Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miehen vihaisuus syy erota?

Mietityttää
26.10.2021 |

Meillä on minun lisäksi kaksi teiniä ja vihainen mies talossa. Mies on ollut pari vuotta usein jatkuvasti kireä, aina saa olla varuillaan mistä seuraava "räyhäys" alkaa. Jos ei ryhmä, moittii ystäviäni, sukulaisiani, vanhempiani, vaikka eivät ole mitään pahaa tehneet, perheeni asuu kaukana, näen heitä harvoin. Kengät väärin eteisessä ja kamala huuto "asettelusta". Siskoni kävi meillä "ihan kamalaa miten pojalla pitkä tukka, sisko ja mies huonoissa ammateissa, eivätkö älyä sitä, etteivät jätä perintöä lapsilleen" mieheni mielestä ei pitäisi huonopalkkaisten lisääntyä.. Lapsi kaatui ja joutui käymään tk:ssa, polvi kipeytyi. Alkoi huutaa, että eikö ymmärrä että kävellessä pitää olla varovainen.. Jatkuvasti pahalla tuulella köyhistä ihmisistä, ja miten hän elättää ne.. En jaksaisi koko ajan negatiivisuutta, olen alkanut itsekin huomata, miten se valitus ja huuto syö minua. Mutta ei mies hakkaa eikä muuten minua uhkaile. Onko väärin pohtia eroa?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä on paljon muitakin hyviä syitä erota kuin hakkaaminen ja uhkailu, nuo ovat jo ihan extreme-syitä ja pitäisi erota jo aikaisemmista varoitusmerkeistä. Jos toisen käyttäytyminen tekee oman ja mahdollisesti niiden lastenkin olon huonommaksi niin mielestäni siinä on jo ihan tarpeeksi syytä erota. Etenkin jos tuota on jatkunut jo kauemmin eikä mies yhtään edes yritä muuttaa omaa käyttäytymistään.

Toisen ärtyminen on extreme-syy? Miten kukaan enää voi olla naimisissa, jos ekasta vihaisuudesta otetaan ero? Tai jo sitä ennen olis pitänyt nähdä varoitusmerkit, ehkä suupielet menneet alaspäin?

Onko ihme et erotilastot on mitä on, kun ei näämmä mitään haluta kestää :( Kissa pöydälle ja asioita selvittämään, eli MIKSI miestä riepoo koko ajan. Kyllä apua voi saada jos vain halutaan, miehestä itsestä kiinni. Mutta ei nyt ero ennen kuin on edes yritetty selvitellä.

Vierailija
22/61 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto on juttu jonka pitää tuntua hyvältä. Jos se tunnu siltä eikä sitä saa paremmaksi yrityksistä huolimatta, on ainoa järkevä teko erota. On hyvä huomata, että useimmiten ero on lasten etu. Parempi kasvaa yksinhuoltajan kanssa kuin riitaisassa perheessä. 

Mikään avioliitto ei aina tunnu hyvältä. Voit vaikka itse halvaantua, pitäisikö miehestä tuntua sekin hyvältä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska teillä on ollut seksiä viimeeksi? Kuinka usein? Puutteessa oleminen saattaa näkyä ulospäin vihaisuutena.

Totta. Luin jostain, että tutkitusti mies voi masentua jos vaimo aina kieltäytyy seksistä. Jotakuta tämä naurattaa, mutta oikeasti on vakava asia, seksi on tärkeä asia kuitenkin. 

Totta kai täytyy miettiä sitäkin, miksi nainen ei halua. Onko hänkin masentunut? Liian moni nykyisin on, oli mies tai nainen.

Vierailija
24/61 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, eron syyksi riittää se ettei tunne oloaan turvalliseksi tai mukavaksi toisen seurassa. Eli jos joudut esittämään muuta kuin olet tai aina suostumaan asioihin jotka ovat omia arvojasi vastaan jotta toinen ei raivoaisi, olet selkeästi väärän ihmisen kanssa. Kyllä silloin on ihan hyvä laittaa lusikat jakoon jotta saa hengittää vapaammin.

Vierailija
25/61 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan piristää miestäni makuukammarissa. Ei ole siitä kyse. Molemmat ollaan kuitenkin koko päivätöissä, niin ei siellä makkarassa voi asua... Tiedostan sen, että koitan olla kaikessa koko ajan skarppina ja tarkkailen miehen mielialaa koko ajan. On ehkä huono tapa tai ei, mutta pakko tarkkailla varoitusmerkkejä. Silloin voi itsekin varautua siihen myrskyyn henkisesti. En pyydä ketään meille kyläänkään enää, ei huvita kuunnella miehen "parannusehdotuksia" tuttavistani.. :/ huomaa n, negatiivisuus tarttuu ja ajattelen usein, että miksi mies edes on minun kanssa, kun en tee asioita oikein ja olen köyhästä perheestä ym.. -Aloittaja

Vierailija
26/61 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies elää puutteessa! Lisäksi häntä pitäisi paijata ja silitellä. Teillä ei tietenkään ole enää minkäänlaista suhdetta keskenänne.

Vierailija
27/61 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoitti, että miehen vihaisuutta on jatkunut pari vuotta. Ilmeisesti ovat olleet kauan yhdessä, kun on teini-ikäisiä lapsia. Tämä voi hyvällä tuurilla viitata siihen, että muutos ei välttämättä ole pysyvä, jos ongelman syihin puututaan. Ilmeisiä psyykkisiä syitä ovat jonkun aiemmin mainitsemat masennus, stressi ja ikäkriisi. Sitten voi olla fysiologisia syitä. Esim. jatkuva tissuttelu voi aiheuttaa tuollaista vaikuttaessaan aivon välittäjäaineiden toimintaan, dopamiinitasoihin ym., vaikka mies ei muutoin vaikuttaisi alkoholiongelmasta kärsivän. Myös alkava kakkostyypin diabetes voi aiheuttaa tuollaista oireilua, mies taitaa olla siinä iässä, jossa se voi puhjeta.

Mikäli mies on valmis selvittämään käyttäytymisensä syitä ja työstämään niitä, niin jäisin tueksi. Mikäli mies pesee kätensä vastuusta ("mulla nyt vaan on vaikeaa niin saan räjähdellä"), lähtisin.

Vierailija
28/61 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies elää puutteessa! Lisäksi häntä pitäisi paijata ja silitellä. Teillä ei tietenkään ole enää minkäänlaista suhdetta keskenänne.

Meillä nimenomaan mies ei halunnut seksiä. Hänellä oli takuulla miesten vaihdevuodet. Ei siihen seksi auta. Ärjyi ja oli koko ajan negatiivinen. Ainoa ratkaisu on ero.

Vierailija
29/61 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä on paljon muitakin hyviä syitä erota kuin hakkaaminen ja uhkailu, nuo ovat jo ihan extreme-syitä ja pitäisi erota jo aikaisemmista varoitusmerkeistä. Jos toisen käyttäytyminen tekee oman ja mahdollisesti niiden lastenkin olon huonommaksi niin mielestäni siinä on jo ihan tarpeeksi syytä erota. Etenkin jos tuota on jatkunut jo kauemmin eikä mies yhtään edes yritä muuttaa omaa käyttäytymistään.

Toisen ärtyminen on extreme-syy? Miten kukaan enää voi olla naimisissa, jos ekasta vihaisuudesta otetaan ero? Tai jo sitä ennen olis pitänyt nähdä varoitusmerkit, ehkä suupielet menneet alaspäin?

Onko ihme et erotilastot on mitä on, kun ei näämmä mitään haluta kestää :( Kissa pöydälle ja asioita selvittämään, eli MIKSI miestä riepoo koko ajan. Kyllä apua voi saada jos vain halutaan, miehestä itsestä kiinni. Mutta ei nyt ero ennen kuin on edes yritetty selvitellä.

Tarkoitin, että hakkaaminen ja uhkailu ovat extreme-syitä. Toki jokainen meistä voi ärsyyntyä silloin tällöin, mutta nimenomaan sanoin, että jos tuota on jatkunut kauemmin ja mies ei yritä mitenkään muuttaa käyttäytymistään niin kyllä se minusta on eron paikka. Mieluummin yksi numero lisää erotilastoissa kuin loppuelämä onnettomassa liitossa, kaikkea ei todellakaan tarvitse kestää.

Vierailija
30/61 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisestä vihastumisesta? Ap kertoi, että mies on ollut jatkuvasti ärtynyt kaksi vuotta. Tuossa ajassa olisi itsekin jo tehnyt jotain asialle, jos tajuaisi ja välittäisi. Muita kyllä jaksaa haukkua, mutta omille puutteilleen on ilmeisesti täysin sokea.

Vierailija
31/61 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsi ylös, kuka on nähnyt suikkarin jälkeen vihaisen miehen?

Annatko kiukuttelevalle lapsellekin karkkia, jotta tämä leppyisi?

Vierailija
32/61 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Koitan piristää miestäni makuukammarissa. Ei ole siitä kyse. Molemmat ollaan kuitenkin koko päivätöissä, niin ei siellä makkarassa voi asua... Tiedostan sen, että koitan olla kaikessa koko ajan skarppina ja tarkkailen miehen mielialaa koko ajan. On ehkä huono tapa tai ei, mutta pakko tarkkailla varoitusmerkkejä. Silloin voi itsekin varautua siihen myrskyyn henkisesti. En pyydä ketään meille kyläänkään enää, ei huvita kuunnella miehen "parannusehdotuksia" tuttavistani.. :/ huomaa n, negatiivisuus tarttuu ja ajattelen usein, että miksi mies edes on minun kanssa, kun en tee asioita oikein ja olen köyhästä perheestä ym.. -Aloittaja

Et kertonut vielä, että miksi miehesi on vihainen. Mitä hän on vastannut, kun olette puhuneet asiasta? Miten on suhtautunut ajatukseen terapiasta?

Vierailija
33/61 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisestä vihastumisesta? Ap kertoi, että mies on ollut jatkuvasti ärtynyt kaksi vuotta. Tuossa ajassa olisi itsekin jo tehnyt jotain asialle, jos tajuaisi ja välittäisi. Muita kyllä jaksaa haukkua, mutta omille puutteilleen on ilmeisesti täysin sokea.

Edellinen kommentoijan mielestä pitäisi erota jo hälytysmerkeistä ennen vihaisuutta. Lisäsi: "etenkin jos tuota on jatkunut jo kauemmin". Eli siis pitäisi erota heti, ennenkuin on ehtinyt jatkua ollenkaan.

Vierailija
34/61 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paijaisitko itse, silittelisitkö itse ihmistä, jota pelkäät? Miksi hel..tissä? Pitääkö tässä sen pelkääjän ihan kynnysmatoksi alentua? Mitä vi..ua?!?! Sänkyyn menisit sellaisen kanssa joka tyhjästä suuttuu? Miksi???

Vierailija
35/61 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kumppanilla ei ole lainkaan itsereflektio taitoja eikä näe/välitä mitä tuommoinen käytös sille toisille tekee niin ei AP:n tosiaan tarvitsee tuommoista enää katsella.

Vierailija
36/61 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsi ylös, kuka on nähnyt suikkarin jälkeen vihaisen miehen?

Annatko kiukuttelevalle lapsellekin karkkia, jotta tämä leppyisi?

Pitää koittaa tätä keinoa töissäkin, ehkä pomokin antaa mulle ylennyksen kun rupean oikein kunnolla hänelle raivoamaan...

Vierailija
37/61 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Masennus ja/tai miesten vaihdevuodet eli andropaussi.

Itse kärsin masennuksesta ja yleistyneestä ahdistuneisuushäiriöstä, ja perusolemukseltani olin usein todella vihainen. Sain apua siihen, ja muutuin paljon parempaan suuntaan, kun sain sen taakan pois. Lisärasitteena itselläni on koko aikuisiän ollut unettomuus, johon eivät auta kuin lääkkeet.

Nykyisin olen tuntenut itseni tunne-elämältäni ailahtelevaksi ja monin tavoin voimattomaksi (olen 40-vuotias). Tästä syystä olen taipuvainen uskomaan, että minulla on alkanut keski-iän kriisi ja andropaussi.

Keskustele asiasta miehesi kanssa tiukkasävyisesti, niin että hän ymmärtää ja uskoo. Kerro, että apua on haettava, jos itse ei pysty tunne-elämänsä säätelyyn.

Kerro hänelle, että sinulla on ongelma - hänen käytöksensä. Käske hänen etsiä siihen (käytännönläheinen) ratkaisu, sillä se ei ole sinun tehtäväsi.

Vierailija
38/61 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli hyvin sanottu!

Vierailija
39/61 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä kireistä ja pahantuulisista keski-ikäisistä miehistä pitäisi puhua enemmän, niin paljon hallaa he tekevät perhe-elämälle ja läheisille ympärillään. Ikääntyvän miehen räyhääminen vaikuttaa olevan todella yleistä, mutta sitä pidetään täysin normaalina ja väistämättömänä, asiana jonka kanssa muiden (vaimon ja lapsien) on vain elettävä.

Jos syyt ovat psykologiset, jonkinlainen mielenterveydellinen apu olisi paikallaan. Jos taas hormonaaliset, lääkityksistä ja korvaushoidoista voisi olla apua. Ikävä, jos mies ei ole tippaakaan itsereflektiivinen ja tajua toimintansa vahingollisuutta, ja ainoaksi mahdollisuudeksi ratkaista tilanne on se, että vaimo pistää eron vireille oman ja lasten edun vuoksi.

Nuo on oikeasti ihan hirveitä, nuo hiipuvat äkäiset miehet. Joillakin alkaa jo kolmenkympin jälkeen.

Vierailija
40/61 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kattois moista ukkoa! Se olis bye bye

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi