Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette saamillenne joulukorteille?

Vierailija
01.01.2015 |

Itse repisin äsken kaikki ja tungin roskikseen. Kaveri oli lähettäny pennustaankin kuvan joulukortin muodossa, roskikseen sekin meni. Ei kai niitä säilyttää kuulu?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:52"]

Itse repisin äsken kaikki ja tungin roskikseen. Kaveri oli lähettäny pennustaankin kuvan joulukortin muodossa, roskikseen sekin meni. Ei kai niitä säilyttää kuulu?

[/quote]

Itse repisin äsken kaikki...Outo ilmaisu.
[/quote]

Samaa ihmettelin. Repisin, mutta missä tapauksessa repisin?

Vierailija
22/45 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:52"] Itse repisin äsken kaikki ja tungin roskikseen. Kaveri oli lähettäny pennustaankin kuvan joulukortin muodossa, roskikseen sekin meni. Ei kai niitä säilyttää kuulu? [/quote] Itse repisin äsken kaikki...Outo ilmaisu. [/quote] Samaa ihmettelin. Repisin, mutta missä tapauksessa repisin?

[/quote]Kaikkea te kans mietitte :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:52"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Oisko Turun murretta tuo konditionaalimuoto? Siellä päin puhutaan noin kun tarkoitetaan ihan imperfektiä.

Vierailija
24/45 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai säilytän, tuntuisi todella kauhealta laittaa roskiin tai polttaa, ja miksi ihmeessä ne pitää vielä repistää (sori en osaa taivuttaa tuollaista murresanaa) No kuitenkin, jos joku revitään se kuvastaa vihaa ja raivoa... aika outo tyyppi täytyy olla jos läheisimpien ja rakkaimpien ihmisten juuri sinulle valitsemia ja lähettämiä kortteja tai rakkaiden ihmisten kuvia repii... Niitä kortteja niin harva enää viitsii vaivautua lähettämään, että tottakai säästän ne muistona, kauniitahan ne yleensä on, ja erityisesti tykkään niistä lasten kuvista.

Vierailija
25/45 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin menee..turha vanhoja muistella.

Vierailija
26/45 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvalliset säilytän ja loput menee roskiin. Mutta itse asiassa tämän ketjun innoittamana tulikin mieleen, että jospa vaikka säilyttäisinkin kaikki! Tämä oli lapsen ensimmäinen joulu, ja hänen nimensäkin on mainittu lähes kaikissa. 

Vierailija
27/45 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo jotain turun/porin murretta tuo repisin? Tarkoittaa siis ilmeisesti revin... 

Vierailija
28/45 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
29/45 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa, kun oikein pitää korostaa että kortit joissa on lapsen naama revitään kun taas tavalliset kortit "vain" lentää roskiin.

Vierailija
30/45 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin. Tuo on Turun murteen imperfekti. Tosin sitä ei voi käyttää kaikissa lauseissa aina imperfektin sijaan. Turkuseuralla on varmaan joku kielioppi olemassa. Mutta voi sanoa, että repisin just vanhat laskut tms.

Mä en revi joulukortteja vaansäästän ne. Vuosikymmenten jälkeen ne tulee olemaan kivoja muistoja.t[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:52"] Itse repisin äsken kaikki ja tungin roskikseen. Kaveri oli lähettäny pennustaankin kuvan joulukortin muodossa, roskikseen sekin meni. Ei kai niitä säilyttää kuulu? [/quote] Itse repisin äsken kaikki...Outo ilmaisu. [/quote] Samaa ihmettelin. Repisin, mutta missä tapauksessa repisin? [/quote] Oisko Turun murretta tuo konditionaalimuoto? Siellä päin puhutaan noin kun tarkoitetaan ihan imperfektiä.

[/quote]

Vierailija
31/45 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun imperfekti on repiä stä repesin. Hesassa sanotaan revin.

Vierailija
32/45 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvkortit poltan heti niiden tultua pannuhuoneen uunissa. Muut ripustan narulle ja joulukoristeeksi.

Vierailija
33/45 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 08:32"]

Huvittaa, kun oikein pitää korostaa että kortit joissa on lapsen naama revitään kun taas tavalliset kortit "vain" lentää roskiin.

[/quote]

"Velat" taas vauhdissa luulisin.

Vierailija
34/45 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän ne joissa on jälkikasvun kuvia ja itse tehdyt sekä ostokorteista erityisen kauniit, muut laitan lasten askartelutarvikelaatikkoon. Minulle ne kortit on tärkeitä.

Vierailija
35/45 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytän kaikki kortit, joita saan.

Vierailija
36/45 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tuhoan joulukortit pian joulun jälkeen, aina tehnyt niin. En ole eläissäni (40v) lähettänyt ensimmäistäkään korttia, mutta saan niitä silti joka joulu varmaan parikymmentä tai yli. En arvosta niitä enkä varsinkaan toisten lasten kuvia. Miksi jotkut edes lähettää omien lastensa kuvia? Tyttärelle tulleet joulukortit annan tietty hänelle ja itse päättää mitä niillä tekee. Yleensä nekin löytää tiensä lopulta roskikseen.

Vierailija
37/45 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluksi lapsi tekee niistä koristeen sisäportaiden kaiteeseen, eli reikä korttiin ja lahjanarua läpi, kierretään kaiteeseen. Tuloksena siis metrejä pitkä naru jossa tasavälein kortteja. Kivan näköistä  :)

Joulun jälkeen kortit ihan yllättäen menevät pahvikierrätykseen. 

Vierailija
38/45 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:52"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Oisko Turun murretta tuo konditionaalimuoto? Siellä päin puhutaan noin kun tarkoitetaan ihan imperfektiä.
[/quote]

Juu. Ja sitten, kun aikoisi repiä, sanoisi turkulainen repisisin.

Vierailija
39/45 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus heitän pois. Joskus säilytän. Mietinpä tässä just et pitäiskö säilyttää kaikki tänä vuonna saadut. Helppo katsoa ens jouluna kenelle lähettää kortti. Lähetän aina vain niille jotka meitä muistaa. Vois ens jouluna askarrella itse kortit. "Tuulikin" lähettämästä kortista askartelee tuulikille kortin. "Timon" lähettämästä kortin timolle jne.

Vierailija
40/45 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme