Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela päätökset kestää!

Vierailija
26.10.2021 |

Onpa ärsyttävää kun kela arvio että hakemuksen käsittelyssä kestää 2vkoa mutta yli kk mennyt jo! Kelasta ei saa muuta tietoa kuin että hakemus on saapunut.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

niillä on ruuhkaa koronan takia ollut jo pitkään.

Vierailija
2/18 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se arvio siellä sivulla... on tosiaankin arvio eli osa käsitellään nopeammin ja osa hitaammin. Tämän sinä tietäisitkin, jos olisit edes vähän jaksanut käyttää vaivaa lukemiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Siellä sanotaan: pidempi aika voi mennä jos esim liitteitä puuttuu. Minulta ei puutu, tarkistettu on. -ap

Vierailija
4/18 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin....

Vierailija
5/18 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ärsyttävää. Toivottavasti asumistukeni jatkuu pian että voin jatkaa huoletonta lepäilemistä.

Vierailija
6/18 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorat hylkäykset käsitellään heti parissa päivässä ja itse etuuksia antavia päätöksiä tahkotaan jopa kuukausikaupalla. Näistä saadaan sitten se julkisuuteen annettu keskimääräinen lyhyehkö päätösten käsittelyaika.

Vierailija
7/18 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin kelaan tänä aamuna. Heppu, joka vastasi, teki etätöitä. Sanoi, että minun pitää täyttää eräs lomake, jonka voin hakea Kelalta 45km päästä. Ehdotin, että lähettäisi sen minulle. Sanoi, että ei hänellä ole niitä. Alkoi hakea tietokoneella, oli kai yhteydessä kelan palvelimeen. Haki 15minuuttia, ennenkuin löysi. Piti itseään kovasti pätevänä. mutta niitä eri lomakkseita oli niin paljon, sitäpaitsi ei hän kokopäiväisesti hakenut juuri sellaisia asioita. Löysi sitten lopulta, sanoi että se lähetetään huomenna, että saisin sen loppuviikosta. Sanoin, että kestää viisi arkipäivää, ennenkuin kotimaan kirje tulee. Heppu mutisi jotain vastaukseksi.

Ei siis yhtään hämmästytä, jos kelan kanssa asioiti kestää...kestää...hetki vielä...pieni hetki....

Vierailija
8/18 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vissiin tuesta. Päätös kesäopintotuesta tuli samana päivänä kun hain.

Asumistuenkin ovat tarkastaneet suht vikkelään; viikossa/parissa.

Mut sit taas lapsen kuntoutushakemuksessa menee aina 2-3 kuukautta, ja vammaistukihakemuksessa kans 1-2 kuukautta.

Vierailija
9/18 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Siellä sanotaan: pidempi aika voi mennä jos esim liitteitä puuttuu. Minulta ei puutu, tarkistettu on. -ap

Kelassa vasen käsi ei tiedä, mitä oikea tekee, eikä kumpikaan käsi tiedä, mitä oikein pitäisi tehdä. Asian voisi kuvata niinkin, että asiat ovat hyvin. jos ei tarvi olla Kelan kanssa tekemisissä.

Vierailija
10/18 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kans odottanut tartuntatautipäivärahahakemuksen käsittelyä jo yli kuukauden.

Vierailija
11/18 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä hakemussa muka 2vkoa käsittely aika kun mitä kahtoo sivuilta 30-40 päivää suurimassa osassa se käsittelyaika. Että ehkä ennen ollu toi 2vkoa mutta nykyää on sen

1-2kk niillä käsittely ajat

Vierailija
12/18 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vissiin tuesta. Päätös kesäopintotuesta tuli samana päivänä kun hain.

Asumistuenkin ovat tarkastaneet suht vikkelään; viikossa/parissa.

Mut sit taas lapsen kuntoutushakemuksessa menee aina 2-3 kuukautta, ja vammaistukihakemuksessa kans 1-2 kuukautta.

Totta kai riippuu tuesta, vaikka saman tuen sisälläkin on vaihteluita.

Vierailija
13/18 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ihmetyttää työnantajan edustajana, että työnantajilta taas pyytävät sairauspäivärahahakemuksiin palkkatietoja asap, vaikka 2 kk hakuaika ei olisi vielä lähelläkään ummessa. 

Vierailija
14/18 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista kuukautta on nyt kulunut eläkkeensaajan asumistukipäätöksen kanssa. Kaikki liitteet kyllä ovat saaneet, että siitä ei ole homma kiinni. 

Vierailija
15/18 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toista kuukautta on nyt kulunut eläkkeensaajan asumistukipäätöksen kanssa. Kaikki liitteet kyllä ovat saaneet, että siitä ei ole homma kiinni. 

Mä jätin tuon saman hakemuksen tammikuun alkupäivinä ja käsittelyaika piti olla noin 30 päivää. No toissapäivänä meni sitten hermot ja laitoin viestiä, että mikä on tilanne - ja kummasti päätös tehtiin heti samana päivänä. Eli suosittelen laittamaan viestiä!

Vierailija
16/18 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä jätin tuon saman hakemuksen tammikuun alkupäivinä ja käsittelyaika piti olla noin 30 päivää. No toissapäivänä meni sitten hermot ja laitoin viestiä, että mikä on tilanne - ja kummasti päätös tehtiin heti samana päivänä. Eli suosittelen laittamaan viestiä!

No onpas sitten kestänyt! Huhhuh. Sitten on pakko ottaa yhteyttä sinne. Kiitos vinkistä!

Vierailija
17/18 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sinne Kelaan kannattaa aina laittaa viestiä tai soittaa että nyt olisi päätöksellä jo kiire ja voisitteko mitenkään kiirehtiä käsittelyä ennen kuin tässä on aivan lirissä. Yleensä kiirehtivät sitten.

Vierailija
18/18 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansaneläkepäätöksen saantiviive näkyy olevan jo yli 40 vuorokautta. Aika hurjaa hommaa tuolla Kelassa. Tuskin on mitään kiireen häivää, kun hakemuksia käydään läpi. Lailliset tauot toki katkaisevat päivää, mutta niin myös käytäväpalaverit toisten työntekijöitten kanssa vaatteista/kahvista/pomosta jna.,  ja muut turhuudet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän