Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva heikko/huono olo, mistä voi johtua?

Vierailija
02.01.2015 |

Pyrin syömään säännöllisesti ja juomaan runsaasti vettä. Nyt on jo jonkin aikaan tullut helposti heikko olo ja sitten kun syö, niin aika usein paha olo.

Yritän syödä aina niin, ettei esim. pelkkää leipää, että jos se johtuu vaikka sokereista. Vai voiko edes, kun ei ole janoa ja pissahätää mitenkään usammin kuin normaalisti?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan käytä kummemmin kevyttuotteita. Sinistä maitoa, tavallista juustoa, oliiviöljyä salaatinkastikkeessa, rapsiöljyä ruuanlaittoon.

Vierailija
2/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhanen tai verenpaine ?

Vierailija
4/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus?

Vierailija
5/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 12:51"]Pyrin syömään säännöllisesti ja juomaan runsaasti vettä. Nyt on jo jonkin aikaan tullut helposti heikko olo ja sitten kun syö, niin aika usein paha olo.

Yritän syödä aina niin, ettei esim. pelkkää leipää, että jos se johtuu vaikka sokereista. Vai voiko edes, kun ei ole janoa ja pissahätää mitenkään usammin kuin normaalisti?
[/quote]

Kerro mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
6/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt raskaustestejä muutaman, negaa on ollut. Verenpaineesta tuli mieleen, että lopetin kahvin juomisen reilu 1kk sitten. Sen jälkeen juonut teetä pari kupillista päivässä, voiko se aiheuttaa tällaista?

Vierailija
7/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:02"]

[/quote]

Aamupala esim kaurapuuroa ja raejuustoa ja marjoja tai kiirressä omena ja prodepatukka.

Lounas on yleensä jotain salaattia, kananmunaa/lihaa/raejuustoa ja leipä.

Päivällinen normaalia kotiruokaa, esim 1pihvi, muussia, keitettyjä kasviksia ja puoli lautasellista salaattia.

Iltapalat on mitä sattuu, kasviksia ja dippiä, fetasalaattia ja kananmunaa, täytettyä patonkia tms.

Joulun aikaan on tullut syötyä suunnilleen samoihin aikoihin mutta esim lounaan tilalla ollut jouluruokaa tai iltapalan tilalla keksejä omenaa, juustoja. Nyt taas olen yrittänyt palailla normaaliin ruokiin.

Vierailija
8/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:02"]

[/quote]

Aamupala esim kaurapuuroa ja raejuustoa ja marjoja tai kiirressä omena ja prodepatukka.

Lounas on yleensä jotain salaattia, kananmunaa/lihaa/raejuustoa ja leipä.

Päivällinen normaalia kotiruokaa, esim 1pihvi, muussia, keitettyjä kasviksia ja puoli lautasellista salaattia.

Iltapalat on mitä sattuu, kasviksia ja dippiä, fetasalaattia ja kananmunaa, täytettyä patonkia tms.

Joulun aikaan on tullut syötyä suunnilleen samoihin aikoihin mutta esim lounaan tilalla ollut jouluruokaa tai iltapalan tilalla keksejä omenaa, juustoja. Nyt taas olen yrittänyt palailla normaaliin ruokiin.
[/quote]

En jaksa kuin ihmetellä näitä taviksia jotka syö ptoteiinipatukoita, rahkoja ja raejuustoa.
Kuulostaa siltä että suhteesi ruokaa on jotenkin häiriintynyt. Oletko anorektikko?

Vierailija
9/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:09"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:02"] Kerro mitä syöt päivän aikana? [/quote] Aamupala esim kaurapuuroa ja raejuustoa ja marjoja tai kiirressä omena ja prodepatukka. Lounas on yleensä jotain salaattia, kananmunaa/lihaa/raejuustoa ja leipä. Päivällinen normaalia kotiruokaa, esim 1pihvi, muussia, keitettyjä kasviksia ja puoli lautasellista salaattia. Iltapalat on mitä sattuu, kasviksia ja dippiä, fetasalaattia ja kananmunaa, täytettyä patonkia tms. Joulun aikaan on tullut syötyä suunnilleen samoihin aikoihin mutta esim lounaan tilalla ollut jouluruokaa tai iltapalan tilalla keksejä omenaa, juustoja. Nyt taas olen yrittänyt palailla normaaliin ruokiin. [/quote] En jaksa kuin ihmetellä näitä taviksia jotka syö ptoteiinipatukoita, rahkoja ja raejuustoa. Kuulostaa siltä että suhteesi ruokaa on jotenkin häiriintynyt. Oletko anorektikko?

[/quote] Proteiinipatukka on parempi kuin pari leipää tai ei mitään. Kiireisinä aamuina skippasin ennen aamupalan kokonaan. Treenaan, olen normaalipainoinen ja satun tykkäämään raejuustosta. Rahkaa en syö.

Vierailija
10/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko esimerkiksi stressi aiheuttaa tällaista? On ollut huolta raha-asioista ja opiskeluista ja muuta kiirettä tässä loppu vuonna.

Vierailija
11/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittauta hemoglopiini ja verenpaine. Nämä saat terkkarilta. Jos ne ok, mene lääkäriin ja pyydä verenkuva. T. Sh

Vierailija
12/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja unohdin mainita, että alkoholia on tullut käytettyä, sekä uutena vuonna, että jouluaattona sekä vähän ennen jouluakin ja about 6-8annosta kerrallaan. Ajattelin yhden päivän, että jos on nestehukkaa, mutta olen pyrkinyt juomaan pari litraa päivässä vähintään, niin ei kai tuollainen vielä kummempaa nestehukkaa aiheuta? 

Joulupäivänä sain myöhään illalla jonkun pahoinvointikohtauksen ja oksensin, jonka jälkeen oli ylävatsaa kouristeli joitakin tunteja. Veikkasin joksikin sappikohtaukseksi tai vastaavaksi, kun oli aattona tullut juotua vettä vähemmän, alkoholia ja rasvaista ruokaa ja joulupäivänä söin illalla pähkinöitä ennen oksentamista. Jonkin verran jotain närästyksen tapaista ollut aikaisemminkin.

Vierailija
13/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:03"]

Olen tehnyt raskaustestejä muutaman, negaa on ollut. Verenpaineesta tuli mieleen, että lopetin kahvin juomisen reilu 1kk sitten. Sen jälkeen juonut teetä pari kupillista päivässä, voiko se aiheuttaa tällaista?

[/quote]

Miten paljon joit aiemmin kahvia? Jos kahvinjuonnin lopettaa kerralla ilman mitään korvaavaa, voi pari päivää olla aivan surkea olo, ja menee ehkä n. 1-2 viikkoa että olo palautuu normaaliksi. Tee on kohtalainen korvike, mutta miedompi, jolloin laskusta tulee loivempi.

En usko kuitenkaan että pelkästään tämä vaivaisi kuukauden ajan, jos vaan olet varma ajoituksista.

Vierailija
14/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:29"]

[/quote]

Miten paljon joit aiemmin kahvia? Jos kahvinjuonnin lopettaa kerralla ilman mitään korvaavaa, voi pari päivää olla aivan surkea olo, ja menee ehkä n. 1-2 viikkoa että olo palautuu normaaliksi. Tee on kohtalainen korvike, mutta miedompi, jolloin laskusta tulee loivempi.

En usko kuitenkaan että pelkästään tämä vaivaisi kuukauden ajan, jos vaan olet varma ajoituksista.

[/quote] Ensin vähensin kahvinjuontia, koska siitä alkoi tulla paha olo. Sitten vähensin teen juontiakin kun siitä tuli paha olo. Aloitin tuon siis joskus kuukausi sitten. Nyt en ole viikkoon juonut kuin satunnaisesti teetä ja tänäänkin vain rooiboista joka on kofeiinitonta. Tuota matalaa verenpainetta minä juuri kävin googlettamassa, pitää ainakin verenpainetta mittailla ja katsoa miltä näyttää. Ei ole omaa mittaria mutta vanhemmilla voin mitata.

Vierailija
15/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todella alhainen verenpaine ja se aiheuttaa mainitsemiasi oireita. Harmittaa välillä kun tulee verenpaineesta puhetta jossain, niin sanotaan et oo onnellinen alhaisesta paineesta kun se on vaan hyvä juttu. Mutta kyllä siitä on haittaakin ja varsinkin raskausaikana se laski entisestään ja olo oli huteraakin huterampi.

Vierailija
16/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samoja oireita :/ huono olo tietysti pahenee, jos olen nukkunut huonosti. Ehkä minullakin syynä tuo matala verenpaine?

Vierailija
17/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:31"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:29"]

[/quote]

[/quote] Ensin vähensin kahvinjuontia, koska siitä alkoi tulla paha olo. Sitten vähensin teen juontiakin kun siitä tuli paha olo. Aloitin tuon siis joskus kuukausi sitten. Nyt en ole viikkoon juonut kuin satunnaisesti teetä ja tänäänkin vain rooiboista joka on kofeiinitonta. Tuota matalaa verenpainetta minä juuri kävin googlettamassa, pitää ainakin verenpainetta mittailla ja katsoa miltä näyttää. Ei ole omaa mittaria mutta vanhemmilla voin mitata.

[/quote]

Kahvin (kofeiini) vaikuttaa myös verenpaineeseen, hyvinkin kannattaa mittailla.

Vierailija
18/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko tarpeeksi energiaa/tarvitsemasi ravinteet ruokavaliollasi? 

Vierailija
19/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon15 japahoittelut vaivasta. On kuitenkin helpottavaa tietää että tälle voi olla noinkin yksinkertainen selitys. Olen pelännyt jo diabetesta ja vaikka mitä. Toivottavasti kroppa tottuu elämään ilman kofeiinia verenpainetta myöten :s

Vierailija
20/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:42"]Saatko tarpeeksi energiaa/tarvitsemasi ravinteet ruokavaliollasi? 
[/quote]
Paino on pysynyt samassa joten kaloreita tulee tarpeeksi. Toivottavasti ravinteita myös, en ole mikään ravintoekspertti tai aina niin tarkka ruokien kanssa, esim joulun aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan