Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka tärkeitä hoitoalan kesätyöt työllistymisen kannalta?

Vierailija
01.01.2015 |

Ongelma; olen toisen vuoden sh-opiskelija. Kesätöille ei ole taloudellista tarvetta, ja kesällä olisi opintojen ja elämän kannalta tärkeämpää tekemistä. Mutta, kuinka tärkeää on kesätöissä hankittu kokemus ja kontaktit tulevan työllistymisen kannalta? Onko toiveita saada töitä valmistumisen jälkeen, jos työkokemusta ei ole harjoittelujen ulkopuolelta jo ihan alusta asti?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se antaa tietyn positiivisen kuvan alaan ja työhön sitoutumisesta, jos kesällä on ollut hoitoalan töissä. Toisaalta hoitoalalta yleensä löytyy aina jotakin työtä, joten et varmaankaan työttömäksi joudu. Mikä on sinusta elämän kannalta tärkeämpää tekemistä. Kyllä sitä vapaa-aikaa ja lomaa saa myöhemminkin. Vai oletko ehkä valinnut itsellesi väärän alan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä varmaan töitä saat mutta hoitoalalla on hyvin eritasoisia töitä. Jos haluat itsellesi luoda pohjaa vaativimpiin ja haasteellisimpiin töihin, niin sitten kesällä töihin. Mutta jos tavoitteesi on vanhusten kroonikko-osaston hoitotyö (toki tärkeä työ sekin), niin voit huoleti loikoa koko kesän. Töitä varmasti sieltä löytyy myöhemminkin.

Vierailija
4/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 09:59"]

Joo kyllä varmaan töitä saat mutta hoitoalalla on hyvin eritasoisia töitä. Jos haluat itsellesi luoda pohjaa vaativimpiin ja haasteellisimpiin töihin, niin sitten kesällä töihin. Mutta jos tavoitteesi on vanhusten kroonikko-osaston hoitotyö (toki tärkeä työ sekin), niin voit huoleti loikoa koko kesän. Töitä varmasti sieltä löytyy myöhemminkin.

[/quote]

Ei näin. Minä en ole yhtenäkään kesänä tehnyt töitä a) koska ei ole ollut pakko ja b) koska minulla on lapsi jonka kanssa olen ollut lomalla. Juuri valmistun ja minulle olisi pari työpaikkavaihtoehtoa tarjolla. Olen pärjännyt hyvin harjoitteluissa ja luonut suhteita. Haluavat palkata kun saan paperit kouraan.

Vierailija
5/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:11"]Ongelma; olen toisen vuoden sh-opiskelija. Kesätöille ei ole taloudellista tarvetta, ja kesällä olisi opintojen ja elämän kannalta tärkeämpää tekemistä. Mutta, kuinka tärkeää on kesätöissä hankittu kokemus ja kontaktit tulevan työllistymisen kannalta? Onko toiveita saada töitä valmistumisen jälkeen, jos työkokemusta ei ole harjoittelujen ulkopuolelta jo ihan alusta asti?
[/quote]
Ihan oikeasti kontaktit ja suhteet ovat tärkeimpiä työllistymisen kannalta sanoi kuka mita tahansa muuta.

Vierailija
6/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun meillä on paikka avoinna, kyllä pomo kyselee työntekijöiltä hakijoista, tietääkö/tunteeko kukaan, millainen on jne. 

kesätöillä luot itsellesi "mainetta" hyvää tai huonoa

eikä sinun tarvitse hakea paikkaan jossa olet ollut, vaan sana kulkee. joku aina muistaa kuulleensa jotain sen nimisestä, pari puhelua ja tadaa sut "tunnistettu"

Vierailija
7/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni, th, sai heti kohta valmistuttuaan vakipaikan. Luultavasti vaativien kesätyöpaikkojen ansiosta. Ei mitään suhteita. Yleensä saa roikkua pätkätöissä vuosia ennen kuin pääsee vakituiseksi. Ainakin hänellä kesätöistä oli hyötyä.

Vierailija
8/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoitteluja on niin paljon että paikkoihin voi jäädä keikkalaiseksi. Ei tarvitse kesää paahtaa töissä ja muita aikoja koulussa. 

Vierailija
9/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hyvät, saatavilla olevat sijaiset ovat työllistyneet vakipaikoille

Vierailija
10/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 10:07"]

Harjoitteluja on niin paljon että paikkoihin voi jäädä keikkalaiseksi. Ei tarvitse kesää paahtaa töissä ja muita aikoja koulussa. 

[/quote]

Niin mutta jos olet keikkalainen, eikö sinua silloin kysytä kesällä töihin? Vai voitko vaan ilmoittaa että muuten teen keikkaa mutta en kesällä? Ei ainakaan mulla edes tullut mieleen että olisin ilmoittanut että kesällä en tee keikkaa.

Vierailija
11/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 10:10"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 10:07"]

[/quote]

Niin mutta jos olet keikkalainen, eikö sinua silloin kysytä kesällä töihin? Vai voitko vaan ilmoittaa että muuten teen keikkaa mutta en kesällä? Ei ainakaan mulla edes tullut mieleen että olisin ilmoittanut että kesällä en tee keikkaa.

[/quote]

Keikkaa voi tehdä kesälläkin, ei tarvitse tehdä täyttä viikkoa. Siis mennä ihan kesätöihin.

Vierailija
12/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Tavoitteena nimenomaan on työllistyä perustyöhön vanhusten pariin, toivottavasti sillä saralla töitä riittää sitten.

Kesällä siis suoritan opintoja ja valmistelen opparia. Lisäksi, jos olen koko kesän töissä, lapsellani ei ole kesälomaa lähes kahteen vuoteen, joka minusta on lapselle aika kohtuuttoman pitkä aika ilman kunnollista latautumista. Ideaalia olisi, jos olisin kesätöissä osan kesästä, mutta en uskokaan että kukaan alkaa palkkaamaan kesätyöntekijää vain muutamaksi viikoksi.

ap.

Vierailija
13/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on lapsi niin en epäilisi yhtään käyttää opiskelijan pitkiä kesälomia hänen kanssaan olemiseen. Itse en ainakaan ole epäillyt, lapsi on tärkeämpi kuin sairaanhoitajan työkokemuksen kartuttaminen. Sh ei ole uraduuni siinä missä joku muu on. :)

Vierailija
14/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudu esim pariin harkkapaikkaan lyhytaikaiseksi sijaiseksi? Kerrot että kesäopintojen ja opparin vuoksi olet kiinnostunut ihan vaikka muutamankin päivän pätkistä (esim. Sairasloman sijaistus tms)?

Vierailija
15/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 10:18"]

Jos sinulla on lapsi niin en epäilisi yhtään käyttää opiskelijan pitkiä kesälomia hänen kanssaan olemiseen. Itse en ainakaan ole epäillyt, lapsi on tärkeämpi kuin sairaanhoitajan työkokemuksen kartuttaminen. Sh ei ole uraduuni siinä missä joku muu on. :)

[/quote]

Niin, siltä minustakin tuntuu, että haluaisin viettää aikaa lapsen kanssa. Minusta myös tuntuisi järkevältä purkaa työkuormaa ensi syksyltä tuon opparin kohdalla, että tekisi kesällä valmiiksi sen minkä pystyy.

ap.

Vierailija
16/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 10:24"]

Ilmottaudu esim pariin harkkapaikkaan lyhytaikaiseksi sijaiseksi? Kerrot että kesäopintojen ja opparin vuoksi olet kiinnostunut ihan vaikka muutamankin päivän pätkistä (esim. Sairasloman sijaistus tms)?

[/quote]

Onnistuiskohan? Se olisi ideaalia, ja voisin tosiaan ottaa vuoroja vastaan lyhyelläkin varoitusajalla. Pääasia ettei töitä olisi joka päivälle.

ap.

Vierailija
17/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein keikkaa ympäri vuoden. Kesät siis pääosin lomailin lasten (silloin kaksi pientä koululaista ja yksi alle kouluikäinen) kanssa ja tein keikkaa viikonloppuisin, ihan kuin kouluvuodenkin aikana. Harjoittelupaikat ovat minusta tärkeämpiä työllistymisen kannalta. Sain pitkän sijaisuuden harjoittelupaikastani jo hiukan ennen valmistumista ja sillä tiellä olen edelleen, valmistumisesta 1,5 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme