Sanokaa rehellisesti, onko teistä jolukinkusta tehty hernekeitto hyvää?
Aina joulun jälkeen kuulee kuinka kätevää ja herkullista syntyy siitä lopusta joulukinkusta. Not.
Kommentit (21)
Kyllä se on hyvää!
Nimimerkillä 4 l hernaria joulukinkusta 4 hengelle: kahdessa päivässä syöty!
No jolukinkusta tehtyä en kyllä söisi, mutta makunsa kullakin. Joulukinkusta tehty on sen sijaan herkullista, jos sen osaa tehdä hyvin.
Mä tykkään kyllä ihan oikeesti siitä, njam,
No sitä syö, mutta olen tottunut niin kovin tavalliseen hernerokkaan, että pidän sellaisesta enemmän. Ja pidänkin oikein kovasti! Niin kotitekoinen kuin purkkikeittokin, yksi lemppareitani =).
Rehellisesti: minusta on oikein hyvää. Kotona pitkään haudutettu hernekeitto ylipäätään on herkullista, mutta kinkku tuo siihen vielä oman hyvän säväyksensä.
Minusta tuo on todella hyvää ja olen oikeasti tätä mieltä.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 12:32"]
No sitä syö, mutta olen tottunut niin kovin tavalliseen hernerokkaan, että pidän sellaisesta enemmän. Ja pidänkin oikein kovasti! Niin kotitekoinen kuin purkkikeittokin, yksi lemppareitani =).
[/quote]
Mikä on tavallinen hernerokka?
Itseasiassa kaupan hernekeitto on parempaa kuin kotona tehty. Mutta jos on käytetty joulukinkkua niin syön mielelläni, hyvää se kuitenkin on.
Miksi korostat tuota rehellisyyttä? Miksi kukaan vastaisi tällaiseen kysymykseen epärehellisesti?
Sinne herneiden seuraksi voi pistää hautumaan kinkun jämän potkineen. Lopuksi nostaa sen ylös ja erottelee lihat mukaan. Tulee älyttömän herkullista, mutta käteväksi en hernekeittoa sanoisi muuten kuin purkista otettuna.
En tykkää! Voin käyttää hernekeittoon ihan tuoretta lihaa☺️
Joulukinkun jämät saa kätevästi pilkottua spydäriin. Nam.
Hernekeitosta en välitä kinkulla enkä ilman, muttaklimppisoppa tulee hyvää kinkunliemestä ja jämästä.
On se. Kinkun paistolientä, potka lihoineen ja nahkoineen, herneitä, sipulia, pippuria, meiramia, suolaa ja vettä. Ainoa oikea hernari.
Lihaa ei kuulu laittaa HERNEkeittoon ollenkaan.
Ihan kätevää on mielestäni vaan paistaa pyttipannua siitä kinkun käntystä ja potuista. Pakastimessa on pala kinkkua ollut jo joulupäivästä asti, katsotaan nyt rauhassa milloin tekee mieli.