Antaisitko 17-vuotiaan pojan jäädä yöksi kotibileisiin?
Sen verran kotioloissa ja harrastuksissaan viihtyneenä ei ole vielä alkoholiin koskenut. Omien sanojensa mukaan tuskin aikoo juoda tuolla, kun kaikki kaverit ei juo, mutta entäs jos.
Kommentit (25)
No porukka on tuttua, mutta totta toikin, että eihän sitä tiedä ketä sinne änkeää. Sekin vielä :-O
ap
Tarjoutuisin hakemaan kotiin keskellä yötä.
On saanut olla ennen tuota ikää. Taatusti on juonut alkoa.
Yritin, mutta on kuulema "noloa" ja jättää siinä tapauksessa mieluummin pirskeet väliin. t. ap
Vierailija kirjoitti:
Tarjoutuisin hakemaan kotiin keskellä yötä.
Siis ihan oikeasti? Itse olin yökylässä ekaa kertaa tarhaikäisenä.
Piireistänsä ihminen tunnetaan, eli jos lapsesi kaveripiirissä varastellaan ja riehutaan, niin siitäpä tiedät millainen oma lapsesi on. Itse en olisi varkaiden kanssa hengaillut, mutta me ollaan kaikki erilaisia. Ehkäpä sinulle menee sitten lävitse vanha kunnon "Enhän minä mitään tehnyt, kun muut jätkät ne vain..."
Kyllä, päästin 15-vuotiaankin ja ihan hengissä tuo on, seuraavaksi täyttää 20v. Ja voin arvata, että jotain ihan varmasti oli juonut...
En päästäisi 17-vuotiasta kotibileisiin pandemia-aikana. Tuo sieltä vielä koronatartunnan ja tartuttaa muut perheenjäsenet.
Vierailija kirjoitti:
Piireistänsä ihminen tunnetaan, eli jos lapsesi kaveripiirissä varastellaan ja riehutaan, niin siitäpä tiedät millainen oma lapsesi on. Itse en olisi varkaiden kanssa hengaillut, mutta me ollaan kaikki erilaisia. Ehkäpä sinulle menee sitten lävitse vanha kunnon "Enhän minä mitään tehnyt, kun muut jätkät ne vain..."
Omassa nuoruudessani kävi joskus niin, että joku kiltttityttö tai -poika piti rauhalliseksi aiotut bileet, mutta kun sana levisi niin paikalliset pahikset änkesi paikalle ja pistivät talon uuteen uskoon.
Ei siinä lapsen kaveripiirissä tarvitse epämääräisiä tyyppejä olla, jotta bileet voi levitä käsistä tai joku naapurin pahisjonne kamuineen änkeä paikalle.
Vierailija kirjoitti:
En päästäisi 17-vuotiasta kotibileisiin pandemia-aikana. Tuo sieltä vielä koronatartunnan ja tartuttaa muut perheenjäsenet.
Syö lääkkeesi.
No on tuo nyt pienempänä ollu yökylässä ja erityisesti tarhaikäisenä aika pienet tsäänssit ollut juoda ekat kännit ja sammua ja tukehtua omaan oksennukseensa...
ap
Vierailija kirjoitti:
Mun kolme yli 12-vuotiasta on kaikki rokotettu kahteen kertaan (samoin meidät vanhemmat), eli eivät voi tartuttaa ketään. Kannattaa käydä sunkin rokotuksessa niin voit lopettaa tärisemisen komerossa foliohattu päässä.
Riippuu ihmisestä. Itse olin 14-vuotiaasta suunnilleen täysi-ikäisyyteen asti lähes joka viikonloppu monenlaisissa kotibileissä ja hyvin harvoin niistä kotiin yöksi tulin. Alkoholia käytettiin ja välillä muitakin päihteitä. Silti minusta kasvoi aivan normaali rehellinen työssäkäyvä aikuinen. Joku toinen puolestaan saattaa ajautua ongelmiin, vaikkei koskaan olisi bileissä käynytkään. Se on niin paljon ihmisen luonteesta ja persoonasta kiinni.
Antaisin. Parempihan se on että saa nukkua kaverinsa luona päänsä selväksi kuin että lähtee yöllä humalassa haahuilemaan kotiinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa nuoruudessani kävi joskus niin, että joku kiltttityttö tai -poika piti rauhalliseksi aiotut bileet, mutta kun sana levisi niin paikalliset pahikset änkesi paikalle ja pistivät talon uuteen uskoon.
Ei siinä lapsen kaveripiirissä tarvitse epämääräisiä tyyppejä olla, jotta bileet voi levitä käsistä tai joku naapurin pahisjonne kamuineen änkeä paikalle.
Meillä on naapurit (asutaan omakotitaloalueella) aina valjastettu tätä varten pikkusen "vahtiin", itse ollaan oltu naapureille vahtina samoin he meille. Ja ihan sitäkin varten, jos joku nyt sattuisi tötöilemään sen viinan kanssa liikaa, niin aikuista apua on lähellä tarvittaessa. Ei ole kyllä ikinä tarvittu, puolin eikä toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö lääkkeesi.
Ei koronaan ole kunnolla toimivia lääkkeitä. Etkö ole vielä sitäkään oppinut?
16-17 Ok ikä jo itse päättää, tietyyyn rajaan asti asioistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kolme yli 12-vuotiasta on kaikki rokotettu kahteen kertaan (samoin meidät vanhemmat), eli eivät voi tartuttaa ketään. Kannattaa käydä sunkin rokotuksessa niin voit lopettaa tärisemisen komerossa foliohattu päässä.
Tietysti voi tartuttaa, ei se rokotus sitä estä. Etkö ole vieläkään oppinut vaikka joka tuutista tulee tästäkin tietoa jatkuvasti?
Meilläkin naapurin kanssa vahtivuorot. Hyvin toimi :D
Ei kai se oman lapsen juominen ole suurin ongelma kotibileissä vaan se, minkälaista porukkaa ne muut bileisiin tulijat ovat ja riistäytyvätkö ne käsistä?
Ei siellä tarvitse olla kuin pari passskaa tyyppiä niin voi tulla tappelua, hävitä lompakko/puhelin, joutua seksyaaalisen väkivallan uhriksi nukkuessaan jne.
Eli katsoisin ennemminkin sitä porukkaa missä nuori aikoo bilettää enkä sitä, aikooko juoda vai ei.