Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään hysteerisesti lastensuojelua ja tuntuu että jokainen pienikin epäkohta katsotaan suurennuslasilla kun olen yksinhuoltaja

Vierailija
26.10.2021 |

Kerran päiväkodista tehtiin lasu kun olin juuri menettänyt molemmat vanhempani ja olin surullinen ja itkuinen. Eniten olisin kaivannut aikaa surun käsittelyyn, mutta siihen ei ollut mahdollisuutta lasustressin takia. Meillä ei siis ollut muuta ”ongelmaa” kuin tuo suruni. Hoitaja oli kai hyvää hyvyyttään ajatellut että saisin jotain keskustelutukea, mutta asiahan kääntyi lasussa vanhemmuuden arvioinniksi. Meillä kävi jos jonkinlaista tätiä istumassa sohvalla ja pelaamassa nallekorteilla lapsen kanssa. Kytättiin ja kirjattiin ja lässytettiin itsestäänselvyyksiä. Puoli vuotta kesti tuo arviointi ja lopulta päädyttiin että ei olla asiakasmateriaalia. Olin henkisesti ja fyysisesti täysin loppu tuon rääkkäyksen jälkeen. Surutyön pääsin aloittamaan vasta tuon ruljanssin päätyttyä.

Pelkään nykyään käydä lääkärissä valittamassa mitään vaivaa lasun pelossa, pelkään viedä lasta hammaslääkäriin koska jos hampaassa on reikä, pelkään että minua pidetään huonona äitinä ja meistä tehdään ilmoitus. Pelkään jos lapsi huutaa, ja joku naapuri tai muu tekee lasun. Pelkään jos koulussa tulee jokin ongelma niin lasu on kohta mukana. Pelkään käydä töissä lasun takia, jos joku tekee lasun 9-vuotiastani kun joutuu olemaan parisen tuntia kotona yksin koulun jälkeen. En yksinkertaisesti kestä enää jos joku änkeää elämäämme. Tuntuu että tällä pienellä pohjoisella paikkakunnalla ja isosta kaupungista tulleena yksinhuoltajana minua katsotaan tarkemmin kuin muita. Joudun jatkuvasti skarppaamaan etten olisi esim. väsyneen näköinen. Tämä ei ole enää normaalia. Mikä avuksi?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasua ei tarvitse päästää sisälle. Älä vastaa puhelimeen, älä avaa ovea.

Palvelutarpeen arviointi on lain mukaan pakko suorittaa. Mikäli se ei onnistu lain määräämässä kolmen kuukauden ajassa, on pakko aloittaa lastensuojelun asiakkuus, jotta tilanne saadaan selvitettyä. Mikäli tarvetta lastensuojelulle ei ele, on fiksumpaa käydä siellä sosiaalitoimistossa sen kerran juuttelemassa ja selvittämässä asia ja se on sillä selvää. t: lasun sossu

Siinähän aloitatte asiakkuuden. En osallistu hölynpölyn selvittämisen millään tavalla. En laita tikkuakaan ristiin. Jos tulette väkisin sisälle, lähden pois. En puhu teille, en tee mitään. Mitään.

Vierailija
42/42 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain lastensuojelun niskoilleni aivan tyhjästä jo synnytyssairaalassa, koska sain vauvan yksin. Ihan käsittämätön juttu, en olisi ikinä uskonut. Kaiken lisäksi olin itse aikoinaan ollut alalla ja tehnyt huostaanottoja. Oli todella stressaavaa, kun sosiaalityöntekijöt tunkivat kotiin ja tekivät outoja huomioita, kuten se seikka, että piti vauvaa sylissä, oli muka viite ongelmista. Täysin absurdia. He yrittivät tuputtaa minulle kotiapua ennaltaehkäisevästi, minkä tiesin enemmän tarkkailuksi kuin oikeaksi avuksi. Lopettivat vasta, kun kävi ilmu, että se maksaisi minulle enemmän kuin lastenhoitajan palkkaaminen yksityisestä hoivayrityksestä. Maksut ovat nimittäin tulosidonnaisia ja minä olin kovapalkkainen. Jos joku olisi sossun asiakas, se olisi ilmaista käytännössä. Joten ilmoitin, etten halua maksaa, eivätkä he sitten voineet asialle mitään.

Melkein suosittelisin muuttoa isoon kaupunkiin ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi