Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppojen kassat, miksi?

Vierailija
01.01.2015 |

Kertokaas te kauppojen kassat, että miksi te tervehditte pariskunnasta vain naista? Koskee etenkin Prismojen ja SMarkettin henkilökuntaa, kun taas Lidl:ssä kassa tervehtii kumpaistakin erikseen. Oletteko edes tulleet ajatelleeksi miten töykeältä se miehestä tuntuu?

Toinen kysymys mikä tuli tuosta "Saako sen ilmaiseksi"-ketjusta mieleen, että miksi hakeudutte sellaiseen ammattiin, jossa olette ihmisten kanssa tekemisissä, mutta ette selvästi nauti sosiaalisesta kontaktista? Olen esimerkiksi itse käynyt samassa kaupassa ruokaostoksilla 15 vuotta ja edelleenkään tunne kuin muutaman kassan silleen, että syntyy juttua. Ymmärrättekö ollenkaan miten suuren mahdollisuuden menetätte, kun ette kehitä tuota sosiaalista taitoa ja käytä asiakkaita harjoittelun välineinä siinä, että teistä kehkeytyisi uusia Krisse Salmisia tai Sami Hedbergejä? Ette edes halua tutustua ihmisiin, edes vakiasiakkaisiin ja, jos sellaista tapahtuukin, niin vain "kiinnostavan" ihmisen tullessa kassalle, jonka kanssa haluaa treffeille. Te siis teette työstänne tylsää ja ette näe mitä se voisi tarjota.

Lopuksi, tämä ei koske kaikkia kassoja. Osa on todellakin luontevia, sosiaalisia ja saavat varmaan oman sekä asiakkaan päivän tuntumaan hauskalta. Kiitos heille siitä! :) <3

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella toivon, ettei kenestäkään missään päin maailmaa kehkeytyisi uutta Sami Hedbergiä! Eli asiakaspalvelijat saavat minun puolestani olla niin hiljaa ja synkeitä kuin vain haluavat, jos samihedbergöityminen on muuten uhkana.

Vierailija
62/70 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä mistään pinkkiboxereista, siihen en osaa kommentoida.

Mutta asiaan, olet ilmeisesti kuitenkin melko uusi asiakaspalvelutyössä? Kauanko olet tehnyt aspa-duunia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 01:21"]

Siis tän on pakko olla trolli. Et sä voi tosissas kelata että ne kassahenkilöt nyt menettävät elämänsä mahdollisuuden ikuiseen ystävyyteen kun tekevät työtään. Sulla on vaimo, mitä se näistä ajatuksista tykkää?

[/quote]

Sä et lukenut mitä mä kirjoitin. Sä joudut kuitenkin olemaan siellä kassalla sen tietyn tuntimäärän ja mikäli et saa siitä irti enempää kuin "euro viiskyt kuus", niin sitten siitä vaan. En kyllä ymmärrä tuollaista asennetta vieraisiin ihmisiin ja haluun tyytyä siihen sosiaaliseen verkostoon, joka on jo olemassa. Ei kaikkien kanssa tartte panna, voi myös vaan nauraa. Myös mun vaimo saa jutella miespuolisten kassojen kanssa enkä kyllä ihan pienestä viitti sille motkottaa, kunhan eivät ihan toisiaan nuolemaan ala.

Vierailija
64/70 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 01:54"]

Todella toivon, ettei kenestäkään missään päin maailmaa kehkeytyisi uutta Sami Hedbergiä! Eli asiakaspalvelijat saavat minun puolestani olla niin hiljaa ja synkeitä kuin vain haluavat, jos samihedbergöityminen on muuten uhkana.

[/quote]

Hahah. :D Totta, yhdyn tähän.  1 kpl per se mainittu Tellus on ihan tarpeeksi

Vierailija
65/70 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 23:54"]miksi hakeudutte sellaiseen ammattiin, jossa olette ihmisten kanssa tekemisissä, mutta ette selvästi nauti sosiaalisesta kontaktista?

[/quote]

Pitäisikö heidän kaikkien maata sohvalla sossurahan turvin?

Vierailija
66/70 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 01:20"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 01:14"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 00:56"]

Aloittajan vaimolle pisteet siitä, että jaksaa tuollaista nillittäjää.

[/quote]

Sä nyt et ainakaan sovi ihmisten kanssa mihinkään tekemisiin ja tuskin oot hyvä sängyssäkään. Nää hommat katsos menee silleen, että jos välittää muiden ihmisten fiiliksistä, niin se on syvälle luonteeseen kätketty ominaisuus ja näkyy ulospäin haluna antaa muille enemmän kuin saa.

[/quote]

:D voi kuule, olen asiakaspalvelutyössä ja saan usein palautetta hyvin tehdystä työstä. Ja hyvää palautetta tulee kotonakin :) että silleen.

[/quote]

Haha! Meni tunteisiin täälläkin..

Oot muuten varmaan vaan hyvännäköinen, niin siks ne sua kehuu. Ja mieskin varmaan siksi, ettet jättäis ja saa sut tuntemaan parhaaksi sängyssä, vaikka en usko sen olevan totta...

Vierailija
67/70 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kadehtinut kassojen työtä. Ja sitten jotkut asiakkaista ovat näitä ap:n kaltaisia kyyliä, jotka kyttäämällä kyttäävät, hymyileekö kassan työntekijä yms.

Minulle riittää aivan hyvin, että kassat tekevät työnsä, olen silloin tyytyväinen.

Vierailija
68/70 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 01:57"]

Mä en tiedä mistään pinkkiboxereista, siihen en osaa kommentoida.

Mutta asiaan, olet ilmeisesti kuitenkin melko uusi asiakaspalvelutyössä? Kauanko olet tehnyt aspa-duunia?

[/quote]

No voihan kurja, ei ap ilmeisesti viitsinyt vastailla tähän aiempaan kysymykseeni. :( Olisin niin mieluusti hieman jutustellut?

Vierailija
69/70 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 01:37"]

Kun me käymme kaupoissa miehen kanssa, kassa tervehtii pariskunnasta. sitä, joka menee kassalle ensin. Jos mies menee ensin, kassa tervehtii miestä (hän maksaa), ja minä livahdan pakkaamaan. Minua ei kiinnosta enää tervehtiä, kun ei ole pakko.

[/quote]

Arvaatko mikä tuossa särähtää mun korvaan? Se on tuo "Minua ei kiinnosta enää tervehtiä, kun ei ole PAKKO."

Ehkä mä kuvittelen ihmisten olevan todelliselta luonteeltaan avoimempia ja nauttivan mahdollisuudesta tavata erilaisia ihmisiä. Sellaisen kuvan olen ainakin itse saanut ja, vaikka joudunkin yleensä avaamaan keskustelun itse, niin kyllä sieltä vastapuoleltakin sitä juttua sitten yleensä riittää. Suurin osa vaan niin kamalan arkoja, ettei maan rajojen ulkopuolella sitä tahdota edelleenkään ymmärtää, vaikka asia alkaa olla koko planeetan tiedossa.

Vierailija
70/70 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 01:58"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 01:21"]

Siis tän on pakko olla trolli. Et sä voi tosissas kelata että ne kassahenkilöt nyt menettävät elämänsä mahdollisuuden ikuiseen ystävyyteen kun tekevät työtään. Sulla on vaimo, mitä se näistä ajatuksista tykkää?

[/quote]

Sä et lukenut mitä mä kirjoitin. Sä joudut kuitenkin olemaan siellä kassalla sen tietyn tuntimäärän ja mikäli et saa siitä irti enempää kuin "euro viiskyt kuus", niin sitten siitä vaan. En kyllä ymmärrä tuollaista asennetta vieraisiin ihmisiin ja haluun tyytyä siihen sosiaaliseen verkostoon, joka on jo olemassa. Ei kaikkien kanssa tartte panna, voi myös vaan nauraa. Myös mun vaimo saa jutella miespuolisten kassojen kanssa enkä kyllä ihan pienestä viitti sille motkottaa, kunhan eivät ihan toisiaan nuolemaan ala.
[/quote]

Sulla ei taida olla paljoa ystäviä jos susta tuntuu mahdottomalta se ajatus että on tyytyväinen siihen määrään ihmisiä elämässä jotka siinä jo on? Mulla ei ainakaan ole mitään tarvetta tutustua kehenkään uuteen tyyppiin, mulla on jo perhe, läheiset ystävät, työkaverit ja harrastusystävät ja he vievät jo aivan tarpeeksi aikaa.