Mitä mieltä olet... (baarissa tarjoamisesta)
... jos poikasi viedessään 18 vuotta täyttäneen tyttöystävänsä baariin ei tarjoa tytölle edes vaivaista long drink -lasillista syntymäpäivän kunniaksi, vaan ostaa ainoastaan omat kaljansa? Baarikierroksella tytön rahat loppuvat, ja tyttö seuraa poikaa miellyttääkseen häntä baarista toiseen. Istuu kuivin suin, kun toinen tilaa shotteja itselleen ym.
Voit kuvitella myös niin päin, että tyttäresi poikaystävä käyttäytyi esimerkkini^ mukaan.
Kommentit (102)
Meillä se on selvää ilman kysymättäkin että ostettaisiin aina toisellekkin. Mutta mä en juo alkoholia niin nytkin uutena vuotena poikaystävä joi eikä tietenkään kysynyt otanko mitään kun tiesi jo. Tai huolehti kyllä kokoajan että minulla on vettä/limpparia.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:18"]Mun mielestä ois voinu ainkin sen yhden tarjota. Tiesikö että sulla oli manit loppu? kysyitkö silti että viittiikö tarjota pari sun synttäreitten kunniaksi?
Jos oisin ollut samassa tilanteessa, niin oisin heti sanonut miehelle jos vonkaa mua baariin mukaansa, että saa sitten tarjota pari jos tuun, kun raha tilanne vähän huonu just nyt.
Ja kyllä mun mies on aina kohtelias ja kysyy baarissa multa mitä haluan ja tarjoo sen. Vuorostani mäkin tietty sille välillä ostan. Kuulostaa kyllä sun mies hieman lapselliselta tapaukselta, jos itelle ostelee juomia ja näkee että oot kuivin suin ja sulla synttäritkin vielä, eikä ees viitti kysyä haluisitko mitään. Ja syy että oot ruma ym. niin ei ole mikään syy jättää tarjoamatta, niin kuin luin jostain hölmö :)
[/quote]
Tiesi kyllä, hän ihmetteli että miksen tilaa mitään ja sanoin että ei oo tarpeeksi rahaa. En kysynyt periaatteeni vuoksi, kerroin tästä jossakin 2. sivun viestissä. Toi kakkoskappaleen juttu vois toimia, jos olisin noin "röyhkeä" :D
Poikakaveri ilmeisesti on epäkohtelias ja lapsellinen. Ei siis todellakaan kysynyt että maistuisko mulle kans :D Sanoi tosin että oisin yhdestä shotista saanut _maistaa_, mutta mites niin pienestä määrästä mitään maistiaista saa juomatta vähintään puolia + sen litkun piti maistua Tyrkisk peber -karkeilta enkä tykkää niistä. Jäi siis maistaminen väliin.
AP
No, ei minun mielestäni tarjoaminen mikään oletusarvo ole.
Mutta käytännössä, mikäli itsellä on ihan hyvä rahatilanne niin minä tarjoaisin juoman poikaystävälleni syntymäpäivänä ja hän minulle. Todennäköisesti useammankin jos toisella olisi rahat loppu ja itsellä olisi rahaa ja haluaisi hatkaa iltaa. Joskus saan juoman muuten vaan, joskus itsekin muuten vaan tilaan hänellekin.
Mutta en minä baariin lähde ja oleta että minulle maksetaan dokailut.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:18"]Eikö nykyisin nuoret osta toisilleen syntymäpäivälahjaa, vaan mennään baarikierrokselle?? Ja sillekin vastentahtoisesti toista miellyttäen omana synttärinä....surullista.
[/quote]
Sain mä lahjan, ja poikaystävä halus "juhlistaa" mun synttäreitä mun kanssa viemällä tutustumaan lempibaareihinsa. Vastentahtoista siitä tuli sitten, kun rahaa ei enää ollut tarpeeksi ja tuli kylmä ulkona rämpiessä.
AP
Kyllä sitä yhden jos toisenkin syntymäpäivän kunniaksi herrasmies tarjoaisi jos kerta rahaakin on. Jos ei tarjoaisi osaisin kyllä pitää hauskaa ilmankin, mutta jos meno menee siihen että istuskellaan hiljaa ja pitäisi toisen kaljan kumoamista katsella niin voisi kotona olla mukavempaa. Jätä se sika.
Odottiko hän myöhemmin sinun tarjoavan seksiä myös hänelle vai vaan itsellesi?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:19"]Antoiko poikaystäväsi sinulle jotain muuta syntymäpäivälahjaa vai oletitko että hän ikäänkuin lahjaksi tarjoaa sinulle baarissa juomista?
[/quote]
Antoi lahjan, en olettanut mitään.
AP
Nyt kun täytit 18 vuotta taitaa olla aikuistumisen ja kasvun paikka. Poikaystäväsi ei ole elatusvelvollinen, eikä hänen kuulu maksaa baari-iltaasi, ei edes syntymäpäivänäsi. Sinä olet aikuinen, sinulla on omat rahat, etkä edes ollut rahaton, vaan et vain halunnut tuhlata _omia_ rahojasi juomiin, kun olisi ollut niin paljon kivempaa juoda poikkiksen rahat.
Aikuisena sinun täytyy myös ymmärtää kertoa, jos haluat lähteä kotiin. Ja aikuisena voit lähteä kotiin ihan ilman poikaystävääsikin. Turha siis valittaa, että olet ollut pakotettuna mukana, aikuinen nainen! Jos joku tässä tarinassa on itsekäs ja pihi, niin se olet sinä itse. Baarissa ei ole pakko juoda, hauskaa voi pitää selvinkin päin ja jos ei siitä tykkää, niin kannattaa ottaa pohjat kotona, niin pääsee halvemmalla. Harvalla parikymppisellä pojankollilla on varaa juottaa itsensä JA tyttöystävänsä baarissa humalaan. Omat rahat mukaan ensi kerralla ja prinsessavaihe kotiin.
Tasa-arvo on kiva juttu, vaikka hintana olisi se, että joutuu ottamaan naisenakin oman lompakon mukaan.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:21"]Meillä se on selvää ilman kysymättäkin että ostettaisiin aina toisellekkin. Mutta mä en juo alkoholia niin nytkin uutena vuotena poikaystävä joi eikä tietenkään kysynyt otanko mitään kun tiesi jo. Tai huolehti kyllä kokoajan että minulla on vettä/limpparia.
[/quote]
Noh, me emme taaskaan viettäneet uutta vuotta yhdessä, onnekas. Mut ei mun poikaystävä tollainen ole. Ei se mun huolehtimisesta ymmärrä, kunhan itsellä on kaljaa niin kaikki on hyvin :D
AP
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:28"]No, ei minun mielestäni tarjoaminen mikään oletusarvo ole.
Mutta käytännössä, mikäli itsellä on ihan hyvä rahatilanne niin minä tarjoaisin juoman poikaystävälleni syntymäpäivänä ja hän minulle. Todennäköisesti useammankin jos toisella olisi rahat loppu ja itsellä olisi rahaa ja haluaisi hatkaa iltaa. Joskus saan juoman muuten vaan, joskus itsekin muuten vaan tilaan hänellekin.
Mutta en minä baariin lähde ja oleta että minulle maksetaan dokailut.
[/quote]
En minäkään olettanut mitään, en dokailun maksamista tai muutakaan.
AP
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:29"]Kyllä sitä yhden jos toisenkin syntymäpäivän kunniaksi herrasmies tarjoaisi jos kerta rahaakin on. Jos ei tarjoaisi osaisin kyllä pitää hauskaa ilmankin, mutta jos meno menee siihen että istuskellaan hiljaa ja pitäisi toisen kaljan kumoamista katsella niin voisi kotona olla mukavempaa. Jätä se sika.
[/quote]
Eipä tarjonnut yhtäkään. Meno oli just tollasta, istuttiin pöydässä, katselin kun vastapäätä poikaystävä vaan hörppii lasia tyhjäksi. Kehtas vielä rutista siitä, että mä näpyttelin kännykkää. Noh, tunnelma oli mitä oli koska oltiin riidelty aiemmin samana päivänä, enkä ollut oikein puhetuulella tai mitään puheenaiheitakaan en keksinyt.
AP
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:30"]Odottiko hän myöhemmin sinun tarjoavan seksiä myös hänelle vai vaan itsellesi?
[/quote]
Sovittiin jo aiemmin, että lähdetään koteihimme vain, eikä vietetä yötä yhdessä. Ei siis odottanut seksiä, sitä on ihan muutenkin.
AP
Juu ei ole elatusvelvollisuutta poikaystävällä ja tasa-arvokin on ihan kiva juttu. On olemassa sellainen asia kuin käytöstavat. Itse tarjoan joskus baarissa tai missä tahansa ihan samaa sukupuolta oleville, jos heillä ei ole rahaa tai on jäänyt työttömäksi ja on huonossa tilanteessa. En muutenkaan ymmärrä sitä asennetta, että lasketaan kaikki sentintarkasti (paitsi jos on ihan oikeasti köyhä), musta se on noloa. Niin kauan kuin nainen on se, joka päättää milloin seksiä on, jos edes on, mies on se jonka kuuluu miellyttää naista, ei toisin päin. Muunlainen käytös on noloa mieheltä. Toisaalta on myös noloa naiselle olla miehen rahojen varassa, mutta miehen on kuitenkin oltava valmis tarjoamaan, jos naisella ei satu olemaan rahaa.
Tyttönä tekisin omat johtopäätökseni.
Herrasmies mukautuisi toisen rahattomuuteen, tarjoaisi tai ehdottaisi kotiin lähtemistä. Ja jos kerran näin ei käynyt, niin kyseessä ei ole sellainen saalis, jonka varaan kannattaa rakentaa.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:31"]Nyt kun täytit 18 vuotta taitaa olla aikuistumisen ja kasvun paikka. Poikaystäväsi ei ole elatusvelvollinen, eikä hänen kuulu maksaa baari-iltaasi, ei edes syntymäpäivänäsi. Sinä olet aikuinen, sinulla on omat rahat, etkä edes ollut rahaton, vaan et vain halunnut tuhlata _omia_ rahojasi juomiin, kun olisi ollut niin paljon kivempaa juoda poikkiksen rahat.
Aikuisena sinun täytyy myös ymmärtää kertoa, jos haluat lähteä kotiin. Ja aikuisena voit lähteä kotiin ihan ilman poikaystävääsikin. Turha siis valittaa, että olet ollut pakotettuna mukana, aikuinen nainen! Jos joku tässä tarinassa on itsekäs ja pihi, niin se olet sinä itse. Baarissa ei ole pakko juoda, hauskaa voi pitää selvinkin päin ja jos ei siitä tykkää, niin kannattaa ottaa pohjat kotona, niin pääsee halvemmalla. Harvalla parikymppisellä pojankollilla on varaa juottaa itsensä JA tyttöystävänsä baarissa humalaan. Omat rahat mukaan ensi kerralla ja prinsessavaihe kotiin.
Tasa-arvo on kiva juttu, vaikka hintana olisi se, että joutuu ottamaan naisenakin oman lompakon mukaan.
[/quote]
Onko tää taas se The Lompakkojankkaaja? On muuten ärsyttävä. Et tiedä asian taustoja tai minun ajatuksiani/toiveitani, joten ole hiljaa äläkä mussuta luuloistasi täällä. Ei, en halua juoda poikaystävän rahoja tai muutenkaan loisia lompakollaan. Ihan itse maksoin kaikki juomani, peräti kolme kpl, koska en tykkää olla humalassa. Juujuu kännääminen toisen rahoilla olikin se koko illan tarkoitus, vai mahtoiko sittenkään? No ei.
AP
Olisit ap sanonut sille, että tuo minulle vesilasi samalla kun haet itsellesi. Ei olisi tarvinnut olla kuivin suin, kuten aloituksessa mainitsit.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:42"]
Tyttönä tekisin omat johtopäätökseni.
Herrasmies mukautuisi toisen rahattomuuteen, tarjoaisi tai ehdottaisi kotiin lähtemistä. Ja jos kerran näin ei käynyt, niin kyseessä ei ole sellainen saalis, jonka varaan kannattaa rakentaa.
[/quote]
Täh? Ko. tyttö on kertonut moneen otteeseen, ettei ollut rahaton, vaan ei halunnut tuhlata omia rahojaan! Käteinen loppu, mutta kortilla oli rahaa. Olisi mielellään juonut kyllä pojan rahat.
Lukematta koko ketjua sanoisin, että ensinnäkin itse en olettaisi että mieheni ostaisi mulle syntymäpäivänä juomaa, toisekseen omat rahani juotuani lähtisin kotiin. Itseä inhottaa ihmiset jotka yrittävät lokkeilla minkä tahansa syyn perusteella. Minä en tarjoa kenellekään syntymäpäivän tai muun kunniaksi, miksi minulle siis pitäisi tarjota?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:21"]Meillä se on selvää ilman kysymättäkin että ostettaisiin aina toisellekkin. Mutta mä en juo alkoholia niin nytkin uutena vuotena poikaystävä joi eikä tietenkään kysynyt otanko mitään kun tiesi jo. Tai huolehti kyllä kokoajan että minulla on vettä/limpparia. [/quote] Noh, me emme taaskaan viettäneet uutta vuotta yhdessä, onnekas. Mut ei mun poikaystävä tollainen ole. Ei se mun huolehtimisesta ymmärrä, kunhan itsellä on kaljaa niin kaikki on hyvin :D AP
[/quote]Onko sinusta toisesta huolehtiminen sitä, että ostetaan long drink baarissa? Miksi olet sen pojan kanssa kun vaan haukut sitä?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:12"]Ainiin ja mitä tarkoitat baarikierroksella? Seurasitko poikaystäväsi perässä eri paikkoihin sinun syntymäpäivänäsi?
[/quote]
Baarikierros=kierretään useammassa baarissa illan aikana. Ensin olin kahden kaverini kanssa yhdessä ravintolassa, sitten poikaystävän kanssa kolmessa. Kahdessa viimeisessä paikassa olin juomatta. Olisin halunnut jo siinä vaiheessa kotiin, mutta "eiku mä tilaan ittelleni ni sä voit istua mun kanssa". Istuin sitten. Poikaystävä vei minut tutustumaan lempibaareihinsa, siksi seurasin häntä.
AP