Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ulkom.turisti kysyisi sinulta mitkä paikat/kaupungit Suomessa pitää nähdä...

Vierailija
06.12.2014 |

...niin mitä suosittelelisit, vaikka top 3 (tai enemmän)? Oletetaan että aikaa Suomen vierailuun olisi viikko. Mitä paikkoja Suomessa on sinun mielestäsi sellaisia että ne muualta tulevan kannattaisi nähdä tai jotka olisi jotenkin hyvin suomalaisia? Ja perustelut?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsivarren Lappi! Siellä on vain niin karun kaunis luonto ja taianomainen tunnelma. Kesällä kannattaa mennä.

Vierailija
2/24 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimaa norppineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvuori

Vierailija
4/24 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki, Porvoo ja Savonlinna.

Vierailija
5/24 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaristo, jokoTurun, Helsingin tai Kotkankin. Punkaharju. Helsinki.

Vierailija
6/24 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun saaristo, ja joku erämaa-alue, edes Nuuksio.

Vierailija
7/24 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi slovakkinainen oli viime vuonna ensin Helsingissä ja sitten meni Turkuun ja kun tuli takaisin niin sanoi, että Turku oli paljon mukavampi kuin Helsinki. Tältä pohjalta sanoisin, että Turku ja Turun saaristo jos on kesä! Talvella Suomeen ei kannata tulla.

Vierailija
8/24 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoo ehdottomasti ja ehkä Helsinki ja Savonlinna.

Vierailija
9/24 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruka, Päijänne ja mikä tahansa kansallispuisto

Vierailija
10/24 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Jakomäki ja Talvivaaran kaivosalue nyt ainakin.

Vierailija
11/24 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki, Turku ja saaristo, Lappi. Kaks ekaa kesällä, viimeinen talvella/keväällä/keskikesällä. Ehdottomasti luontoa pitäisi nähdä, jos pyörii vaan kaupungeissa niin mun mielestä jää Suomesta jotain hyvin olennaista näkemättä.

Vierailija
12/24 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein ulkomaalaiset kokevat Suomen lapin ahdistavana. Taivas matalalla ja meri kaukana, ympärillä joko pimeys tai sääskiparvi. Kitukasvuisuutta ja riistoturismia.

Vierailija
13/24 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:01"]

Yksi slovakkinainen oli viime vuonna ensin Helsingissä ja sitten meni Turkuun ja kun tuli takaisin niin sanoi, että Turku oli paljon mukavampi kuin Helsinki. Tältä pohjalta sanoisin, että Turku ja Turun saaristo jos on kesä! Talvella Suomeen ei kannata tulla.

[/quote]

Kyllä nuo tänne tunturiin näyttää tuhatmäärin tulevan ja nimenomaan talvella...monille turisteille, esim.Japanilaisille on ehdottoman tärkeää nähdä revontulet. Espanjalaiset ja muut Etelä-Eurooppalaiset kertovat olevansa ihmeissään jo Helsinki-Vantaalla vaikka ei ole edes lunta kun on kuitenkin vähän pakkasta ja pimeää, erilaista kuin kotona. Siitähän matkailussa usein on kyse, halu nähdä jotain muuta kuin sitä mihin on kotona tottunut.

Vierailija
14/24 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 16:57"]

Käsivarren Lappi! Siellä on vain niin karun kaunis luonto ja taianomainen tunnelma. Kesällä kannattaa mennä.

[/quote]

Tätä jaksan ihmetellä. Olin kerran siellä. Ajettiin Kilpisjärvelle ja sieltä Norjaan. Kauniit maisemat alkoivat Norjan puolella. Suomen Lappi oli tylsää ja kitukasvuista maastoa. Ajattelin silloin, että kai se talvi on sitten kauniimpi. Mutta ihmiset olivat kyllä ihania:). He tekivät reissusta mukavan muiston. Oli ihan eri meininki kuin täällä Helsingissä. Mutta kaunista? Ei.

Vierailija
15/24 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu.  Eräälle kansanryhmälle suosittelisin saunojen taustoja :)

Vierailija
16/24 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki, Porvoo ja Turku.

Vierailija
17/24 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:10"]

[/quote]

Tätä jaksan ihmetellä. Olin kerran siellä. Ajettiin Kilpisjärvelle ja sieltä Norjaan. Kauniit maisemat alkoivat Norjan puolella. Suomen Lappi oli tylsää ja kitukasvuista maastoa. Ajattelin silloin, että kai se talvi on sitten kauniimpi. Mutta ihmiset olivat kyllä ihania:). He tekivät reissusta mukavan muiston. Oli ihan eri meininki kuin täällä Helsingissä. Mutta kaunista? Ei.

[/quote]

Oho. Mulle taas Lappi oli aivan jumalaton elämys. Olin aiemmin käynyt vain Tornion korkeudella, mutta kun ajoin moottoripyöräkortin, lähdimme mieheni kanssa reissuun pohjoiseen. Tuo käsivarsi on jäänyt niin ihanaksi muistoksi, että kaipaan sinne takaisin. Kun pysähdyimme kokkailemaan trangialla, tunnistin yhdelläkin kerralla noin neliömetrin alueelta viisi erilaista marjakasvia. Olimme reissussa siihen aikaan kesästä, jolloin keskiyön aurinko todella paistaa, ja sekin oli hieno elämys.

Olen käynyt Norjassakin ajelemassa pariin otteeseen, mutta mun mielestä pohjoisin Lappi on edelleen hienointa, mitä on! Se karuus on just se juttu.

2

Vierailija
18/24 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 17:10"]

[/quote]

[/quote]

Kerran :D Mä olen käyny Lapissa kerran tai pari vuodessa jostain 90-luvun puolivälistä asti ja käydään miehen kanssa varmaan niin kauan kuin henki pihisee, kerran talvella ja toinen reissu syksyllä. Ehkei sitä nyt ihan autolla kannata ajella läpi ja tehdä sen perusteella arviota...

Vierailija
19/24 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusamo, Kuopio ja sitten jotain tuolta etelä-Savosta, Savonlinna vaikkapa. Sorry pohjanmaalaiset...

Vierailija
20/24 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin mamualueet tai oikeastaan kaupungissa ei ole mitään kaunista. Roihis, Pitsku, Hertsikka, Itis ja steissin neekerit.