Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Haagan seurakunta kehotti hallitusta häpeämään - Syttyi some-sota

Vierailija
29.09.2023 |

"HELSINGIN Haagan seurakunta on pienoisen somekohun keskellä.

Seurakunta otti torstaina 28. syyskuuta kantaa viestipalvelu X:n tilillään Petteri Orpon (kok) hallituksen politiikkaan.

Seurakunta siteerasi Raamattua kirjoittamalla, että "Jokaiselle, jolla on, annetaan, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin mitä hänellä on". Perään se merkitsi lähteen: Mt. 25:29.

Seurakunta lisäsi tämän perään: "Tämä sana näyttää käyvän synkällä tavalla toteen hallituspolitiikassa. On jumalatonta leikata jo valmiiksi pienituloisilta ja heikossa asemassa olevilta."

Viimeinkin asiaa seurakunnalta, tätä on odotettu. On siis vielä olemassa seurakuntia, jotka ymmärtävät Jeesuksen opin. Fariseus Teemu Laajasalo oli toki heti kieltämässä hallituksen arvostelun, mutta kaikki tietää mikä tyyppi se on. Myös Tere Sammallahti oli kilahtanut täysin ja alkanut ivaamaan seurakuntaa.

Haagan seurakunta: jatkakaa samaan malliin. Tuotte kirkolle enemmän uskottavuutta kuin Laajasalo koskaan. Älkää luovuttako, sillä olette vastuussa Herralle ettekä hallitukselle ja olette oikeassa.

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009889425.html

Kommentit (183)

Vierailija
1/183 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kirkko ottaa Haagan seurakunnan kurssin laajemminkin, liityn takaisin. Näiden nykyisten aikana en ole liittymässä.

Vierailija
2/183 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä Sammallahti joku netissä päivystävä trolli tai botti? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/183 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kirkko ottaa Haagan seurakunnan kurssin laajemminkin, liityn takaisin. Näiden nykyisten aikana en ole liittymässä.

Tätä olen odottanut koska joku piispa uskaltaisi sanoa köyhien kepittämiseen jotain, mutta hiljaista on. 

Vierailija
4/183 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa erota kirkosta ellet ole tehnyt sitä jo aiemmin. Kirkko erilleen valtiosta siten että, verotus oikeus pois. Samalle viivalle ns. vapaiden kristillisten seurakuntien kanssa.

Vierailija
5/183 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hienoa, jos nuo sanoisivat suoraan olevansa vastuussa Herralle eikä hallitukselle. Se olisi oikein.

Laajasalo on maallistunut fariseus, joka lienee kaiken lisäksi narsisti. Rikkaiden palvelijahan se vaan on ja saa itsekin kymmenyksensä.

Vierailija
6/183 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattiloukkaantuja, joka kiukustuu ja vinkuu aina, kun joku kehtaa kyseenalaistaa itsekeskeisiä ja lyhytnäköisiä oikeistolaisarvoja.

Vierailija
7/183 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sanottu!

Vierailija
8/183 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko hallitus on menossa helvettiin, kaikkihan sen tietää. Pahuuden manifestoitumaa.

Vierailija
9/183 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina kuvitellut että tämä on joku oikeistoparodia tai -performanssi, jota joku vääräleuka tekee kieli poskessa. Siis profiilikuvana on piirros ja ukko kommentoi aina samoja asioita. Mutta se siis on oikea henkilö?

Vierailija
10/183 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken maailman hinttariavioliittoja vihkivillä papittareilla ei ole mitään jakoa puhua häpeästä.

Vierailija
11/183 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskovainen, mutta joskus toivon, että taivas ja helvetti olisi olemassa, koska nykyhallitus ja heidän tukijansa ansaitsevat paikan jälkimmäisessä. Käsittämätöntä pahuutta ja välinpitämättömyyttä osoittavat heikompiaan kohtaan.

Vierailija
12/183 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen odottanut koska joku piispa uskaltaisi sanoa köyhien kepittämiseen jotain, mutta hiljaista on. 

Sama juttu, mutta nytpä se nähtiin että eihän sitä kiinnosta. Lieneekö oikeasti edes uskovainen?

Vierailija
13/183 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matt. 25:31-46

Viimeinen tuomio

»Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.’ »Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?’ Kuningas vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.’

»Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’ »Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’

»Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.»

Vierailija
14/183 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin kommenteissa Haagan seurakuntaa puolustavat kommentit ovat keränneet satoja tykkäyksiä, kun taas kritisoivat muutamia kymmeniä. Tämä saattaa hieman korreloida sen kanssa mitä kaduilla asiasta ajatellaan ja kirkkokin voisi vähitellen miettiä, olisiko jonkinlainen paikallinen uskonpuhdistus paikallaan.

Vierailija
15/183 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kirkko - lopultakin! Nyt voin liittyä takaisin kirkkoon, kun ollaan oikeasti köyhien puolella.

Vierailija
16/183 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matt. 25:31-46

Viimeinen tuomio

»Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.’ »Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?’ Kuningas vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.’

»Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’ »Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’

»Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.»

Hieman off topic, mutta nyt vasta tajusin mistä Täällä Pohjantähden alla-kirjan Elias sai aineksen monologiinsa kirjasarjan kolmannessa osassa. 

Vierailija
17/183 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauas on piispat etääntyneet Jeesuksen opeista. Sitten vielä ihmetellään, että kirkosta erotaan.

Kerran aikaisemmin vuosia sitten, olisiko ollut 1990-luvun laman aikaan taisi olla Mikkelin piispa, joka sanoi, että kirkon varallisuus on niin suuri, että kirkon velvollisuus olisi auttaa hätään joutuneita. Muistaako kukaan?

Vierailija
18/183 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaagassa suosituin puolue on kokoomus

Vierailija
19/183 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole talouskasvua ei ole rahaa yhteiseen hyvään

Enempi verottamalla talous pienenee ja jää rahaa vähemmän köyhille

Vierailija