Oletko vahingoniloinen, jos jollekin, josta et pidä ja joka on ollut sinulle ilkeä, tapahtuu jotain ikävää?
Kommentit (67)
Ap tässä. Onneksi joku muukin on näköjään vahingoniloinen. Eräälle ihmiselle, jonka käytös erityisesti minua kohtaan on ollut kamalaa, sattui aika vakava ikävä juttu. Yllätyin itsekin, että tunsin vahingoniloa. Olen siitä hieman häpeissäni. Tämä ikävä juttu oli sellainen, joka ei liity hänen käytökseensä, vaan oli ihan sattumaa, joten mitään oppimista tuskin tapahtuu.
Nöyryys ottaa loukkaukset kuin pillerit, ei pureskele vaan nielaisee ne alas. (Thomas Browne)
LET IT HAPPEn!????
10 vuotta vanhako
Oletko?
Pienissä jutuissa saatan olla vähän vahingoniloinen. Esim. kun töissä työkaveri ilkeili minulle ja hetken päästä liukastui (ei satuttanut itseään pahasti, mutta vähän). En toivo kenellekään läheisen kuolemaa tms.
Mies teki kaikkea inhottavaa ja rumaa minulle, mutta se kuoli ja mä olin iloinen kun pääsin eroon.
Karma is a bitch
meidän suvussa vihataan jo 3 polvessa ympäristö pellejä ja henkilöitä jotka meidän maat suojeluun ehdotti. turpaan jos vastaan tulee
Vierailija kirjoitti:
LET IT HAPPEn!????
10 vuotta vanhako
Oletko?
Se ei ole pienissä jutuissa.
Että tajusit????
Hetkellisesti vahingoniloiset ajatukset saattavat käydä mielessäni, kunnes totean, että olen samaan aikaan vielä enemmän pahoillani heidän puolestaan. Tämä riippuu myös vähän tilanteesta: jostain kuolemaan liittyvästä tai vakavasta sairastumisesta en olisi vahingoniloinen kenellekään. Sen sijaan jos joku on vaikka katsonut nenänvarttaan pitkin ja saa tuossa samassa asiassa näpeilleen, saatana ajatella, että näin kuuluikin tapahtua.
Riippuu vahvasti siitä, mitä sille sattuu.
Jos esim. tulee ero puoliso kanssa, jota se on kohdellut paskaisesti, niin sitten kyllä olen iloinen. Osin sen puolisonkin puolesta, jolla on mahdollisuus löytää parempi kumppani.
Jos se sen sijaan vaikka kuolee syöpään, niin olisin silti surullinen sen puolesta. Ei sellaista kukaan ansaitse.
En olisi kenenkään epäonnesta vahingoniloinen, mutta jos lapseni koukukiusaajille tulisi elämässä isoja vastoinkäymisiä, en myöskään olisi heidän puolestaan yhtään pahoillani.
Vierailija kirjoitti:
Oon joskus todennut että parasta ikääntymisessä on se, että moni mullqvist, joita on matkan varrella tullut vastaan, on potkassu viimeaikoina tyhjää. Saan siitä kyllä tyydytystä ja siihen on minulla täysi oikeus. Aion elää pitkään ja nauttia näistä vuosista.
Olen havainnut päinvastaista. Kiltit on uupuneet, hyviä kavereita on kuollut. Sensijaan kiusaajat kukoistaa, kehittymättöminä kuin elämänsä aamussa, eikä mikään paina.
Kyllä olen iloinen, koska toivottavasti sopiva määrä epäonnea kasvattaa heitä ihmisenä. Jos jollainon jo valmiiksi vaikeaa, en iloitse lisävaikeuksista,
Riippuu siitä, miten paha asia hänelle tapahtuisi. Jos se henkilö esimerkiksi syttyisi tuleen ja saisi pahat palovammat, niin en voisi olla sellaisesta iloinen, olipa aiemmin tapahtunut mitä tahansa.
"Don't wish them bad, wish them consciousness."
Vierailija kirjoitti:
Mies teki kaikkea inhottavaa ja rumaa minulle, mutta se kuoli ja mä olin iloinen kun pääsin eroon.
Karma is a bitch
Anneli
En toivo kellekään mitään suurta pahaa. Mutta en myöskään tunne empatiaa, jos esim. minua huonosti kohdellut ihminen kokee sairautta tai muuta vastoinkäymistä elämässään. En kuitenkaan erityisesti halua tämän henkilön kärsivän.
Vierailija kirjoitti:
Jos minulle pahaa tehnyttä henkilöä kohtaisi joku katastrofi, se vahingoittaisi sellaisiakin ihmisiä jotka eivät ole tehneet minulle mitään. Paras olisi joku täsmävastoinkäyminen, joka antaisi hänelle arvokkaan opetuksen, mutta kuten joku tuossa edelläkin totesi, nämä pahantekijät tuppaavat olemaan usein sellaisia luupäitä, etteivät opi mistään mitään, ainakaan mitään itsekritiikin suuntaista.
"Hand of fate is moving and the finger points to you
He knocks you to your feet and so what are you gonna do"
What s ya gona do?
https://victoria04.artstation.com/projects/GX5Do1?album_id=787913
Linda!
I love
You!