Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin raivopäinen huuto, mitä tekisitte?

Vierailija
26.10.2021 |

Otsikossa toki kysymys mutta kerron vähän tarkemmin. Kyseessä n.30v mies joka asuu eri talossa kuin minä itse, kyseessä siis rivari. Viime aikoina pihalla ollessani (vuorokauden ajasta riippumatta) sieltä kuuluu silmitöntä raivohuutoa, "K**LE V**UN PASKA, T**AN SUT SAATANA, VI**U KUOLE". Kyseessä on yksinasuva ilmeisesti vähän erakkoluonteinen henkilö. Mitä tekisitte tässä tilanteessa? En usko että kyse on vaikkapa pelille raivoamisesta sillä tuo huuto on jotenkin niin sairaan kuuloista. Tuo ääni kuitenkin kantautuu ulos asti ja se on aivan jäätävää kuunneltavaa, yleensä tämä "purkaus" kestää 10-20 sekuntia. Näitä huutokohtauksia on nyt ollut tihenevissä määrin, esim. eilen myöhään illalla ja tänään aamupäivällä. Poliisille soitto, huoli-ilmoitus, vai mitä teen?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä eräs Tamperelainen tubettaja?

Vierailija
2/50 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kysymässä, miksi riehuu. Siis silloin, kun ei riehu. Vastauksen perusteella sitten jatko. Todennäköisesti pelaa jotain peliä, ottaa välillä alkoa ja humalassa ei tajua huutavansa vähän turhan lujaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitään vaan muutat pois.

Vierailija
4/50 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea. Sait mun edellisen naapurin.

Polliisi, jos muu ei auta.

Vierailija
5/50 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä veikkaan että pelaa jotain peliä, jotkut ottaa ne vähän turhan tosissaan.

Vierailija
6/50 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin naapurissa vähän vastaava, ja hänestä on tehty huoli-ilmotuksia. Ei mitään vaikutusta niillä. Toki raivooja on naapureille avautunut, että tietää naapureitten niitä tehneen. Itse pelkään tyyppiä, enkä ole valmis lähtemään mihinkään häätöön johtavaan prosessiin mukaan. Muuttoaikeissa olen.

Vierailija
7/50 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olet löytänyt Damiano-ketjun moden :D

Hän on aina niin iloinen kun laitan siihen ketjuun viestiä :DDD

Vierailija
8/50 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoli-ilmotus? Poliisi?

Vierailija
9/50 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo voi hyvin olla pelille huutamista, tai sitten post-traumaattisen stressihäiriön aiheuttamaan takaumaan reagoimista.

Jos sinulla kuitenkin on pienikin syy epäillä, että mies huutaisi toiselle ihmiselle, tai että joku olisi akuutisti vaarassa, niin ilmoitus hätäkeskukseen.

Vierailija
10/50 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy kysymässä, miksi riehuu. Siis silloin, kun ei riehu. Vastauksen perusteella sitten jatko. Todennäköisesti pelaa jotain peliä, ottaa välillä alkoa ja humalassa ei tajua huutavansa vähän turhan lujaa.

En uskalla, muistan tapauksen myös viime kesältä kun heräsin aamulla samantapaiseen raivokohtaukseen. Hänen seinänaapurinsa yli 90v. mies oli käynyt hänen ovellaan valittamassa kolinasta, joka sittemmin selvisi tämän vanhuksen kuulokojeen reistailuksi. Reaktio tähän käyntiin oli silloinkin ihan sairasta huutoa ja tuo raivo joka siitä äänestä pisti oli jotain aivan järkyttävää kuultavaa.

Ap

Vierailija
11/50 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jutellut hänen seinänaapurin kanssa? Luulisi että tuo huuto kuuluu naapuriin hyvin. Jos käytte vaikka yhdessä joskus kysymässä naapurilta kuulumisia ja kerrotte että huuto kuuluu pihalle asti. Luulisin myös että kyse on jonkinlaisesta peliaddiktista. Huoli-ilmoitus jos vaikuttaa sille, ettei pysty pitämään huolta itsestään, poliisi, jos vaikuttaa uhkaavalle.

Vierailija
12/50 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et mitään vaan muutat pois.

En muuta, sillä en saa mistään yhtä edullista remontoitua vuokra-asuntoa.

