Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko vahingoniloinen, jos jollekin, josta et pidä ja joka on ollut sinulle ilkeä, tapahtuu jotain ikävää?

Vierailija
26.10.2021 |

Vai riittääkö empatiaa siinäkin tapauksessa?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linda!

I love 

You!

Vierailija
22/67 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Onneksi joku muukin on näköjään vahingoniloinen. Eräälle ihmiselle, jonka käytös erityisesti minua kohtaan on ollut kamalaa, sattui aika vakava ikävä juttu. Yllätyin itsekin, että tunsin vahingoniloa. Olen siitä hieman häpeissäni. Tämä ikävä juttu oli sellainen, joka ei liity hänen käytökseensä, vaan oli ihan sattumaa, joten mitään oppimista tuskin tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyryys ottaa loukkaukset kuin pillerit, ei pureskele vaan nielaisee ne alas. (Thomas Browne)

Vierailija
24/67 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LET IT HAPPEn!????

10 vuotta vanhako 

Oletko? 

Vierailija
25/67 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienissä jutuissa saatan olla vähän vahingoniloinen. Esim. kun töissä työkaveri ilkeili minulle ja hetken päästä liukastui (ei satuttanut itseään pahasti, mutta vähän). En toivo kenellekään läheisen kuolemaa tms.

Vierailija
26/67 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies teki kaikkea inhottavaa ja rumaa minulle, mutta se kuoli ja mä olin iloinen kun pääsin eroon.

Karma is a bitch

Vierailija
27/67 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän suvussa vihataan jo 3 polvessa ympäristö pellejä ja henkilöitä jotka meidän maat suojeluun ehdotti. turpaan jos vastaan tulee

Vierailija
28/67 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LET IT HAPPEn!????

10 vuotta vanhako 

Oletko? 

Se ei ole pienissä jutuissa.

Että tajusit????

Vierailija
29/67 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkellisesti vahingoniloiset ajatukset saattavat käydä mielessäni, kunnes totean, että olen samaan aikaan vielä enemmän  pahoillani heidän puolestaan. Tämä riippuu myös vähän tilanteesta: jostain kuolemaan liittyvästä tai vakavasta sairastumisesta en olisi vahingoniloinen kenellekään. Sen sijaan jos joku on  vaikka katsonut nenänvarttaan pitkin ja saa tuossa samassa asiassa näpeilleen, saatana ajatella, että näin kuuluikin tapahtua.

Vierailija
30/67 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis saatana sentään ;)

Vierailija
31/67 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vahvasti siitä, mitä sille sattuu. 

Jos esim. tulee ero puoliso kanssa, jota se on kohdellut paskaisesti, niin sitten kyllä olen iloinen. Osin sen puolisonkin puolesta, jolla on mahdollisuus löytää parempi kumppani.

Jos se sen sijaan vaikka kuolee syöpään, niin olisin silti surullinen sen puolesta. Ei sellaista kukaan ansaitse. 

Vierailija
32/67 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi kenenkään epäonnesta vahingoniloinen, mutta jos lapseni koukukiusaajille tulisi elämässä isoja vastoinkäymisiä, en myöskään olisi heidän puolestaan yhtään pahoillani.

Vierailija
33/67 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon joskus todennut että parasta ikääntymisessä on se, että moni mullqvist, joita on matkan varrella tullut vastaan, on potkassu viimeaikoina tyhjää. Saan siitä kyllä tyydytystä ja siihen on minulla täysi oikeus. Aion elää pitkään ja nauttia näistä vuosista.

Olen havainnut päinvastaista. Kiltit on uupuneet, hyviä kavereita on kuollut. Sensijaan kiusaajat kukoistaa, kehittymättöminä kuin elämänsä aamussa, eikä mikään paina.

Vierailija
34/67 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen iloinen, koska toivottavasti sopiva määrä epäonnea kasvattaa heitä ihmisenä. Jos jollainon jo valmiiksi vaikeaa, en iloitse lisävaikeuksista,

Vierailija
35/67 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, miten paha asia hänelle tapahtuisi. Jos se henkilö esimerkiksi syttyisi tuleen ja saisi pahat palovammat, niin en voisi olla sellaisesta iloinen, olipa aiemmin tapahtunut mitä tahansa.

Vierailija
36/67 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Don't wish them bad, wish them consciousness."

37/67 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies teki kaikkea inhottavaa ja rumaa minulle, mutta se kuoli ja mä olin iloinen kun pääsin eroon.

Karma is a bitch

Anneli

Vierailija
38/67 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se meni sensuuriin

Vierailija
39/67 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toivo kellekään mitään suurta pahaa. Mutta en myöskään tunne empatiaa, jos esim. minua huonosti kohdellut ihminen kokee sairautta tai muuta vastoinkäymistä elämässään. En kuitenkaan erityisesti halua tämän henkilön kärsivän.

Vierailija
40/67 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulle pahaa tehnyttä henkilöä kohtaisi joku katastrofi, se vahingoittaisi sellaisiakin ihmisiä jotka eivät ole tehneet minulle mitään. Paras olisi joku täsmävastoinkäyminen, joka antaisi hänelle arvokkaan opetuksen, mutta kuten joku tuossa edelläkin totesi, nämä pahantekijät tuppaavat olemaan usein sellaisia luupäitä, etteivät opi mistään mitään, ainakaan mitään itsekritiikin suuntaista.

"Hand of fate is moving and the finger points to you

He knocks you to your feet and so what are you gonna do"

What s ya gona do?

https://victoria04.artstation.com/projects/GX5Do1?album_id=787913

https://www.artstation.com/artwork/KawD4x

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi