Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin raivopäinen huuto, mitä tekisitte?

Vierailija
26.10.2021 |

Otsikossa toki kysymys mutta kerron vähän tarkemmin. Kyseessä n.30v mies joka asuu eri talossa kuin minä itse, kyseessä siis rivari. Viime aikoina pihalla ollessani (vuorokauden ajasta riippumatta) sieltä kuuluu silmitöntä raivohuutoa, "K**LE V**UN PASKA, T**AN SUT SAATANA, VI**U KUOLE". Kyseessä on yksinasuva ilmeisesti vähän erakkoluonteinen henkilö. Mitä tekisitte tässä tilanteessa? En usko että kyse on vaikkapa pelille raivoamisesta sillä tuo huuto on jotenkin niin sairaan kuuloista. Tuo ääni kuitenkin kantautuu ulos asti ja se on aivan jäätävää kuunneltavaa, yleensä tämä "purkaus" kestää 10-20 sekuntia. Näitä huutokohtauksia on nyt ollut tihenevissä määrin, esim. eilen myöhään illalla ja tänään aamupäivällä. Poliisille soitto, huoli-ilmoitus, vai mitä teen?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varma ettei siellä ole jotakuta naista ketjulla kiinni? Tarkoitan, että jos ei näy liikettä, niin voi kuitenkin olla muitakin asukkaita. Ja se koira, johon viittaa, niin koiraakaan ei ehkä näy, jos se vaan piipahtaa pihalla?

Ottaisin yhteyttä taloyhtiön puheenjohtajaan, eli vuokranantajaasi tässä tapauksessa, isännöitsijään, huoli-ilmoitus ja poliisiin. 

Oli huutamisen syy mikä tahansa se on häiritsevää ja ylittää talon järjestyssäännöt, ei kenenkää pidä kuunnella tuollaista, koska se on sinulle traumatisoivaa kuunnella kiroilua ja aggressiota.

Vierailija
42/50 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai se on parempi, että meuhkaa kotonaan kuin jossakin missä on muita. Huomannut suomalaisissa sen ärsyttävän piirteen, että mihinkään ei saisi tunteella reagoida tai sinut luokitellaan mt - potilaaksi. Oli kyse sitten ilosta tai suuttumuksesta. 

Itsellä vahvat tunteet joita on ollut pakko himmata niin paljon, että kärsin siitä itse. Ei auta, enemmistön mukana on mentävä kun ei poiskaan pääse;/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kyseessä olla laulaminen (vrt. Lordi ja muut heviapinamölisijät).

Vierailija
44/50 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus tuollainen naapuri. Se oli saanut autokolarissa aivovamman. Saattaa olla sama tapaus.

Vierailija
45/50 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko kyseessä olla laulaminen (vrt. Lordi ja muut heviapinamölisijät).

Ei mitenkään, eikä millään mittarilla. Tuo huuto on jotain silmitöntä pyhää raivoa jotakin kohtaan eikä lähellekään esimerkiksi "hevihuutajia".

Vierailija
46/50 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen vastaus siis Ap:n kirjoittama.

Vierailija
47/50 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kielestä. Eräs naapurini aina huutaa vieraalla kielellä ja kaikki on kunnossa. Se on vain kulttuuriero.

Vierailija
48/50 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kielestä. Eräs naapurini aina huutaa vieraalla kielellä ja kaikki on kunnossa. Se on vain kulttuuriero.

Olisin varmasti kirjoittanut jo aloitukseen mikäli sadattelisi siellä jollain toisella kielellä. Ihan on suomalainen ja suomalaisella nimellä varustettu n.30v mies.

Ap

Vierailija
49/50 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Touretten oireyhtymä saa aikaan tahattomia huutoja, joskus aika pahojakin ja vei voi sille itse mitään.

Vierailija
50/50 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Touretten oireyhtymä saa aikaan tahattomia huutoja, joskus aika pahojakin ja vei voi sille itse mitään.

Olen nähnyt hänet kaupassa ja läheisessä ravintolassa aiemmin useamman kerran, ja hän ei vaikuta tourettea sairastavalta. Lähinnä semmoiselta "hiljaiselta reppanalta", en tosin ole lääketieteen ammattilainen joten en ala diagnoosia lottoamaan.

Ap