Ap

Vierailija
13/50 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla huuto kuului jotakuinkin näin: "K**LE V**UN H**RA T**PAN SUT JA KOIRAN". Ei tuo minun mielestäni peliltä kuulosta(?)

Ap

Vierailija
14/50 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko jutellut hänen seinänaapurin kanssa? Luulisi että tuo huuto kuuluu naapuriin hyvin. Jos käytte vaikka yhdessä joskus kysymässä naapurilta kuulumisia ja kerrotte että huuto kuuluu pihalle asti. Luulisin myös että kyse on jonkinlaisesta peliaddiktista. Huoli-ilmoitus jos vaikuttaa sille, ettei pysty pitämään huolta itsestään, poliisi, jos vaikuttaa uhkaavalle.

Hänen seinänaapurinsa on tosiaan tuo 90v. dementoitunut pappa, joten häneltä on aika turha kysyä. Tämä mesoaja asuu päätyasunnossa.

Ap

Vierailija
15/50 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulee harhoja. Eikö poliisi tai taloyhtiön isännöitsijä tee mitään? Ei hänellä ole mitään oikeutta pelotella muita , ja se joka stressireaktiosta kirjoitti , perehdy aiheeseen ennenkuin kirjoitat t. PST : stä aikoinaan kärsinyt

Vierailija
16/50 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulee harhoja. Eikö poliisi tai taloyhtiön isännöitsijä tee mitään? Ei hänellä ole mitään oikeutta pelotella muita , ja se joka stressireaktiosta kirjoitti , perehdy aiheeseen ennenkuin kirjoitat t. PST : stä aikoinaan kärsinyt

Isännöitsijä ei tee muutenkaan täällä yhtään mitään. Toki voisin kysyä omalta vuokraisännältä neuvoa, hän on myös taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja. Ja miksen sitten samalla myös poliisilta, häkeen nyt kuitenkaan tuskin kannattaa tälläisestä soitella. No, ovet lukkoon 24/7, marttiini sängyn viereen ja oma seinänaapuri mukaan pyykkitupaan turvaksi..

Ap

Vierailija
17/50 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseessä eräs Tamperelainen tubettaja?

Tähän kevennyksenä että ei, vaan Kymenlaaksolainen työtön.

Ap

Vierailija
18/50 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Hei, olet löytänyt Damiano-ketjun moden :D

Hän on aina niin iloinen kun laitan siihen ketjuun viestiä :DDD

ja alapeukuttajakin löysi minut ;DD

Kiva kiva kiva!

ap, joko kuuluu taas uusi möykkä?

Vierailija
19/50 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se olin minä. Mistään stressireaktioista tai PST:stä en tiedä, mutta minulla on post-traumaattinen stressihäiriö (PTSD), ja pahoina hetkinä minä huudan myös ihan raivopäänä. Ikään kuin nyt aikuisena huutaisin heille ne asiat, joita en silloin lapsena pystynyt heille sanomaan, vaikka toki tiedän, että he eivät ole kuulemassa.  Kyllä, tunnen oloni pahaksi, kyllä, häpeän itseäni tämän vuoksi, ja kyllä, yritän huomioida naapurini, mutta ei, en aina mahda asialle mitään. En kuitenkaan ole vaaraksi kenellekään, vaikka tiedän, että huutoni lasten raiskaamisesta ja lastenraiskaajien tappamisesta saattaa kuulostaa pelottavalta. Elän jotenkuten normaalia elämää, yritän olla hyvä ihminen, ja pyrin välttämään toisten ihmisten häiritsemistä omilla ongelmillani.

Trauma ei aina aiheuta ihmisissä tällaista oireita, mutta joissakuissa, kuten minussa, aiheuttaa. Todella epäkunnioittavaa väittää, etten muka tietäisi mitään siitä traumankirjon osa-alueesta, josta olen itse henkilökohtaisesti kärsinyt puolet elämästäni.

Vierailija
20/50 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä se, joka ennen huusi kerrostalossa? Ja huutonauroi, ja tais laittaa hanan päälle kun naapuri päästi vettä?

Hänestä ei ole aikoihin kuulunutkaan mitään. Olisko sossu kuskannut rivariin, ettei niin moni häiriinny.