Mitä teet, jos voitat huomenna 4 miljoonaa?
Kommentit (25)
varaisin pari matkaa ja tilaisin jotain remontteja kotiin. auton vaihtaisin heti välittömästi
Ensin jaan rahat perheen kesken, perhekimppa. Sitten jäisin vuorotteluvapaalle ja vuoden päästä miettisin haluanko palata töihin.
Toivon voiton menevän sellaiselle, jonka elämän se oikeasti pelastaa, kuten minä. Sairauteni vuoksi työura on mennyt pilalle, vaikka olen alle kolmekymppinen. Lottovoitolta voisin ostaa haaveeni, perustaa oman yrityksen ja sijoittaa rahat niin, etten olisi köyhä enää koskaan. -ap
Olen ollut pienituloinen kauan. Olisi kiva kokea se, että ei tarvitse laskea mihin on varaa.
Antaisin työni jollekin joka sitä enemmän tarvitsee ja omistaisin loppuelämäni vapaaehtoistyölle. Ostaisin vaatimattoman omakotitalon jossa olisi iso autotalli jossa poika saisi kavereineen rempata mopojaan ja autojaan. Ostaisin mökin jostain meren rannalta, jota saisivat vapaasti käyttää myös vanhempani ja sisarukset perheineen. No, ehkä parin tonnin auton voisi vaihtaa vähän uudempaan ja isompaan max. kymppitonnin maksavaan. Tytär saisi aloittaa ratsastusharrastuksen johon nyt ei ole varaa. Joitain hienoja ja historiallisesti arvokkaita nähtävyyksiä olisi kiva käydä katsomassa ympäri maailmaa. Lahjoittaisin rahaa ainakin Suomen lähetysseuralle ja muille järjestöille.
Ilmoittaisin samantien TE-palveluiden sivuilla, etten enää etsi työpaikkaa:) Varaisin pari matkaa, kohteetkin olisi selvillä. Alkaisin suunnittelemaan remonttia ja pihan laittoa. Varaisin ajan hammaslääkäriin ja lähtisin lasten kanssa vähän shoppailemaan.
Niin ja automainoksiakin alkaisin lukemaan. Nämä nyt ensimmäisenä tulee mieleen.
Ensimmäisenä lopettaisin työt, sais joku oikeasti tarvitseva mun duunin. Ostaisin asunnon ja ehkä vähän matkustelisin. Sitten alkaisin suunnitella oman firman perustamista, koska kotonakaan en kuitenkaan osaisi pidemmän päälle olla.
Ostaisin naapureiden kämpän ja ajaisin ne hankeen.
Ostaisin omakotitalon, jossa vähintään kolmen auton autotalli. Myisin nykyisen asunnon. Alkaisin kattella jenkki kesäautoa. Lopettaisin työt. Sijoittaisin yksiöihin ja laittaisin vuokralle. Laittaisin rahoja määräaikaiselle korkotilille. Kävisin ulkomailla. Jenkeissäkin. Ostaisin faijalle sen auton minkä se haluaa. Tutustuisin ehkä sijoitusbisnekseen. Antaisin rahaa kristillisiin lähetystyöjärjestöihin ja muuhun kristilliseen toimintaan reilulla kädellä.
ihana haaveilla :) ostaisin asunnon/talon. auttaisin ex miesta raha asioissa. antaisin rahaa sisaruksilleni. toista en jaisi pois ainakaan heti mutta tekisimme ehka pienia viikonloppumatkoja lasten kanssa. sisustus menisi uusiksi uudessa kodissa. ja vaatteet. osan sijoittaisin ehdottomasti. jotta rahaa olisi tulevaisuudessakin lapsille.
12 jatkaa. Kavisin yksityisella hoidattamassa hampaat ja selan joka vuosia ollut kipea. Palkkaisin myos pt:n joka ois tukena salilla, lenkilla ja ruokavalion suunnittelussa ja noudattamisessa. minakin varmaan sijoittaisin yksioihin.
Ensinnäkin olisin hyvin yllättynyt, sillä en pelaa rahapelejä.
Mutta jos voittaisin 4 miljoonaa, niin se on jo sellainen raha että sillä voisi pistää elämän melkotavalla uusiksi. Ensimmäisenä lopettaisin töissä venymisen, ei enää tuntiakaan ylitöitä, enkä suostuisi reissuhommiin. Voisin ottaa myös palkatonta vapaata.
Asunto ja autot yms. menisi tietysti myös uusiksi, ei mitään tolkuttoman ökyä, mutta yhden miljoonan voisi käytää uuden kivan talon rakentamiseen. Sitten suurin osa rahoista hajautettuhin sijoituksiin, jotta niistä riittää apua talouden pitoon pitkiksi ajoiksi.
Luultavasti luopuisin palkkatöistä ja perustaisin jonku pikkuyrityksen, jota voisi pyöritellä harrastustoimintana, mutta ei mitään liian sitovaa.
Maksan ainakin opintolainan pois. Ja oma koti olis kiva, semmonen 3-4h (rivarin pätkä tai paritalo) rauhalliselta alueelta :)
Rahat tulis enemmän kun tarpeeseen, elän tällä hetkellä kuntoutustuella :/ Ei tarviis stressata raha-asioista vähään aikaan, sais keskittyä vaan paranemiseen..
T:n25
Menisin vanhennusleikkaukseen koska näytän niin nuorelta
Menisin myös rasvanlisäykseen koska olen laiha ja otattaisin jos mahdollisata myös ison kaljamahan.
Teettäisin tyylikkäät keltaisenmustat tekohampaat ja hommaisn kirkkanpunaisen peruukin.
Vaatteeksi teettäisin kullalla koristellun tuulipuvun sekä kylän komeimman vyölaukun tietty samaa sävyä.
Tilaisin viimeisen päälle tuunatun ladan jossa soisi kake randelin kuuluvasti
Asunnoksi ostaisin vanhan siwan myymälän jossa olisi vielä teipit ikkonoissa
Ostan oman asunnon ja maksan vanhempieni velan pois heidän sijoitusasunnostaan (jossa minä nyt vuokralla). Lähtisin myös varmaan saman tien lomalle jonnekkin lämpimään. Ja ostaisin tietty myös auton, nyt mulla ei ole omaa. Uudistaisin vaatekaapin, alkaa vaatteet olla aika vanhoja ja kuluneita mutta täys uudistusta ei ole varaa tehdä, silloin tällöin pystyn jonkun uuden vaatteen ostamaan (olen hoitovapaalla ja yh). Loput sijoittaisin.
Tota asuntoasiaa oon joskus miettin että mikä se asumis muoto sitten olisi. Varmaankin jos noin ison summan saisin kerralla niin ostaisin kerrostalo asunnon keskustasta ja lisäksi kesämökin jostain läheltä. Kerrostalossa asuminen on tosi mukavaa ja helppoa mutta kärsin siitä ettei ole omaa pihaa, kun olen koko lapsuuden omakotitalossa varttunut. Mökille voisi sitten mennä rauhoittumaan. :)
Maksaisin opintolainan kokonaan pois ja tekisin vihdoin gradun loppuun (jonka jätin kesken siirtyessäni työelämään). Maksaisin visa-laskun pois (n. 500e). Ostaisin ensiasunnon ja sisustaisin sen kivasti. Hankkisin uuden kameran. Matkustaisin ehkä Etelä-Amerikassa, Aasiassa, Oseanissa ja/tai Afrikassa. Alkaisin syömään hyvin ja terveellisesti. Ostaisin vain luomua. Antaisin vanhemmille, sisaruksille ja ystäville osan rahoista. Perustaisin säätiön, antaisin rahaa hyväntekeväisyyteen tai lähtisin ulkomaille vapaaehtoistöihin (jotka normaalisti maksaa). Harrastaisin asioita, joista olen unelmoinut. Ostaisin jonkun soittimen, opettelisin laitesukeltamaan ja nikkaroisin huonekaluja. :)
Lähtisin shoppailee los Angelesiin
Nainen
En ole koskaan ollut ulkomailla ja haluaisin lapsille antaa kokemuksia matkustelusta. Joten ainakin se olisi ensimmäinen juttu :)