Mies ei ota vakavasti diabetestä ja verenpaineongelmia. Sain taas puhelun, että on pyörtynyt töissä ja sairaalassa.
Ongelmat tulivat vahingossa ilmi tarkastuksessa puoli vuotta sitten. Mies sairastaa verenpainetautia ja pitkälle edennyttä 2 tyypin diabetestä.
Ottaa kyllä insuliinit ja lääkkeet, mutta ei muuta elintapojaan. Nikotiinista eikä alkoholista ole luopunut tai vähentänyt. Syö epäterveellisesti. Vehhnää ja lihaa kuluu.
Pelkään, että on kohta haudassa tätä menoa. Onneksi ei ollut kohtaus. Ilmeisesti vain liian korkeiksi kohenneet paineet.
Miehellä on ikää 48v. Nyt minä joudun hakea hänet sairaalasta. Olenko hirveä ihminen? Minusta tämä kaikki tuntuu vain turhalle ja minua suututtaa tuollainen itsestään huolta pitämättömyys. Varmasti voisi olla paljon paremmassa kuosissa jos ottaisi asian vakavasti.
Lääkäri ehdottii myös toista lääkettä rinnalle, mutta mies kieltäytyi siitä. Salaa terveysongelmansa ja muut ihmiset ihmettelevät miehen romahtanutta vointia.
Minulle taas kiukuttelee stressaantuneena kaikesta.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Paskamainen kommentti toi että ei kiinnosta pitää huolta itsestään. Entäs jos ei ole voimia??
Niinpä. Loppuunpalanut ja masentunut hakee helpotusta sieltä, mistä sitä saa nopeiten ja helpoiten,eli mässystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin aivan raivoissani. Meillä mies alkoi liikkua enemmän ja siivosi ruokavalion heti kun sai tietää kohonneesta kolesterolista. Minä olen meillä pääkokki ja teen koko perheelle kolesteroliystävällisä ruokaa ja kömmin sohvalta lenkille miehen kanssa.
Jos hän ei olisi välittänyt ollenkaan tilanteestaan, olisin nostanut myrskyn tuhannen auringon voimalla. Ehkä jopa lopulta jättänyt hänet. En voisi sietää katsella tuota tapaa elää.
'
Mies siivosi ruokavalion mutta sä olet kokki ja lisäksi vetelet miestäsi turpaan jos hän ei tottele sinua. Toivottavasti miehesi kuolee pikaisesti sillä helvettikin on taivaspaikka kotiisi verrattuna.
Kommenttisi taisi olla vitsi? Jos vaimo tekee perheen ruuat, niin siitä huolimatta perheenjäsenet syövät paljon muutakin kuin kotona tehtyä ruokaa. Jokaisen itse pitää katsoa, mitä suuhunsa pistää eikä syyttää ruuanlaitosta vastaavaa.
Ihminen jolla on ns elämäntavat tolla tasolla ei välitä itsestään yhtään eikä myöskään silloin perheestään
💔 surullista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin aivan raivoissani. Meillä mies alkoi liikkua enemmän ja siivosi ruokavalion heti kun sai tietää kohonneesta kolesterolista. Minä olen meillä pääkokki ja teen koko perheelle kolesteroliystävällisä ruokaa ja kömmin sohvalta lenkille miehen kanssa.
Jos hän ei olisi välittänyt ollenkaan tilanteestaan, olisin nostanut myrskyn tuhannen auringon voimalla. Ehkä jopa lopulta jättänyt hänet. En voisi sietää katsella tuota tapaa elää.
'
Mies siivosi ruokavalion mutta sä olet kokki ja lisäksi vetelet miestäsi turpaan jos hän ei tottele sinua. Toivottavasti miehesi kuolee pikaisesti sillä helvettikin on taivaspaikka kotiisi verrattuna.
Voi Jiisus mikä tyyppi😮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aikuista voi auttaa.
Lasteni äiti, 34v, painaa 100kg, sokerit koholla, verenpaine myös koholla. Mitä teki? Ei mitään, ei kuulemma motivoi. Elämä ankeaa ilman hyvää syötävää. Paino nousee ja nousee.
Ei halua omien sanojensa mukaan edes täyttää 40v, kun sen ikäisillä ei naisilla ei tee mitään.
Tuntuu huolettavan tuo ylipaino eniten sinua, ei terveys.
Torninosturin kuskina kun alkaa huippaamaan....... ja ihan vakavasti ajatellen.
https://www.ts.fi/static/content/pic_5_5057141_k5600761_1200.jpg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että on kyvytön myös, nimittäin diabetes 2 ja verenpainetauti vie seisokin, halut jne
Entä sinun tarpeesi?
Eikö liitossa kunnioiteta sen verran toinen toista, kun tiiminä eletään ettei mennä hautaan suoraa reittiä tekemättä mitään asialle?
Mainitut elämäntapamuutokset EI ole mahdottomia toteuttaa, miljardit miehet tekevät elämäntaparemontin ja voivat korjata pitkälti itseaiheutetut sairaudet.
Sekä diabetes 2sta ja verenpainetaudista voi parantua! Jos haluaa ja toimii sen eteen.
No ei se nyt ihan yksinkertaista ole. Olen kakkostyypin diabeetikko itse, ja aina ärsyttää nämä tällaiset puheet. Kyllä varmaan voi parantua, jos on reilusti ylipainoinen, liikkumaton ja syö paljon epäterveellistä ruokaa. Mutta jos on hoikka, hyväkuntoinen ja tarkkaa ruokavaliota noudattava jo valmiiksi, kun diabetes puhkeaa, niin vaikea siinä on lähteä elämäntapoja muuttamaan.
Minä olen aina luullut että diabetes 2 on vähän itseaiheutettua eli elintapojen seuraus. Eikö näin sitten olekaan? Eli voi tulla hoikalle ja hyväkuntoisellekin joka syö terveellisesti? Täytyy mennä googlettamaan niin olen sitten viisaampi.
Kyllä voi. Jos molemmilla vanhemmilla on diabetes, sairastumisriski on jo lapsella 70 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että on kyvytön myös, nimittäin diabetes 2 ja verenpainetauti vie seisokin, halut jne
Entä sinun tarpeesi?
Eikö liitossa kunnioiteta sen verran toinen toista, kun tiiminä eletään ettei mennä hautaan suoraa reittiä tekemättä mitään asialle?
Mainitut elämäntapamuutokset EI ole mahdottomia toteuttaa, miljardit miehet tekevät elämäntaparemontin ja voivat korjata pitkälti itseaiheutetut sairaudet.
Sekä diabetes 2sta ja verenpainetaudista voi parantua! Jos haluaa ja toimii sen eteen.
No ei se nyt ihan yksinkertaista ole. Olen kakkostyypin diabeetikko itse, ja aina ärsyttää nämä tällaiset puheet. Kyllä varmaan voi parantua, jos on reilusti ylipainoinen, liikkumaton ja syö paljon epäterveellistä ruokaa. Mutta jos on hoikka, hyväkuntoinen ja tarkkaa ruokavaliota noudattava jo valmiiksi, kun diabetes puhkeaa, niin vaikea siinä on lähteä elämäntapoja muuttamaan.
2. Tyypin diabetes on ihan eri tauti, kuin 1. tyypin diabetes, ja nimenomaan elämäntapasairaus,: ylipaino, kolesterolit ja rasva- aineenvaihdunta häiriöt, vyötärölihavuus, liikkumattomuus, tupakointi, korkea verenpaine. Ei se kyllä hoikalle, liikkuvalle, tupakoimattomalle terveellistä ruokavaliota noudattavalle tule. Nuo muut kyllä voivat tulla, eli korkea kolesteroli ja rasva- aineenvaihdunnan häiriöt ja korkea verenpaine., jos on sukurasitus
Jos toisella vanhemmalla on diabetes, sairastumisriski hoikalla, liikkuvalla ja tupakoimattomalla on 40 %. Jos se on molemmilla vanhemmilla, sairastumisriski on jo 70 %. Puhkeamiseen voi toki vaikuttaa sillä, että pitää itsensä normaalipainossa, ei tupakoi, ja harrastaa liikuntaa. Mutta huonolla tuurilla sen silti voi saada. Ja varsinkin pitkäaikainen stressi lisää riskiä sairastua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sinun tarpeesi?
2. Tyypin diabetes on ihan eri tauti, kuin 1. tyypin diabetes, ja nimenomaan elämäntapasairaus,: ylipaino, kolesterolit ja rasva- aineenvaihdunta häiriöt, vyötärölihavuus, liikkumattomuus, tupakointi, korkea verenpaine. Ei se kyllä hoikalle, liikkuvalle, tupakoimattomalle terveellistä ruokavaliota noudattavalle tule. Nuo muut kyllä voivat tulla, eli korkea kolesteroli ja rasva- aineenvaihdunnan häiriöt ja korkea verenpaine., jos on sukurasitus
Noin luultiin noin 20 vuotta sitten. Sittemmin tutkimuksissa on todettu, että myös 2-tyypin diabeteksista noin puolet on itse assiassa geneettisestä syntyviä, eivätkä johdu ylipainosta tai elintavoista, eikä niihin voi siksi elintavoilla juurikaan vaikuttaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ensimmäinen sydänifarkti saa hänet heräämään.
Todennäköisemmin kuolemaan koska ei siitä sydäninfarktista selvitä jos kroppa on jo valmiiksi heikkokuntoinen ja esim diabetes huonosti hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sinun tarpeesi?
Minä olen aina luullut että diabetes 2 on vähän itseaiheutettua eli elintapojen seuraus. Eikö näin sitten olekaan? Eli voi tulla hoikalle ja hyväkuntoisellekin joka syö terveellisesti? Täytyy mennä googlettamaan niin olen sitten viisaampi.
Kyllä voi tulla hoikallekin, jos geenit vain sattuvat olemaan sellaiset.
Lihavuus on altistava tekijä, mutta ei se aina siitä johdu. Lisäksi on paljon tosi lihaviakin, jotka eivät ole diabeetikkoja.
Sairautensa laiminlyöjiä näkyy terveydenhuollossa valitettavan paljon. Osa herää jossain kohtaa ja osa taas ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'
No sulle näköjään huolestunut suuttuminenkin tarkoittaa sitä että joku saa pataan. Otan osaa läheisillesi.
Miehesi on kävelevä aikapommi. Tota menoa on riskissä saada sydän tai infarkti milloin vain.
Paskamainen kommentti toi että ei kiinnosta pitää huolta itsestään. Entäs jos ei ole voimia??