Apua, pankkikortti lukkiutui!
Kylläpä alkoi taas uusi vuosi tosi hyvin! Onnistuin unohtamaan pankkikorttini tunnusluvun ja nyt kortti on lukkitunut. Miten sen saa poistettua? Joutuuko hommaamaan uuden kortin ja jos joutuu niin maksaako se jotain ja vaihtuuko tunnusluku (mulla on muistihäiriö ja numerosarjojen muistaminen on tosi vaikeea)? Kortti on Nordean Visa Electron.
Kommentit (18)
Kannattaisiko kysyä nieltä Nordeasta???
Käsittääkseni ne saa sen sieltä avattua, mutta jos tunnuslukua et edelleenkään muista, niin pitää tilata uusi kortti.
Se lukitus aukeaa, kun mest pankkiautomaatille ja näppäilet koodin oikein.
Ja tunnusluvun voi tarkistaa ja vaihtaa verkkopankissa.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:39"]
Se lukitus aukeaa, kun mest pankkiautomaatille ja näppäilet koodin oikein.
[/quote]
No ei kyllä aukea. Kun se on suljettu, se on suljettu kunnes se pankissa taas avataan. Muutenhan kuka tahansa voisi saada kortin toimimaan naputtelamalla PINin toisensa perään.
Minulla kävi sama.
Soita Nordean asiakaspalveluun. He auttavat ja poistavat lukituksen, mutta sen jälkeen sinun täytyy päästä Otto-automaatille, jotta saat kortin lopullisesti "auki".
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:39"]
Ja tunnusluvun voi tarkistaa ja vaihtaa verkkopankissa.
[/quote]
Täällä nyt taas joku provoaa niin että tukka hulmuaa. Eikös Alexander Stubbilla ole kaikkien tunnusluvut shortsiensa taskussa, niin että kysy häneltä.
Huomioi, että sinulla täytyy olla verkkopankkitunnukset, jotta asiointi sujuu asiakaspalvelun kautta ja pystyt tunnistautumaan.
Eli mitä tässä tilanteessa nyt kannattaa tehdä?
Ei voi olla niin vaikeaa katsoa pankin sivuilta toimintaohjeet tai soittaa aspaan...
Pankit on vielä olleet auki tuota kysyttäessä, mutta nordealla on kyllä asiakaspalvelunumero aukioloaikojen ulkopuolellakin; tuttu on sellaisessa puhelinpalvelussa töissä.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:44"]
Ei voi olla niin vaikeaa katsoa pankin sivuilta toimintaohjeet tai soittaa aspaan...
[/quote]
Kai keskustelupalstalla voi kysyä asioita? Minä en muuten löytänyt selkeää toimintaohjetta Nordean sivuilta, löysitkö sinä?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:47"]
Kai keskustelupalstalla voi kysyä asioita? Minä en muuten löytänyt selkeää toimintaohjetta Nordean sivuilta, löysitkö sinä?
[/quote]
Miksi edes etsisin, kun olen OP:n asiakas ja heidän sivuiltaan tarvittavat ohjeet löytyvät usein kysyttyä -osiosta. Osaan tarvittaessa myös soittaa asiakaspalveluun, ellei sivuilta löydy tarvitsemaani vastausta.
Suurin ongelma vastaavissa tilanteissa on, että ihmiset eivät viitsi vaivautua etsimään itse ratkaisua ongelmaansa vaan oletetaan että joku toinen tekee sen hänen puolestaan.
Lukituksen poistaminen hoituu pankin kanssa ja siitä kai veloitetaan jotain.
Muuten voit käyttää korttia, jos näytät samalla henkkarit. Eli kerrot aina myyjälle, että pin ei toimi ja näytät kortin kanssa henkkarit. Myyjän pitää verrata, että kortissa lukee sama nimi kuin henkkareissa ja ottaa loppuosa ylös.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:47"]
Kai keskustelupalstalla voi kysyä asioita? Minä en muuten löytänyt selkeää toimintaohjetta Nordean sivuilta, löysitkö sinä?
[/quote]
Miksi edes etsisin, kun olen OP:n asiakas ja heidän sivuiltaan tarvittavat ohjeet löytyvät usein kysyttyä -osiosta. Osaan tarvittaessa myös soittaa asiakaspalveluun, ellei sivuilta löydy tarvitsemaani vastausta.
Suurin ongelma vastaavissa tilanteissa on, että ihmiset eivät viitsi vaivautua etsimään itse ratkaisua ongelmaansa vaan oletetaan että joku toinen tekee sen hänen puolestaan.
[/quote]
Ap on kirjoittanut: "mulla on muistihäiriö ja numerosarjojen muistaminen on tosi vaikeea", joten oletin, että ehkä hånellä on jotain terveysongelmia jne. Tällä palstalla kun kuitenkin käy kaikenlaisia ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:44"]
Ei voi olla niin vaikeaa katsoa pankin sivuilta toimintaohjeet tai soittaa aspaan...
[/quote]
Anteeksi, että kysyin. Olin yhteydessä asiakaspalveluun, mutta sieltä ei osattu neuvoa kovin hyvin ja sain hieman epäystävällistä palvelua.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:57"]
Lukituksen poistaminen hoituu pankin kanssa ja siitä kai veloitetaan jotain.
Muuten voit käyttää korttia, jos näytät samalla henkkarit. Eli kerrot aina myyjälle, että pin ei toimi ja näytät kortin kanssa henkkarit. Myyjän pitää verrata, että kortissa lukee sama nimi kuin henkkareissa ja ottaa loppuosa ylös.
[/quote]
Kiitos sinulle tuhannesti neuvoista!
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:05"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:44"]
Ei voi olla niin vaikeaa katsoa pankin sivuilta toimintaohjeet tai soittaa aspaan...
[/quote]
Anteeksi, että kysyin. Olin yhteydessä asiakaspalveluun, mutta sieltä ei osattu neuvoa kovin hyvin ja sain hieman epäystävällistä palvelua.
[/quote]
Ohis: Asiakaspalvelija eksynyt palstalle? Kyllä minäkin olen saanut töykeää palvelua vaikka itse olen ollut ihan ystävällinen. Eihän se koskaan asiakkaasta hyvältä tunnu vaikka yrittäisi kuinka ajatella että asiakaspalvelijalla on huono päivä.
Osaako kukaan vastata?