kirjoittanut: "mulla on muistihäiriö ja numerosarjojen muistaminen on tosi vaikeea", joten oletin, että ehkä hånellä on jotain terveysongelmia jne. Tällä palstalla kun kuitenkin käy kaikenlaisia ihmisiä.

Vierailija
16/18 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Anteeksi, että kysyin. Olin yhteydessä asiakaspalveluun, mutta sieltä ei osattu neuvoa kovin hyvin ja sain hieman epäystävällistä palvelua.

Vierailija
17/18 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:57"]

Lukituksen poistaminen hoituu pankin kanssa ja siitä kai veloitetaan jotain.

Muuten voit käyttää korttia, jos näytät samalla henkkarit. Eli kerrot aina myyjälle, että pin ei toimi ja näytät kortin kanssa henkkarit. Myyjän pitää verrata, että kortissa lukee sama nimi kuin henkkareissa ja ottaa loppuosa ylös.

[/quote]

Kiitos sinulle tuhannesti neuvoista!

Vierailija
18/18 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:05"]

[/quote]

Anteeksi, että kysyin. Olin yhteydessä asiakaspalveluun, mutta sieltä ei osattu neuvoa kovin hyvin ja sain hieman epäystävällistä palvelua.

[/quote]

Ohis: Asiakaspalvelija eksynyt palstalle? Kyllä minäkin olen saanut töykeää palvelua vaikka itse olen ollut ihan ystävällinen. Eihän se koskaan asiakkaasta hyvältä tunnu vaikka yrittäisi kuinka ajatella että asiakaspalvelijalla on huono päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi