Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitan säästölinjan. Vinkkejä?

Vierailija
01.01.2015 |

Millä voi korvata jonkun jutskan ja niin.

Tällä hetkellä säästän käyttämällä tukkilaista jogurttia alapään hiivaan. Spruuttaan lapsen yskänlääkkeen mukana tulleella putkilolla(ei käytetty) emättimeen jogurtin. Toimii. Säästin noin 15 euroa, kun ei tarvinnut lääkettä ostaa.(vanha niksi toki)

Lisään myöhemmin juttuja, kun keksin.

Pistäkkee työkin vinkkejä.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdi hampaista hyvin. Hammashoito on tosi kallista. Tietysti muukin terveydenhoito tärkeää. Reseptilääkkeetkin ovat usein todella kalliita.

Vierailija
22/73 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:06"]

Huolehdi hampaista hyvin. Hammashoito on tosi kallista. Tietysti muukin terveydenhoito tärkeää. Reseptilääkkeetkin ovat usein todella kalliita.

[/quote]

Tuo hampaidenhoito vinkki on tosi hyvä! Lisäksi kannattaa lopettaa tupakointi, siinä säästää rahaa mutta erityisesti hampaita. Hampaiden hoito on kyllä perkeleen kallista, sen mitä oon tuttujen juttuja kuunnellut. Itsellä menee vain kerran vuodessa tarkastusmaksun verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy kaikki mahdollinen tarpeeton tavara pois fb-kirppiksillä. Pienistä rovoista kertyy pitkä penni. Samalla tulee siistit kaapit ja varastot ja raikkaampi huoneilmakin kun turha roju on pois nurkista.

Vierailija
24/73 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
25/73 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy suihkussa ja pese hiukset vain kerran viikossa, niin säästyy vettä ja tulee pienempi vesimaksu. Vedä vessa vain pjaskan jälkeen. Älä lämmitä omaa saunaa vaan fiilistele kylmän saunan lauteilla pilkkihaalari päällä. Käytä kaikki vaatteet likaisiksi ennen kuin peset pyykkiä, niin saat varmasti täysiä koneellisia ja säästät sähkölaskussa. Keitä kahvit pari kertaa samoista puruista ja käytä myös teepussi useamman kerran. 

Vierailija
26/73 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hae virosta halpaa pirtua. älä osta kalliita viinoja alkosta. vaihda tupakat sätkätupakkaan. tee kotiviiniä joihin oot kerännyt marjat tuttujen pensaista. monilla jää marjat keräämättä. kerää huumaavia sieniä, älä haaskaa enää rahaa kannabikseen yms. lääkitse tauteja luonnonyrteillä. tee meikit ja muu kosmetiikka itse keittiönkaapista löytyvistä aineksista.

Vierailija
27/73 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kengät ja alusvaatteet alesta, suosii kirpputoreja.

- Punaisia leimoja elintarvikkeissa ei kannata pelätä.

- Hiuksiin helppo malli.

- Ei tupakkaa, alkoholia, eineksiä tai ainakaan kovin usein, myöskään baareja ja ulkona syömistä.

- Kanisterisaippua käsille ja markettikosmetiikka (esim Rainbow:lla on hyvä hajusteeton sarja ja ihan nätti purkkikin, paljon halvempi esim Erisaniin verrattuna, 200ml vartalovoide alle 2e).

- Luovuutta ruuanlaittoon! :) jämistä saa vaikka mitä.

- Porkkanat ym on halpoja. Ohra täyttää. Jne jne.

- Auto kuuseen jos mahdollista

- Harrasteet edullisemmaksi, ei lehtiä jne.

Vierailija
28/73 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:34"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:32"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:29"]

Mulla sääntö, että saan ostaa isompia juttuja vaan alesta. Hyvin tulee säästöä joka vuosi. Voi tehdä remppaa, matkustella...

[/quote]

Mitä isompia juttuja tarkoitat?

[/quote]

No esim nyt tarvisin oikeasti kunnon talvitakin, niin olen odottanut aleja ja nyt ajattelin ostaa kun puolet halvemmalla ainakin saa. Ostan myös lasten vaatteet kaikki alesta. Ostan usein myös synttäri- ja joululahjat alesta jo paljon etukäteen... Kodinkoneet ym myös.

[/quote]

niinpäs, ja esim keväällä voi ostaa jos valmiiksi seur talven kengät, syksyllä taas seur kesän.

Vierailija
29/73 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä palasaippuoita

Vierailija
30/73 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
31/73 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita nyt vaikka niin, että alat käymään Lidlissä ja hankit mahdollisimman monet ostokset sieltä.

Tällä yksinkertaisella nyrkkisäännöllä teet jo huimia säästöjä nykyisiin menoihisi verrattuna taatusti.

t. mies

Vierailija
32/73 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 16:40"]hae virosta halpaa pirtua. älä osta kalliita viinoja alkosta. vaihda tupakat sätkätupakkaan. tee kotiviiniä joihin oot kerännyt marjat tuttujen pensaista. monilla jää marjat keräämättä. kerää huumaavia sieniä, älä haaskaa enää rahaa kannabikseen yms. lääkitse tauteja luonnonyrteillä. tee meikit ja muu kosmetiikka itse keittiönkaapista löytyvistä aineksista.
[/quote]

eihän kannabiskaan itse kasvattaen kai paljon maksa?

Vierailija
33/73 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon te oikein lotraatte saippualla kun se on mainittu lähes joka toisessa säästövinkissä? Osta kanisteri jne. Ainakin mun kahden hengenbtaloudessa kestää laadukas 200ml saippuakin aika kauan.

Vierailija
34/73 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/73 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutama mikä meillä toimii:
Unohda heset ja mäkkärit seka pizzeriat
Osta jugurtti litrapakkauksissa (halvimmat alle euron/litra
Tee kunnon kotiruokaa
Osta kerralla useamman päivän ruoka (minä ostan 1-2 krt kuukaudessa ja pakastan)
Lopeta hiustenvärjäys
Tarviiko shampoot ja hoitoaineet olla juuri niitä kalliita?
Älä sorru heräteostoksiin ja suunnittele kauppalista tarkkaan etukäteen.
Vähennä ravintolakäyntejä
Käytä kirpputoreja
Kulje kävellen tai pyörällä
Älä syö työmaan ruikalassa vaan ota omat eväät
Miten netti ja puhelinkulut voisiko niissä säästää?

Vierailija
36/73 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 16:40"]

hae virosta halpaa pirtua. älä osta kalliita viinoja alkosta. vaihda tupakat sätkätupakkaan. tee kotiviiniä joihin oot kerännyt marjat tuttujen pensaista. monilla jää marjat keräämättä. kerää huumaavia sieniä, älä haaskaa enää rahaa kannabikseen yms. lääkitse tauteja luonnonyrteillä. tee meikit ja muu kosmetiikka itse keittiönkaapista löytyvistä aineksista.

[/quote]

Päihdeaineista virolainen pirtu ja sätkät ovat kyllä päteviä neuvoja, edullisempia. Huumaavien sienten käytön ja luonnonyrteillä lääkitsemisen tehokkuutta kyllä epäilen. Jos sinulla on sellainen vaiva tai tarve johon kemikaaleja tarvitaan, luottoisin enemmän teollisesti tuotettuihin. Vaikutus on hallitumpi. Myrkyttömät sienet ja yrtit ruokavalion osana mieluummin kuin "lääkkeenä".

Marjatkin käyttäisin mieluummin tuoreina, pakasteina, mehuina tai hilloina kuin kotiviininä. Epäily johtuu siitä, etten ole koskaan onnistunut juomaan kotiviiniä, joka olisi hyvää.

Vierailija
37/73 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 16:58"]Kuinka paljon te oikein lotraatte saippualla kun se on mainittu lähes joka toisessa säästövinkissä? Osta kanisteri jne. Ainakin mun kahden hengenbtaloudessa kestää laadukas 200ml saippuakin aika kauan.
[/quote]
Kädet pestään saippualla jokaisen vessareissun jälkeen ja ennen ruokailua, suihku kerran päivässä ja urheilun jälkeen. Kyllä sitä saippuaa kuluu. Meillä nelihenkinen perhe ja vieraitakin käy.

Vierailija
38/73 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 16:58"]

Kuinka paljon te oikein lotraatte saippualla kun se on mainittu lähes joka toisessa säästövinkissä? Osta kanisteri jne. Ainakin mun kahden hengenbtaloudessa kestää laadukas 200ml saippuakin aika kauan.

[/quote]

Vähän samaa olen miettinyt. Ja palasaippuoita mun ei nimenomaan kannata ostaa, ei niitä tule kuitenkaan käytettyä alkuinnostuksen jälkeen, juuri heitin kolme lahjaksi saatua vähän käytettyä palasaippuaa roskiin kun en ole vuoteen koskenutkaan. Saippuaa kuluu muutenkin niin vähän (muutama pullollinen vuodessa) ettei siinä säästäminen juuri rahallista säästöä tuo. Sitäpaitsi on kiva ostella uusia kivantuoksuisia suihkugeelejä, mieluummin ostelen niitä kuin jonkun jättikanisterin :)

Vierailija
39/73 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:15"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:12"]

Älä pidä rahaa mukana silloin, kun et ole etukäteen suunnitellut meneväsi kauppaan. Jos rahaa on aina mukana, niin tulee helposti osteltua kaikenlaista tarpeetonta.

[/quote]

Juu, ja nyt mie alan käyttämään kauppalappua. Ja en osta mittän mitä siinä ei lue. Terveisin ap, joka ostaa maitoa, kun sit on kaapissa jo monta purkkia mennyt vanhaksi kolmekin kuukautta sitten.

[/quote]

Jos sinulla on mies, niin lähetä hänet kauppaan. Ei tee listan ulkopuolisia ostoksia.

Vierailija
40/73 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lehtitilaukset pois, verkkoaikana vain idiootti maksaa uutisista tai viihteestä. Netissä on ilmaiseksi enemmän kuin ehdit ikänäsi kuluttaa, ja usein paljon laadukkaampaa kuin suomalaiset sanoma- ja aikakauslehdet.

Kirjasto on parasta katetta kunnallisverollesi. Hyödynnä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän