Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ota vakavasti diabetestä ja verenpaineongelmia. Sain taas puhelun, että on pyörtynyt töissä ja sairaalassa.

Vierailija
26.10.2021 |

Ongelmat tulivat vahingossa ilmi tarkastuksessa puoli vuotta sitten. Mies sairastaa verenpainetautia ja pitkälle edennyttä 2 tyypin diabetestä.
Ottaa kyllä insuliinit ja lääkkeet, mutta ei muuta elintapojaan. Nikotiinista eikä alkoholista ole luopunut tai vähentänyt. Syö epäterveellisesti. Vehhnää ja lihaa kuluu.
Pelkään, että on kohta haudassa tätä menoa. Onneksi ei ollut kohtaus. Ilmeisesti vain liian korkeiksi kohenneet paineet.
Miehellä on ikää 48v. Nyt minä joudun hakea hänet sairaalasta. Olenko hirveä ihminen? Minusta tämä kaikki tuntuu vain turhalle ja minua suututtaa tuollainen itsestään huolta pitämättömyys. Varmasti voisi olla paljon paremmassa kuosissa jos ottaisi asian vakavasti.
Lääkäri ehdottii myös toista lääkettä rinnalle, mutta mies kieltäytyi siitä. Salaa terveysongelmansa ja muut ihmiset ihmettelevät miehen romahtanutta vointia.
Minulle taas kiukuttelee stressaantuneena kaikesta.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verenpaineen saa kyllä kuriin lääkkeillä ja osittain ruokavaliollakin.

Miksi ap et ole muuttanut ruokavaliota koko perheelle siten.

Kun itse sairaustuin aikoinaan, tuli totaalinen ruokaremontti.

Ja siitä oli apua.  Verensokeri on pysynyt tasaisena ja verenpainelääkitys on pienentynyt.

Ja outoa on jos 2.tyypin diabeetikko joutuu heti insuliinille, silloin on jo tosi pahasti asiat.

Voihan sitä pyörtyillä jos verensokeri laskee liian alas tai toisaalta nousee aivan huippulukemiin.

Yleenäs 2.tyypin diabeteksen hoitoa ei aloiteta insuliinilla, vaan tableteilla.

Minulla on se käsitys että jotkut lääkärit varsinkin terveyskeskuksissa tarjoavat herkästi insuliinia db2 hoitoon heti aluksi. Johtuu varmaan siitä että insuliini on halpa lääke ja ei ole tarpeeksi perehtyneisyyttä diabeteksen hoitoon. Itsellä on ollut db2 kohta 10v ja käyn erikoislääkärillä pari kertaa vuodessa. Hän on sitä mieltä että insuliini ei ole ollenkaan ensisijainen hoito tähän, riippuen toki tilanteesta. Itsellä on lääkehoito kahdella eri tabletilla. En minäkään täydellistä ruokavaliota noudata mutta pidän epäedullisen ruoan määrän pienenä.

Vierailija
42/75 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin täysin samanlainen kunnes tulin järkiini. Leikin hengelläni monta vuotta.

Nalkutus ei auta, muutoksen pitää lähteä omasta itsestä. Hän joko haluaa muuttua ja muuttuu tai kuolee hyvin nuorena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin aivan raivoissani. Meillä mies alkoi liikkua enemmän ja siivosi ruokavalion heti kun sai tietää kohonneesta kolesterolista. Minä olen meillä pääkokki ja teen koko perheelle kolesteroliystävällisä ruokaa ja kömmin sohvalta lenkille miehen kanssa.

Jos hän ei olisi välittänyt ollenkaan tilanteestaan, olisin nostanut myrskyn tuhannen auringon voimalla. Ehkä jopa lopulta jättänyt hänet. En voisi sietää katsella tuota tapaa elää.

Minkälainen mahtaa olla "kolesteroliystävällinen ruoka"? Ja mikä siitä tekee sellaisen?

Niimpä. Sitä miekin vähä ihmettelen, ilmeisesti ruoka joka on ystävällinen kolesterolille eli pitää sen korkeana.

Vierailija
44/75 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauden hoidon laiminlyöminen voi kertoa puolustusmekanismeista eli torjutaan ajatus sairaudesta, mikä liittyy diagnoosin aiheuttamaan shokkiin. Mukana on masennusta ja itsetuhoisuutta. Sipeutumisvalmennusryhmiä järjestetään siksi, että ihminen saisi apua tähän.

Myös ärtyneisyys on masennuksen merkki.

Miehesi on masentunut ja tarvitsee ammattiapua.

Vierailija
45/75 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin aivan raivoissani. Meillä mies alkoi liikkua enemmän ja siivosi ruokavalion heti kun sai tietää kohonneesta kolesterolista. Minä olen meillä pääkokki ja teen koko perheelle kolesteroliystävällisä ruokaa ja kömmin sohvalta lenkille miehen kanssa.

Jos hän ei olisi välittänyt ollenkaan tilanteestaan, olisin nostanut myrskyn tuhannen auringon voimalla. Ehkä jopa lopulta jättänyt hänet. En voisi sietää katsella tuota tapaa elää.

Minkälainen mahtaa olla "kolesteroliystävällinen ruoka"? Ja mikä siitä tekee sellaisen?

Ole hyvä ja käytä internetin hakukoneita.

Miksi?

Vierailija
46/75 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että on kyvytön myös, nimittäin diabetes 2 ja verenpainetauti vie seisokin, halut jne

Entä sinun tarpeesi?

Eikö liitossa kunnioiteta sen verran toinen toista, kun tiiminä eletään ettei mennä hautaan suoraa reittiä tekemättä mitään asialle?

Mainitut elämäntapamuutokset EI ole mahdottomia toteuttaa, miljardit miehet tekevät elämäntaparemontin ja voivat korjata pitkälti itseaiheutetut sairaudet. 

Sekä diabetes 2sta ja verenpainetaudista voi parantua! Jos haluaa ja toimii sen eteen.

Vierailija
47/75 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'

Mies siivosi ruokavalion mutta sä olet kokki ja lisäksi vetelet miestäsi turpaan jos hän ei tottele sinua. Toivottavasti miehesi kuolee pikaisesti sillä helvettikin on taivaspaikka kotiisi verrattuna.

Vierailija
48/75 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että on kyvytön myös, nimittäin diabetes 2 ja verenpainetauti vie seisokin, halut jne

Entä sinun tarpeesi?

Eikö liitossa kunnioiteta sen verran toinen toista, kun tiiminä eletään ettei mennä hautaan suoraa reittiä tekemättä mitään asialle?

Mainitut elämäntapamuutokset EI ole mahdottomia toteuttaa, miljardit miehet tekevät elämäntaparemontin ja voivat korjata pitkälti itseaiheutetut sairaudet. 

Sekä diabetes 2sta ja verenpainetaudista voi parantua! Jos haluaa ja toimii sen eteen.

No ei se nyt ihan yksinkertaista ole. Olen kakkostyypin diabeetikko itse, ja aina ärsyttää nämä tällaiset puheet. Kyllä varmaan voi parantua, jos on reilusti ylipainoinen, liikkumaton ja syö paljon epäterveellistä ruokaa. Mutta jos on hoikka, hyväkuntoinen ja tarkkaa ruokavaliota noudattava jo valmiiksi, kun diabetes puhkeaa, niin vaikea siinä on lähteä elämäntapoja muuttamaan.

Vierailija
49/75 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kakkostyypin diabetekseen voi sen takia pyörtyä, että veren sokerit olisivat liian alhaiset? Eikös siinä ole se ongelma, että verensokerit on liian korkeat, ja se taas ei välttämättä aiheuta mitään oireita.

Vierailija
50/75 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä ja käytä internetin hakukoneita.

Se lukema on lähes kaikilla lähellä keskiarvoa. Paljon suurempi merkitys on kolesterolin hapettumisella joka riippuu antioksidanteista ja esim. tupakoinnista.

Vierailija
51/75 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ensimmäinen sydänifarkti saa hänet heräämään.

Tai sitten ei herää siitä enää ollenkaan..

Vierailija
52/75 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sinun tarpeesi?

No ei se nyt ihan yksinkertaista ole. Olen kakkostyypin diabeetikko itse, ja aina ärsyttää nämä tällaiset puheet. Kyllä varmaan voi parantua, jos on reilusti ylipainoinen, liikkumaton ja syö paljon epäterveellistä ruokaa. Mutta jos on hoikka, hyväkuntoinen ja tarkkaa ruokavaliota noudattava jo valmiiksi, kun diabetes puhkeaa, niin vaikea siinä on lähteä elämäntapoja muuttamaan.

2. Tyypin diabetes on ihan eri tauti, kuin 1. tyypin diabetes, ja nimenomaan elämäntapasairaus,: ylipaino, kolesterolit ja rasva- aineenvaihdunta häiriöt, vyötärölihavuus, liikkumattomuus, tupakointi, korkea verenpaine. Ei se kyllä hoikalle, liikkuvalle, tupakoimattomalle terveellistä ruokavaliota noudattavalle tule. Nuo muut kyllä voivat tulla, eli korkea kolesteroli ja rasva- aineenvaihdunnan häiriöt ja korkea verenpaine., jos on sukurasitus

Vierailija
53/75 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Houkuttele miehesi kuntosalille ja pyöräilemään. Lihasmassan kasvu on ilmelääke kakkostyypin diabetekseen. Sitten ruokapöytään lisää salaattia ja kalaa.

Vierailija
54/75 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

D2:sta kannattaisi käyttää nimitystä sokeritauti ja D1:stä diabetes, koska D2 on liiallisesta sokerinsaannista johtuva sairaus ja D1 on haiman insuliinin tuotannon lakkaamisesta johtuva sairaus.

Tällöin D2:n kohdalla olisi helpompi ymmärtää, että tauti syntyy ja etenee hiilihydraatin voimalla ja, että ketogeeninen ruokavalio on kaikkein tehokkain keino taistelussa D2:sta vastaan, koska se puuttuu suoraan taudin synnyn juurisyyhyn.

Vierailija
55/75 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi pitäisi muuttua? JOs ihmine itse on sitämieltä, että elää mieluummin lyhyemmän mutta mukavamman elämnä, niin miksi muka pitäisi kauheasti kärvistellä pitempään? Jos se pelkkä elämän pituus ei vaan tunnu sen arvoiselta?

Harva täältä lähteä haluaa siinä vaiheessa kun on vielä mukavaa.

Jossain vaiheessa ne "mukavan elämän" vaikutukset näkyy ja sitten saatat elää vielä monta vuotta esim jalattomana pyörätuolissa ja hyvässä lykyssä vielä sokeana.

Ehkä siinä istuessa miettii että oliko se makkara ja kalja tämän kaiken arvoista ja olisi voinut tämänkin välttää syömällä toisin. Kärsiikö sitä nyt niin hirveästi sitten jos syö arkena sydänystävällistä ruokaa ja lopettaa tissuttelun?

Itsellä kanssa nyt kolesterolia pitäisi saada alas ennen kuin tarvitsen lääkitystä siihen. Pienillä muutoksilla pääsee alkuun ja siitä taas pikkuhiljaa makuhermot tottuu kevyempään ruokaan.

Oma mies joka itseäni jonkin verran vanhempi vähät välittää terveydestään. Kuulemma ihan sama. Kärrään ukon sitten palvelutaloon ja totean että ihan sama.

Meilläkin kuopus vasta 4-vuotias ja pelkään että jää ilman isää ja minä ilman puolisoa turhan aikaisin. Mies nyt 49-vuotias eli korkea aika olisi ottaa itseä niskasta kiinni. Vatsa on pinkeä kuin pallo eli sisäelinrasvaa runsaasti.

Vierailija
56/75 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aikuista voi auttaa.

Lasteni äiti, 34v, painaa 100kg, sokerit koholla, verenpaine myös koholla. Mitä teki? Ei mitään, ei kuulemma motivoi. Elämä ankeaa ilman hyvää syötävää. Paino nousee ja nousee.

Ei halua omien sanojensa mukaan edes täyttää 40v, kun sen ikäisillä ei naisilla ei tee mitään.

Vierailija
57/75 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi pitäisi muuttua? JOs ihmine itse on sitämieltä, että elää mieluummin lyhyemmän mutta mukavamman elämnä, niin miksi muka pitäisi kauheasti kärvistellä pitempään? Jos se pelkkä elämän pituus ei vaan tunnu sen arvoiselta?

Samaa mieltä. Mieluummin lyhyt elämä nauttien, lihava. Kuin pitkä elämä liikkuen, syömistä tarkkaillen ja virallisterveellisesti syöden. Hyi!

N36 ja 98kiloa

Vierailija
58/75 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano ettet aio hoitaa itseaiheutetun taudin vuoksi sitä.

Mieheni sanoo tuohon että noinko paljon haluan hänestä eroon. Kiukuttelut ym huutamiset päälle. Miten jaksan?

Vierailija
59/75 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sinun tarpeesi?

Minä olen aina luullut että diabetes 2 on vähän itseaiheutettua eli elintapojen seuraus. Eikö näin sitten olekaan? Eli voi tulla hoikalle ja hyväkuntoisellekin joka syö terveellisesti? Täytyy mennä googlettamaan niin olen sitten viisaampi.

Vierailija
60/75 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aikuista voi auttaa.

Lasteni äiti, 34v, painaa 100kg, sokerit koholla, verenpaine myös koholla. Mitä teki? Ei mitään, ei kuulemma motivoi. Elämä ankeaa ilman hyvää syötävää. Paino nousee ja nousee.

Ei halua omien sanojensa mukaan edes täyttää 40v, kun sen ikäisillä ei naisilla ei tee mitään.

Toivottavasti trollaat. Jos et niin vaikutat "ihanalta" puolisolta joka koittaa kaikin tavoin tehdä vaimonsa onnelliseksi ❤

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme