Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä perheesi tekisi, jos sota syttyisi?

Vierailija
01.01.2015 |

Lähtisikö miehesi sotimaan? Lähtisitkö itse avustustehtäviin? Voisitko lähettää lapsesi tarvittaessa sotalapsiksi?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joutuisi sotimaan. Me lapsen kanssa lähdettäisiin ensimmäisellä koneella ulkomaille ja toivottaisiin, että mies haavoittuu lievästi ja pääsee luoksemme.

Vierailija
2/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sota syttyisi nyt, niin itse en olisi rintamalla ainakaan hetkeen, olen 9.kuulla raskaana. Miehen sodan ajan tehtävästä ei ole tarkkaa tietoa, kaippa se kelaperseenä joutuisi rintamalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on sivari, mutta sodan syttyessä tietenkin maanpuolustusvelvollinen. Minä olen sh/kätilö, joten pakkotyön alainen. Joutuisin avustushommiin. Samoin äitini. Isäni on 60v, joten en tiedä, joutuuko hän rintamalle tai muihin hommiin. Miehen vanhemmat ovat jo sen verran iäkkäämmät, että eivät joutuisi osallistumaan sotatoimiin, joten laittaisin lapset heidän mukananaan turvaan johonkin, varmaan Ruotsiin, jos sielläkin ei olisi sota. Jos isäni ei joutuis sotimaan, hän saisi huolehtia lapset pois maasta tai turvaan. 

Vierailija
4/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhe ulkomaille, itse kävisin "työkalukaapilla" & varustekaapilla  ja painuisin lähimetsiin piiloon seuraamaan tilanteen kehitystä. Jos maa näyttäisi menetetyltä, niin pohjoiseen ja ruotsin kautta eteenpäin.

Ai miksikö? Siis ette kai luule että alkaisin ainoatani uhraamaan jonkun Stubin, Rinteen, Tuomiojan yms tunareiden takia? Enkä edes Sipilän tai Soinin.

Vierailija
5/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe käsittää minut ja 2v tyttäreni. Ei siis lähdettäisi kumpikaan sotimaan. Todennäköisesti yrittäisimme päästä "pakolaisiksi" jonnekkin ja jos minun ei onnistu päästä niin sitten lähettäisi tyttäreni sotalapseksi ja lähtisin itse avustustehtäviin. Mutta eiköhän täältä pääsisi äidit lasten kanssa turvaan. 

Vierailija
6/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisimme pois suomesta.

Vierailija
7/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, en ole "sidoksissa" kehenkään, joten varmaan menisin avustustehtäviin 'lotaksi' (tai millä nimellä sitä kutsuttaisiinkaan).

Vierailija
8/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi skulle flytta tillbacka Sverige.

Vierailija
9/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joku korkea-arvoisempi, älkää kysykö en muista arvoa, joten hän varmasti mukana menossa.

Lapsi mummien kanssa turvaan ulkomaille.

Itsestä ei tiedä. Töissä että saa rahaa mummeille? Jotenkin häiritsee ettei osaa edes kuvitella, millaista sota olisi modernissa yhteiskunnassa tänä päivänä? Ihmiset töissä ja välillä joku ydinpommi/raketti? Sotiminen tietorakenteissa? Ei ole mitään esimerkkiä miten sotiminen käy tällaisessa yhteiskunnassa.

Ei sitä enää metsissä sodittaisi. Putinilta parit pommit ja homma siinä.

Vierailija
10/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme 3 km Ruotsin rajalta eli eiköhän me loikattais aika nopeasti sinne.

Vierailija
11/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentäisiin Ruotsiin, kun ruttoslaisethan tunnetusti onnistuu välttämään sodat.

Vierailija
12/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa lukea, miten mammat luulevat lähtevänsä sotaa käyvästä maasta noin vain. Kuka teidät ottaa vastaan? Kun maassa on sotatila, ei sieltä lähdetä Finnairin vuorokoneella noin vain.

Käytännössä meillä jatkettaisiin samoja asioita kuin nytkin, mutta todennäköisesti olisi sähkökatkoja ja pulaa polttoaineesta. Rintamalle meiltä ei lähtisi kukaan ainakaan nykyisten päätösten perusteella ja halpalennot Lontooseen olisi aika vähissä.

Vierailija
13/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me päästäis ihan omin voimin ruotsin puolelle. takuulla tuttavat ja sukulaiset siellä auttais. ehkäpä hakisin kaivokselle töihin, siellä on huutava työvoimapula, naisia otetaan mielellään töihin ja palkka on tosi iso. miehelle löytyis töitä myös varmasti. se puhuu ruotsia tosi hyvin. itsekin puhun melko hyvin ja tokihan kielen aina oppii.

Vierailija
14/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettaisiin ulkomaille.

Vierailija
15/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset lähettäisin sukulaisille Ruotsiin ja Kanadaan jos vain suinkin pystyisin. Mies joutuisi (ja haluaisi) rintamalle, jos sellainen tulee. Minusta ei siihen ole joten joutuisin (ja haluaisin) taustavoimiin hoitamaan muonitusta, logistiikkaa yms. En voisi koskaan elää sen häpeän kanssa jos pakenisin maasta, jolta olen saanut ilmaisen koulutuksen ja huipun terveydenhuollon. Rakastan Suomea, suomalaisia, kieltämme ja kulttuuriamme. Teininä matkustelin paljon ja vasta sen jälkeen ymmärsin miten hyvin suomalaiset osaavat hoitaa asioita, jos mietitään vaikka rehellisyyttä, koulutusta tai korruption tasoa

Vierailija
16/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 20:29"]

Lapset lähettäisin sukulaisille Ruotsiin ja Kanadaan jos vain suinkin pystyisin. Mies joutuisi (ja haluaisi) rintamalle, jos sellainen tulee. Minusta ei siihen ole joten joutuisin (ja haluaisin) taustavoimiin hoitamaan muonitusta, logistiikkaa yms. En voisi koskaan elää sen häpeän kanssa jos pakenisin maasta, jolta olen saanut ilmaisen koulutuksen ja huipun terveydenhuollon. Rakastan Suomea, suomalaisia, kieltämme ja kulttuuriamme. Teininä matkustelin paljon ja vasta sen jälkeen ymmärsin miten hyvin suomalaiset osaavat hoitaa asioita, jos mietitään vaikka rehellisyyttä, koulutusta tai korruption tasoa

[/quote]

Ja jatkan vielä, että jos kuolisin sodassa ja lapseni jäisivät orvoiksi, toivon että he aikuisina ymmärtäisivät miksi valitsin niin ja miten tärkeä Suomi on. Omat isovanhempani joutuivat aikanaan saman valinnan eteen ja he valitsivat Suomen, vaikka valtio oli ollut olemassa vain parikymmentä vuotta. Olen kiitollinen siitä valinnasta.

Vierailija
17/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi hyökkäys kohdistuu käytännössä vain Helsinkiin, muualla maassa liian harvaanasuttuja alueita, että tänne kannattaisi ruutia tuhlata. Joten katsottaisiin punertavaa taivaanrantaa ja mietittäisiin, mitä pääkaupungista on jäljellä. Linnanmäen pommittaminen toki tuntuisi kurjalta, mutta sellaista sota on: isketään sinne, missä nopeasti saadaan paljon pahaa aikaan.

Vierailija
18/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lähdettäis koko perhe rintamalle sotimaan. Lapset vois auttaa vaikka aseiden puhdistuksessa ja minä ja ukko ammuttais niitä ryssiä.

Vierailija
19/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 20:20"] Jotenkin häiritsee ettei osaa edes kuvitella, millaista sota olisi modernissa yhteiskunnassa tänä päivänä? Ihmiset töissä ja välillä joku ydinpommi/raketti? Sotiminen tietorakenteissa? Ei ole mitään esimerkkiä miten sotiminen käy tällaisessa yhteiskunnassa.

Ei sitä enää metsissä sodittaisi. Putinilta parit pommit ja homma siinä.
[/quote]

Mistä tämä myytti tulee? (tai siis todennäköisesti tukee kaiken maailman pasifistisilta järjestöiltä, jotka ajaa armeijan alasajoa...) Katsokaa, minkälaista nykypäivän sota on ollut esim. Afganistanissa ja Irakissa. Maavoimilla pelataan aika paljon nykypäivänäkin, talo talolta. Ydinpommia tuskin tulossa.

Vierailija
20/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 20:32"]

Me lähdettäis koko perhe rintamalle sotimaan. Lapset vois auttaa vaikka aseiden puhdistuksessa ja minä ja ukko ammuttais niitä ryssiä.

[/quote]

Tämä on juuri oikea asenne! Ottakaa maanpetturit mallia tästä perheestä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme