Mitä perheesi tekisi, jos sota syttyisi?
Lähtisikö miehesi sotimaan? Lähtisitkö itse avustustehtäviin? Voisitko lähettää lapsesi tarvittaessa sotalapsiksi?
Kommentit (32)
Mies lähtisi sotaan, hänelle on kerrottu sijoituspaikkakin sodan sattuessa mutta en muista mikä se oli. Itsestäni en tiedä mihin joutuisin, ehkä ensi sodassa naisetkin laitettaisiin rintamalle? Ammattini ei ainakaan ole sellainen mitä sodassa voisi hyödyntää (maalari). Lapsia meillä ei ole
Sotaprovo palstalla taas.
http://www.vauva.fi/keskustelu/4294608/ketju/maailmanlopun_kultit_av_palstalla
Sotaprovoilijan toinen avaus tänään:
http://www.vauva.fi/keskustelu/4357970/ketju/mitas_jos_ei_ole_sodan_syttyessa_passia_voimassa/sivu/1
No en kyllä ole tuo sama kuin nuo toiset on laittanut. En ole tänään päivällä edes ollut av:lla. AP
Ihan sen verran selvennetään, ettei teistä juuri kukaan pääsisi ulkomaille turvaan.
Ei finski tai muutkaan koneet lentele mitään turistilentoja etelän lämpöön, tai edes ruotsiin. Polttoainetta tarvittaisiin ruokatoimitusten tuomiseen Suomeen.
Ja vaikka pääsisitte toisen maan kamaralle, mites luulette niiden rajavartion tyyppien siellä toisessa päässä teidät ottavan vastaan?
Aika hissukkaa se on niillekkin, jotka Välimeren yli yrittävät tulla toiseen maahan. Ne laitetaan vaa maitojunalla takaisin. Ja samoin kävisi teille, oli kyseessä sitten Ruotsi, Kanada tai mikä vaan.
Valoja päälle.
Jos teidän isovanhemmat olisi lähteneet sotaa pakoon ja ulkomaille turvaan, teistä kukaan ei olisi saanut näitä etuja, joita meillä tällä hetkellä on.
Ja vaikka tällä hetkellä ajatus olisikin, että Suomi, ihan sama antaa mennä. Niin kyllä se propaganda ja yleisen mielipiteen muutos vaikuttaa teihinkin, jos sukulaiset ja ystävät hylkää kokonaan sen takia, että vingutte maasta pois, niin kyllä se mielipide tulee pidettyä omana tietona.
Rajat tietysti suljettaisiin jo ennen kuin tavis tietäisi sodan alkaneen. Eikä Ruotsi pystyisi ottamaan esim miljoonaa pakolaista yhtäkkiä.
Mies menisi rintamalle ja minä yrittäisin täällä kotona tehdä, mitä siinä tilanteessa olisi järkevintä.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 20:04"]
Lähtisikö miehesi sotimaan? Lähtisitkö itse avustustehtäviin? Voisitko lähettää lapsesi tarvittaessa sotalapsiksi?
[/quote]
Sotisi tietenkin, mitäs muuta. Ihan koko konkkaronkka.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 21:05"]
Sotaprovo palstalla taas.
http://www.vauva.fi/keskustelu/4294608/ketju/maailmanlopun_kultit_av_palstalla
[/quote]
Se toinen tämänpäiväinen sotaprovo-aloitus näköjään jo poistettiinkin...
Isä jäisi kotiin, veli ja poikaystävä menisi sotimaan, minä panikoisin ja pelkäisin (jos olisi sellainen vanhanaikainen sota, menisin hoitamaan haavoittuneita). Siskostani ja äidistäni en tiedä. Kai ne myös panikoisi ja pelkäisi.
Mies lähtisi sotimaan. Minä ja lapset jäätäisiin peloissamme tänne. :(
Pelkään sotaa niin että välillä ahdistaa.
Onneksi sain hengellisen herätyksen vähän aikaa sitten ja uskon nyt Jeesukseen, samoin lapseni olisivat varmaankin vielä lapsenuskonsa kautta turvassa jos maallinen loppu koittaisi.
Kehotan kaikella kanssarakkaudella teitä muitakin rukoilemaan ja pysymään uskossa / tulemaan uskoon, ihan oman itsenne ja rakkaittenne vuoksi. Ei haittaa miten syntinen olet nyt, Jeesus on syntisi sovittanut, jos vaan kadut niitä ja haluat ottaa pelastuksen vastaan. Toivon että tästä oli edes vähän apua jollekin teistä. Vaikka lihan vastustus uskoa kohtaan on suurta, niin pyydän nujertamaan sen vastustuksen ja ottamaan asian tosissanne.
Joka tapauksessa onnea uudelle vuodelle, pitäkää itsestänne ja läheisistänne huolta!