Naapurin raivopäinen huuto, mitä tekisitte?
Otsikossa toki kysymys mutta kerron vähän tarkemmin. Kyseessä n.30v mies joka asuu eri talossa kuin minä itse, kyseessä siis rivari. Viime aikoina pihalla ollessani (vuorokauden ajasta riippumatta) sieltä kuuluu silmitöntä raivohuutoa, "K**LE V**UN PASKA, T**AN SUT SAATANA, VI**U KUOLE". Kyseessä on yksinasuva ilmeisesti vähän erakkoluonteinen henkilö. Mitä tekisitte tässä tilanteessa? En usko että kyse on vaikkapa pelille raivoamisesta sillä tuo huuto on jotenkin niin sairaan kuuloista. Tuo ääni kuitenkin kantautuu ulos asti ja se on aivan jäätävää kuunneltavaa, yleensä tämä "purkaus" kestää 10-20 sekuntia. Näitä huutokohtauksia on nyt ollut tihenevissä määrin, esim. eilen myöhään illalla ja tänään aamupäivällä. Poliisille soitto, huoli-ilmoitus, vai mitä teen?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Eilen illalla huuto kuului jotakuinkin näin: "K**LE V**UN H**RA T**PAN SUT JA KOIRAN". Ei tuo minun mielestäni peliltä kuulosta(?)
Ap
Tuo voi hyvin olla pelille huutamista. Tilannetta tietämättä kuitenkin mahdoton sanoa, pidä ympäristöäsi silmällä mahdollisten vaaratilanteiden varalta. Ja jos sinulle tulee syy edes epäillä, että kyse saattaisi olla hätätilanteesta, niin parempi soittaa hätäkeskukseen kuin jättää soittamatta. Hätäkeskus on täällä sitä varten, ja aiheeton ilmoitus on aina parempi kuin aiheellisesta vaarasta ilmoittamatta jättäminen.
Normaalia eläimisen ääniä. Paitsi jos on poliisin, tuomarin, isännöitsijän, poliitikon tai jonkun varakkaan jota edelliset nuoleskelee omassa naapurissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen illalla huuto kuului jotakuinkin näin: "K**LE V**UN H**RA T**PAN SUT JA KOIRAN". Ei tuo minun mielestäni peliltä kuulosta(?)
Ap
Tuo voi hyvin olla pelille huutamista. Tilannetta tietämättä kuitenkin mahdoton sanoa, pidä ympäristöäsi silmällä mahdollisten vaaratilanteiden varalta. Ja jos sinulle tulee syy edes epäillä, että kyse saattaisi olla hätätilanteesta, niin parempi soittaa hätäkeskukseen kuin jättää soittamatta. Hätäkeskus on täällä sitä varten, ja aiheeton ilmoitus on aina parempi kuin aiheellisesta vaarasta ilmoittamatta jättäminen.
No joo, peliä veikkaisin loppujen lopuksi minäkin ja varsinkin jos tyyppi pelaa sitä kuulokkeet päässä, niin eihän hän silloin tajua edes kuinka kovaa huutaa ja jos on tuuletusikkuna vaikka auki, niin kuuluuhan se pihalle asti.
Käytettyyn sanavarastoon ja nais- ja eläinystävällisyyteen tietysti voisi puuttua, mutta eipä taida auttaa. En nyt kuitenkaan usko, että hänellä siellä naista ja/tai koiraa kuitenkaan on telottavina.
Äsken taas roskia viedessä kuului huutoa, ihan samalla tavalla ja "sama viesti" kuin aiemminkin. Toivon että olisi pelistä kysymys, mutta en silti jaksa uskoa siihen. Itsekin tunnen useita pelaajia ja pelaan joskus minäkin, enkä silti ikinä ole kuullut tuollaista syvää raivoa liittyen mihinkään pelitilanteeseen. Täytyy huomenna kysellä vuokraisännältä että miten toimitaan, tuskin tuo huuto on hänen dementoituneelle naapurillekkaan mitään mukavaa kuunneltavaa.
Ap
Se yksi nuorimieshän t--ppoi naapurin naisen.
Oli joku kokoomuksen johtonuori tmv.
Nainen oli mennyt valittamaan sille jostain koirien huonosta kohtelusta ja jätkä sekosi yllättäen täysillä.
Pokkana meni kotiinsa tekonsa jälkeen likkakaverinsa tykö muinamiehinä koiriaan ulkoiluttamasta.
Toiki asui samassa kerrostalossa kun uhri, mutta eri portaassa, ihan tuntematon ollut.
https://seura.fi/asiat/tutkivat/laajasalon-murhan-taustat-mielipuolista…
Täällä vähän vastaavanlainen tilanne, mutta pieni kerrostalo. Naapuri raivohuutaa kurkku suorana useana päivänä viikossa, paiskoo tavaroita, hakkaa pöytää yms yms, mitä olen muiden naapureiden kanssa jutellut, nii tän "herrasmiehen" kohdalla ei oo kyse mistään videopeleistä. Naapurit pelkää, minä mukaan lukien, mutta omalla kohdallani muutto ei ole mahdollinen. Ja koska pieni talo, niin en uskalla lähteä häätöprosessiin, jottei naapuri saa siitä ideoita tulla oven taakse riehumaan. On alkoholisoitunut keski-ikäinen mies, ja on aina ottanut alkoholia kun tota raivoamista kuuluu, yleensä useamman päivän putkeen. Jotkut naapurit valittaa tästä möykkääjästä melkein viikottain, mutta ilman mitään tuloksia, isännöitsijä käy välillä sanomassa että hyshys, pitäis olla vähän hiljempaa, mutta siinäpä se. Tarpeeksi kännissä huutelee myös ohikulkijoille solvauksia, kiroilee kuin merimies ja vaan karjuu täyttä kurkkua, varmasti kuuluu jokaiseen asuntoon koko talossa. Jopa viereisten talojen asukkaat pelkäsivät kesällä liikkua pihalla, kun tää yks raivooja istui päivät pitkät ryyppäämässä siellä, huusi ja karjui, poliisi kävi melkein viikottain käskyttämässä sen kotiin, johon se kiltisti meni siks aikaa et poliisit lähti, ja sit tuli vielä raivopäisempänä ulos takasin. Toi on kyllä oikeesti kauheeta kuunneltavaa, harvoin kuulee, että kellään on ääni niin täynnä raivoa ja vihaa, mitä tällä tyypillä.
Ehkä se vielä joku kaunis päivä saa häädön tästä talosta... Mikä on todella epätodennäköistä, koska kaupungin vuokra-asunnot. Mutta on se vaan väärin, että yksi ihminen saa terrorisoida koko taloa ja naapuristoa ihan mielin määrin, aiheuttaen muille naapureille pelkoa. Itse vielä uskallan jotenki liikkua piha-alueella, mutta tiedän pari naapuria jotka monta kertaa käyvät omalla ulko-ovellaan kuulostelemassa, ja jos on hiljaista, niin nopeasti köpöttelevät rollaattorien kanssa ulos, käy kovin sääliksi vanhemmat naapurit. :(
Soittaisin hätäkeskukseen, se on velvollisuuteni. Jos ei huuto kuulu omaan asuntoon saakka, niin antaisin olla. Kivat sitten sille uudelle asukkaalle joka muuttaa viereiseen asuntoon papparaisen kuoltua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voi olla mutta voi olla olematta. Yleensä pelaamisen yhteydessä tulevat huudot/kiroamiset ovat erityyppisiä ja äkkinäisiä pettymykseen liittyviä tokaisuja kera ohjaimen paiskomisen. "VOI VITTSAATANAPERRKELE" tai "EI HELVETINPEEERRKELE", kun taas ap:n naapurin tapauksessa tuo kuulostaa toiselle ihmiselle tai mielikuvitushenkilölle huutamiselta.
Soita, ap, poliísille ja kerro tilanteesta, jotta menevät tsekkaamaan naapurin kunnon. Musta kuulostaa kyllä siltä, että huutaa äänille, joita kuulee, tuo huutaminen pstd-oireista johtuen ei liene kauhean tavallista... todennäköisempää, että psykoottinen. Sairas ihminen tarvitsee hoitoa, ja poliisit lienevät ainoat, jotka voivat lääkäriin toimittaa. Joko yhteistyössä naapurin kanssa tai sitten väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Soittaisin hätäkeskukseen, se on velvollisuuteni. Jos ei huuto kuulu omaan asuntoon saakka, niin antaisin olla. Kivat sitten sille uudelle asukkaalle joka muuttaa viereiseen asuntoon papparaisen kuoltua
Tämä ei kuulu omaan asuntooni sisälle, vaan ainoastaan silloin jos satun olemaan samaan aikaan pihalla esim. roskia viemässä, haravoimassa tms. Pakko oli tarkentaa ettei joku ala haukkua naapurikyyläksi. Ja kesällä helteillä toki nukuin ikkuna auki, jolloin tuo yksi aamuraivo naapurin papalle tapahtui ja heräsin siihen.
Ap
Jos meteli häiritsisi minua, voisin valittaa siitä. Muuten en sekaantuisi asiaan, ei tuo nyt niin huolestuttavalta kuulosta. Saa kai ihminen omassa kämpässään raivota, jos on pahalla tuulella.
Poliisi ja korvatulpat korviin. Isännöitsijälle ilmo jos jatkunut jo jonkin aikaa.
Alkaako katu R-kirjaimella? Meinaan taidan tietää mistä puhut, jos näin on. Olen itsekin asian huomannut, että ei ihan normaalilta enää kuulosta.
Vierailija kirjoitti:
Jos meteli häiritsisi minua, voisin valittaa siitä. Muuten en sekaantuisi asiaan, ei tuo nyt niin huolestuttavalta kuulosta. Saa kai ihminen omassa kämpässään raivota, jos on pahalla tuulella.
Ei tuo varsinaisesti häiritse, mutta kyllä se säikäyttää kun ei tiedä onko kyse vaikka jostain mielenterveyden ongelmasta ja onko esimerkiksi vaaraksi muille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Alkaako katu R-kirjaimella? Meinaan taidan tietää mistä puhut, jos näin on. Olen itsekin asian huomannut, että ei ihan normaalilta enää kuulosta.
Ei, tämä on melko pieni paikka suuremman kaupungin kupeessa Kymenlaaksossa.
Ap
Meillä naapuri hakkaa seinää tai lattiaa ja huutaa samalla SAATANA TSA-TSA-TSA SAATANA TSA-TSA-TSA... ikään kuin kannustushuutona jopa keskellä yötä.
Heippa lappu postilaatikosta, jossa kerrot mitä kuuluu. Ja kerrot myös, että menee poliisille tästä lähtien tieto.