Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi masentuneet ja yksinäiset eivät mene jumalanpalveluksiin?

Vierailija
26.10.2021 |

Kristinuskossa on rakkauden ja anteeksiannon sanoma. Se hoitaa mieltä. Lisäksi lohduttaa Jumalan rakkaus, vaikka ihmisten parissa olisikin yksinäinen.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon parissa tuppaa olemaan kaikista hirveimmät tahot ja ihmiset. Ei kaikki, mutta en halua siltä instituutiolta mitään. Täytyykin muistaa erota kirkosta.

Vierailija
2/65 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin harvoin kun olen joutunut kirkossa käymään olen masentunut entisestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinne kirkon penkille pitäisi mennä... luuletko että siellä on armollista väkeä... Hah hah hahaaaaa!

Vierailija
4/65 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalanpalvelus on kyllä todella masentava tilaisuus.

5/65 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole uskovainen.

"Mikä on vallassamme tehdä, se on vallassamme jättää tekemättä." — Aristoteles

Vierailija
6/65 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneet eivät käy missään muuallakaan, koska eivä yksinkertaisesti jaksa kiinnostua tarpeeksi mistään.

Ja yksinäiset taas valitsevat itse sen mikä heitä kiinnostaa ja mikä ei.

Ja miksi yksinäiset ja masentuneet tarvitsisivat muita enemmän anteeksiantoa?

Ja kyllä monet yksinäiset vanhukset käyvät jumalanpalveluksissa ja samalla poisnukkuneen puolisonsa tai muun läheisen haudalla.

Ehkä kaikilla ei ole sama käsitys eikä "ideologia" uskonnosta, joten heitä ei kiinnosta käydä jumalanpalveluksissa.

Vanhemmat ihmiset ovat eläneet erilaisen elämän kuin nuoremman sukupolvet ja heillä on erilainen näkemys myös uskosta.    Myös elämän hiipuminen ja täältä lähdön läheisyys vetää vanhempia ihmisä kirkkoon.

Vierailija
7/65 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen ateisti, se on se suurin syy. Toinen tietysti se itsestäänselvä syy, että masentuneena on liian vähän voimia ylipäätään lähteä johonkin tai ainakin se on hyvin haastavaa.

Vierailija
8/65 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scheherazade kirjoitti:

Jos ei ole uskovainen.

Käyn toisinaan kirkossa noissa jumalanpalveluksissa.  En ole uskovainen.

Minusta on vain kiinnostavaa käydä esimerkiksi adventtisunnutaina joskus kirkossa, se tuo joulua mielestäni lähemmäs.  Kauniita lapsuusajan virsiä lauletaan edelleen kirkoissa kaikkien juhlapyhien alla.

Kirkossa käynti on minulle enemmän elämys kuin uskonnollinen tapahtuma.

Vierailija
9/65 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkon parissa tuppaa olemaan kaikista hirveimmät tahot ja ihmiset. Ei kaikki, mutta en halua siltä instituutiolta mitään. Täytyykin muistaa erota kirkosta.

Älä yleistä.

Vierailija
10/65 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinne kirkon penkille pitäisi mennä... luuletko että siellä on armollista väkeä... Hah hah hahaaaaa!

Siinä ei ole kysymys siitä, onko muut kirkossa olevat jotenkin armollisia tai hyviä tai huonoja ihmisiä.

Siinä on kysymys vain omasta itsestä ja omasta kokemuksesta.

Vierailija
11/65 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin suosittelen jotain muuta seurakunnan tapahtumaa esim monet srk:t järjestävät mukavia iltatapahtuma jotka ovat ihan vapaamuotoisia. Pitää vain löytää mukava tapahtuma.

Vierailija
12/65 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se rakkauden ja armon sanoma auttaa kun tietää ettei se ole totta? Voisi vetää enemmän henkilöitä puoleensa jos sitä ei tuputettaisi yliluonnollisena tai sitten otettaisi koko raamattu todesta. Siellä kielletään kyllä esim homoseksuaaliset toimet, mutta samalla tavalla kielletään syömästä äyriäisiä tai käyttämästä kahta eri kuitua vaatteissa sekaisin. Miksi noita kahta viimeistä ei tarvitse totella mutta ensimmäistä täytyy?

Vierailija
13/65 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolehdin keruu ja ohjelmien myynti on myös syy siihen ettei kirkossa käydä.  Koska niihin ei ole rahaa.

Vierailija
14/65 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalanpalvelus kestää tunnin, paljonpa yksinäisyyttä lievittää...

Vierailija
15/65 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkarista tulee jumalanpalvelus sunnuntaisin tv7   ja yleltä juhlapyhinä niin ei tarvi kirkkoon asti lähteä.

Vierailija
16/65 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut Jeesus vapautti päihteistä ja katkeruudesta, syyllisyydestä ja pimeydestä. Kuuntelin kotona erään pastorin puhetta ja rukoilin yksikseni sitten lopuksi ja mun sydäntä poltti (hyvällä tavalla) ja mä itkin varmaa puolituntia ja munoloni keveni ku mä heitin kaiken mun taakan Jeesukselle. Tästä on 4kk enkä oo vieläkään juonu enkä polttanu enkä käyttäny mitään, oon raitis, oon alottanu vasta nyt käymään seurakunnalla ja saanu pari ystävää🥰 suosittelen jättämään ennakkoluulot ja kokeilla jeesusta, se ei maksa mitään:) ei sun tarvi heti mennä johonki tilaisuuteen tai liittyä johki jäseneks. Itsekään en ole vielä liittynyt mihinkään vaan käynyt parissa eri seurakunnassa.

Herra on minun paimeneni eikä minulta mitään puutu:)

Vierailija
17/65 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalanpalvelus kestää tunnin, paljonpa yksinäisyyttä lievittää...

se hoitaa mieltä ei sitä ajassa voi laskea.

Vierailija
18/65 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli ei ymmärrä masennusta tautina niin on aika turha lähteä tarjoamaan siihen jotain ratkaisuja kuten AP. Järjestäytynyt uskonto on yleensä huono ratkaisu mihin tahansa, varsinkin masennukseen. 

Vierailija
19/65 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ja yksinäisyys on hyvin eri asioita. Masennus on sairaus, joka vaatii hoitoa ja lääkitystä, ei poppakonsteja. Uskovainen voi mennä kirkkoon niitä ihmisiä tapaamaan, uskonnottomalle se ei ole mikään ratkaisu. 

Vierailija
20/65 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin lapsuuteni uskonnollisessa yhteisössä. Olin niistä yhteisöistä joissa uskottiin rooleihin. Haluan elää vapaana enkä hiljaisten odotusten mukaisesti. Jokainen rukoushetki toisi mieleeni jälleen odotuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi