Antaisitko 17-vuotiaan pojan jäädä yöksi kotibileisiin?
Sen verran kotioloissa ja harrastuksissaan viihtyneenä ei ole vielä alkoholiin koskenut. Omien sanojensa mukaan tuskin aikoo juoda tuolla, kun kaikki kaverit ei juo, mutta entäs jos.
Kommentit (25)
Tuon ikäisen pitää jo osata soittaa hälytyskeskukseen jos omaan kotiin tunkeutuu ei-toivottuja henkilöitä. Tuon ikäiset myös siivoamat jälkensä niin ettei bileistä näy enää mitään siinä vaiheessa kun vanhemmat tulevat kotiin.
Jos on kova tarve vetää päihteillä pää sekaisin ja oksennella siellä täällä ja varastella ja rikkoa tavaraa, niin yhdet bileet nyt on pienin murhe.
Muakin pelottaa tuo vaihe lasteni kanssa. Itseäni peloteltiin pienenä viinan vaaroilla koko lapsuus- ja nuoruusikä. Ei tosin ihan turhaan, sen verran moni lähipiirissä henkensä heittikin sen vuoksi. En samanlaista pelottelutaktiikkaa aio itse toteuttaa (siks varmaan just näin just itse tunnenkin), mutta en tiedä, miten yöni nukun, kun nämä vanhenevat...
16-vuotias poikani asuu omillaan.
kyllä minä antaisin jäädä jos tietäisin paikan ja porukankin n suurinpiirtein
Kyllä varmaan useinkin 17v:ni on yökylässä ja vieläpä porukan kanssa jota en tunne.
Jossain vaiheessa pitää antaa löysää, meillä se on nyt kun muutti parempaan lukioon satojen kilometrien päästä kotoa.
Samassa tilanteessa suuri osa lukio- ja amislaisista jotka ei syntyneet hyvän oppilaitoksen liepeillä.
Pojan kohdalla vielä vähemmän hermoilisin kuin tytön.